ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
تیم اصفهان معترض به رای کمیته انضباطی؛

گزارش کامل برنامه نود با خاطره‌ساز ملبورن

عادل فردوسی‌پور در این برنامه طی گفت‌وگو با خداداد عزیزی بخش ویژه و خاطره‌انگیزی پخش کرد و علاوه بر آن بازی‌های هفته یازدهم لیگ برتر مورد بررسی قرار گرفت.

بازخبر,برنامه نود دوشنبه شب(هشتم آذر ماه) ساعت ۲۲:۴۷ آغاز شد که فردوسی‌پور علاوه بر مصاحبه با خداداد عزیزی به مناسبت سالگرد صعود ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ و گل تماشایی او به استرالیا، مسابقه پرُ اتفاق و حاشیه‌ساز گیتی‌پسند و ملی حفاری اهواز در لیگ برتر فوتسال و همچنین بازی‌های هفته یازدهم لیگ برتر را مورد بررسی قرار داد.

نظرسنجی برنامه نود

مخاطبان برنامه نود می‌توانند از بین کریم باقری، سهراب بختیاری‌زاده، علی دایی، مهدی رجب‌زاده، ابراهیم صادقی، رضا عنایتی، فریدون فضلی، محمود فکری و فرهاد مجیدی، بهترین بازیکن بالای ۳۵ سال تاریخ لیگ برتر ایران را انتخاب و پیامک کنند.

آنچه در برنامه نود امشب می‌بینید:

– چهره‌های مسابقه فراموش‌نشدنی مسابقه سال ۹۸
– گفت‌وگوی ویژه با خداداد عزیزی، کسی که در ملبورن دوباره متولد شد
– بررسی اتفاق جنجالی و کم سابقه در لیگ فوتسال
– توقف سرخابی‌ها و بازگشت تراکتور به صدر

* یاد بازیکنان بازی خاطره‌ساز ایران و استرالیا

گزارشی از فعالیت کنونی بازیکنان دیدار خاطره‌ساز ملبورن پخش شد؛ احمدرضا عابدزاده مشغول کار اقتصادی است، کریم باقری مربی پرسپولیس شده، مهدی مهدوی‌کیا در تیم‌های پایه هامبورگ مربیگری می‌کند و آکادمی دارد، مهرداد میناوند در خونه به خونه کمک مربی است، رضا شاهرودی مشغول کار ساخت و ساز است، افشین پیروانی در تیم ملی مدیر شده، علی دایی سرمربی نفت تهران، خداداد عزیزی سرمربی سیاه جامگان، مهدی پاشازاده سرمربی راه‌آهن، علی منصوریان سرمربی استقلال تهران، نعیم سعداوی سرمربی فولاد خوزستان، ابراهیم تهامی سرمربی استقلال اهواز، مجید نامجو مطلق کارشناس تلویزیونی، حمید استیلی مشاور اقتصادی و فنی تیم اکسین، نیما نکیسا هنرمند و خواننده، علی‌اکبر استاداسدی مدیر تیم‌های پایه شهرداری تبریز و شده‌اند و محمد خاکپور آخرین سرمربی تیم ملی امید و جواد زرینچه مربی سابق استقلال تهران بودند؛ دریگ فاستر رمان نوشته، مارک فیدوکا آهنگ‌ساز شده، مارک بوسنیچ ایجنت بازیکن و مفسر فوتبال شده، هری کیول مربی جوانان واتفورد است، داور آن مسابقه هم کارگردانی می‌کند و در آخر جیمی‌جامپ از سال ۲۰۱۲ تاکنون در بیمارستان روانی بستری شده است.

بخش لژیونرها

گلزنی سردار آزمون به بایرن مونیخ او را بیشتر از قبل مورد توجه قرار داد و تیمش در این مسابقه به برد رویایی ۳ بر ۲ دست یافت و در لیگ روسیه نیز به برتری ۲ بر صفر رسید؛ ترک گروژنی در دو مسابقه اخیر ۹۰ دقیقه میلاد محمدی را در ترکیب داشت؛ علیرضا جهانبخش مقابل داندالک ایرلند ۷۵ دقیقه بازی کرد و برابر هرالکس هلند نیز پنجمین گل تیمش را پس از تعویض به ثمر رساند؛ رضا قوچان‌نژاد ۹۰ دقیقه در ترکیب هیرنفین برابر آژاکس بازی کرد ولی تیمش یک بر صفر باخت؛ السد با مرتضی پورعلی‌گنجی به برتری رسید و مجتبی جباری نیز ۱۵ دقیقه برای الاهلی به میدان رفت و در سومین گلی که تیمش دریافت کرد مقصر بود؛ پانیونیوس با پاس مسعود شجاعی و گلزنی کریم انصاری‌فرد به تساوی یک بر یک رسید و حسین طیبی نیز در رقابت‌های یوفا ششمین گل غیرت را مقابل کوزوو را زد.

خداداد عزیزی: گلم به استرالیا را با هیچ‌چیز عوض نمی‌کنم

خداداد عزیزی در گفت‌وگوی ویژه برنامه نود با بیان اینکه هشتم آذر روز خاصی برای من است، اظهار کرد: فوتبال ایران و کسانی که حتی فوتبالی نیستند این روز را فراموش نمی‌کنند؛ آن اتفاق عجیب بود؛ هشتم آذرماه که می‌شود دوستان نزدیکم پیام تبریک می‌دهند چون فوتبال من را با آن روز می‌شناسند.

او ادامه داد: شاید اگر آن توپ گل نمی‌شد مردم ما با ۲ بر یک مقابل استرالیا نیز رضایت می‌دادند چون کسی فکر تساوی را هم نمی‌کرد؛ من ابراهیم تهامی را بغل دستم ندیدم و خودم گل را زدم؛ شاید الان باشد پاس می‌دادم ولی آن موقع اصلا او را ندیدم.

مهاجم سابق تیم ملی ایران اضافه کرد: زمانی که فوتبال بازی می‌کردم معمولا اگر می‌دیدم شرایط بازیکن کناری‌ام بهتر است پاس می‌دادم چون فوروارد خودخواهی نبودم؛ محبوبیت و علاقه مردم ۹۰ درصد برای آن گل است؛ شاید کسی حضورم در اروپا و بهترین شدنم در آسیا را یادش نیست و همه از آن گل به استرالیا حرف می‌زنند.

عزیزی با تاکید بر اینکه گل به استرالیا را با هیچ چیز حتی با بهترین بازیکن آسیا عوض نمی‌کنم، عنوان کرد: این گل به استرالیا موجب شد تیم ایران به جام جهانی برود؛ علی دایی به کسی پاس نمی‌دهد ولی مقابل کره جنوبی و استرالیا ۲ پاس گل داد و من هم گل زدم؛ تمام تیم‌های جام جهانی و بزرگان‌شان جلسه می‌گیرند و درصدی از پول‌های فیفا به جام جهانی را تقسیم می‌کنند ولی برای ما این اتفاق نیافتاد.

او تصریح کرد: آقای هاشمی‌طبا گفته بود بهتر از خداداد داریم تا بهترین بازیکن آسیا شود؛ من کلا با آقای هاشمی‌طبا ارتباط خوبی نداشتم و بازی ایران و آمریکا را که بردیم آقایان به جام جهانی آمدند تا در برد شریک باشند و همه آنجا ریختند؛ شب بازی ایران و آلمان سر شام نشسته بودیم که علی دایی هم بود؛ آقا ابراهیمی مسؤول تدارکات تیم ملی دنبال ما بود چون آقای هاشمی‌طبا می‌خواست صحبت کند که من و علی آقا نرفتیم تا اینکه افشین پیروانی دنبالمان آمد؛ رفتیم بالا آقای هاشمی‌طبا پاس از روی محبت، پاس از روی ترس و انواع پاس‌های مختلف را می‌گفت که تعجب کرده بودیم.

زننده گل تاریخی ایران به استرالیا اضافه کرد: من آدم قانعی هستم و زیاده‌خواه نیستم؛ از اتلتیکو مادرید و تاتنهام بعد از جام جهانی پیشنهاد داشتم ولی شوستر اجازه نداد از کلن بروم تا پیشرفت کنم؛ گاها هم انتخاب اشتباه خودم بود، مثل اینکه به پاس برگشتم و به تیم‌های عربستانی نرفتم.

عزیزی ادامه داد: اینکه به رئیس فدراسیون بگویم درصد بچه‌ها را در جام جهانی بدهید مطمئنا خوشایندشان نیست؛ بعد از جام جهانی به غیر از یک بازی ۱۹ مسابقه من را به دلیل آمدن با دمپایی لابی هتل دعوت نکردند ولی یک نفر با شورت می‌گشت کاری نداشتند.

او در مورد مشکل با مربیان در طول فوتبال مثل دنیزلی، همایون شاهرخی و … گفت: آدم‌ها یکسری خصوصیاتی دارند و یک چیزهایی می‌پذیرند و بعضی مواقع نه؛ من هیچوقت سر بازی کردن یا نکردن با مربیانم بحث نداشتم ولی با یک سری مسائل نمی‌توانستم کنار بیایم؛ در ۱۲ سال حضورم در تیم ملی ۴۷ مسابقه هیچی نیست و اگر بعضی چیزها را کنترل می‌کردم شاید بهتر می‌شد.

سرمربی سیاه جامگان با بیان اینکه شانس من است تیم‌های بی‌پول به من می‌خورد، اذعان کرد: مورینیو و فرگوسن هم کنار زمین اعتراض می‌کنند؛ مگر می‌شود مربی‌ای که حس می‌کند حق تیمش ضایع می‌شود اعتراض نکند؟؛ یکی مثل آقای کی‌روش کنار زمین و بازی با کره بطری آب را به زمین می‌زند و همه به به می‌گویند ولی یکی مثل من اعتراض کند محروم می‌شود.

عزیزی در مورد رابطه با علی دایی گفت: در دوران بازیگری درگیری وجود دارد؛ دو بار با علی دایی بحثم شد؛ یک بار روز قبل از دیدار با استرالیا و یک بار هم در آمریکا بخاطر نوار کاستی که آذری بود و من آن را شکاندم.

او ابراز کرد: یک بار یک مربی در تیم ملی به من گفت به علی دایی پاس ندهم ولی من گفتم مگر می‌شود؟ که او گفت این کار را انجام بدهم؛ همانجا به آقای سرمربی تیم ملی گفتم علی دایی اگر ۳۰ درصد شانس گلزنی داشته باشد و دیگری ۷۰ درصد به علی پاس می‌دهم چون او ضربه به توپ، دقت و … داشت؛ علی شناسنامه فوتبال ایران است.

خداداد عزیزی در مورد بازی با بایرن مونیخ و دورتموند عنوان کرد: من اول از دورتموند پیشنهاد داشتم و حتی در جلسه اول تمرینی با آنها کار کردم؛ فردا جلسه دیگری با آنها تمرین داشتم ولی وقتی به هتل رفتم و سر صبحانه بودم گفتم دیگر تمرین نمی‌کنم ولی من قبول نکردم که یک جلسه دیگر با آنها تمرین کنم؛ آخر با کلن به توافق رسیدم که در دومین بازی با دورتموند روبه‌رو شدم و یک گل زدم و دو پاس گل دادم.

مهاجم سابق تیم ملی ایران اضافه کرد: من وقتی ۹ ساله بودم نزدیک حرم دست‌فروشی می‌کردم و مثل الان نبود که دست‌فروشان را جمع کنند؛ از ۱۳ سالگی تا ۱۷ سالگی بنایی می‌کردم ولی بعد از آن مشغول فوتبال بودم؛ من پا لخت فوتبال بازی می‌کردم؛ مثلا در خانه‌مان ماه به ماه برنج و مرغ نمی‌دیدیم و اینگونه مشکلات وجود داشت.

او پیرامون موضعش با مربیان خارجی گفت: من با ایویچ کار نکردم ولی مشکلی با او نداشتم؛ با آقای کی‌روش هم مشکلی نداشتم؛ من توقعی از فوتبال دارم که غیر فوتبالی‌ها ندارند؛ دستاورد کی‌روش این سیستم دفاعی‌ای است که به راحتی گل نمی‌خورد؛ ما خیلی خوب دفاع می‌کنیم ولی از کی‌روش توقع دارم خط حمله‌مان هم بهتر شود ولی هنوز در فوتبالمان این اتفاق نمی‌افتد.

عزیزی در خصوص اعتقاداتش به جادو و جنبل در فوتبال عنوان کرد: مدیری را به چشمان خودم دیدم که به اینگونه مسائل اعتقاد داشت؛ تیم هم چهار بازی نتیجه گرفت ولی در پنجمین مسابقه به یکی مثل خودش برخورد کرد که ۲ بر صفر هم شکست خوردند؛ مثلا یک مدیرعامل را دیدم که می‌گفت یک آقایی را بیاورید روی نیمکت که از این کارها می‌کرد؛ مثلا تعویض‌ها را می‌گفت یا از این قبیل کارها می‌کرد.

بهترین انتخاب دوران حرفه‌ای: انتخاب ابومسلم
بدترین انتخاب: رفتن به امارات و آمریکا
بزرگترین پشیمانی: نرفتن به دورتموند
بهترین بازیکن حال حاضر ایران: سردار آزمون؛ گلش به بایرن مونیخ فوق‌العاده بود.
بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران: کریم باقری
بهترین مربی دروان بازیگری: ایویچ
بهترین رفیق فوتبالی: مهدی هاشمی‌نسب
سخت‌ترین مدافع ایرانی حریف: مهدی هاشمی‌نسب

* ترین‌های هفته یازدهم لیگ برتر

حرکات تکنیکی: احسان حاج‌صفی، رحیم زهیوی، گادوین منشا، محمد ایران‌پوریان، محسن حمیدی، حسن بیت‌سعید، محمدصادق بارانی، سجاد رهبر، پویا سیف‌پناهی، محمدرضا خلعتبری، مهدی مومنی، بختیار رحمانی، مگویان، سروش رفیعی، دنیال ماهینی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد ابطحی، حمیدرضا علی‌عسگری، محمد ابراهیمی، میثم دورقی، محمد نوری و محسن کریمی.
تیرک دروازه هفته: حکیم نصاری مقابل ذوب‌آهن.
کار تیمی هفته: سیاه جامگان.
موقعیت از دست رفته هفته: سجاد عاشوری مقابل پرسپولیس.
پاس گل برتر هفته: امیرارسلان مطهری.
مهار برتر هفته: حامد لک برابر تراکتورسازی.
گل برتر هفته: مهدی رجب‌زاده مقابل صنعت نفت آبادان.

* تراکتورسازی ۲ صبا ۱

– نکات بازی

صبا ۱۲ بازی خارج از خانه اخیر بدون برد بوده است.
تراکتورسازی ۱۴ هفته گذشته باخت نداشته است.

کنفرانس مربیان

مرفاوی: از بچه‌ها رضایت دارم؛ در زمین تراکتورسازی بازی خوبی به ویژه در ۱۰ دقیقه آخر داشتند ولی فوتبال است و توپ‌ها تبدیل به گل نمی‌شود
قلعه‌نویی: تا قبل از آن گل بچه‌گانه فوتبال خوب و تاتیکی ارائه کردیم ولی بعد از گل تحت فشار بودیم؛ خدا را شکر دقیقه آخر هم گل نخوردیم و ۳ امتیاز سخت گرفتیم.

* صنعت نفت ۰ ذوب‌آهن ۳

– نکات بازی
رجب‌زاده مسن‌ترین بازیکنی که در تاریخ لیگ برتر هت‌تریک کرده است.
رجب‌زاده نخستین هت‌ترین لیگ شانزدهم را کرد.

کنفرانس مربیان
حسینی: بچه‌ها تمرکز خوبی داشتند و خوب کار کردند؛ می‌دانستیم در زمین آبادان باید به موقع ضد حمله بزنیم؛ خدا را شکر به پیروزی رسیدیم و شرایطمان را بهتر کردیم.
دست‌نشان: هفت، هشت موقعیت گل داشتیم و امروز آن روز بدشانسی ما بود؛ تیم ذوب‌آهن با حفظ و بستن حملات با سه حمله سه گل زد و نمی‌توانم حرفی بزنم.

* کارشناسی داوری ۲ بازی

– تراکتورسازی و صبای قم

نمی‌شود تشخیص داد مدافع تراکتورسازی دست اسلامی را گرفت یا خیر ولی گرفتن وجود دارد.
گودرزی خطایی روی حسن‌زاده نداشت و پنالتی به درستی برای صبا گرفته نشد.
پنالتی تراکتورسازی به درستی اعلام شد.
جاسم کرار به دلیل حرکت خطرناک باید اخطار دوم را می‌گرفت و اخراج می‌شد.

– صنعت نفت و ذوب‌آهن

گل تبریزی آفساید نبود که به اشتباه آفساید گرفته شد.
مدافع صنعت نفت روی بنگستون خطا کرد و پنالتی درست بود.
حرکت بنگستون پیش از تعویض و خروج از زمین باید با کارت قرمز مواجه می‌شد.
در نیمه دوم برخورد مهاجم صنعت نفت و مدافع ذوب هیچ خطایی نبود که به درستی پنالتی اعلام نشد.

* پیکان صفر پرسپولیس صفر

– نکات بازی
جلالی در پنج تقابل اخیر با پرسپولیس هیچ باختی نداشته است.
پیکان بدون شکست در بازی‌های خانگی بوده است.
پیکان در ۶ بازی اخیر نتوانسته پرسپولیس را شکست دهد.
نخستین کارت قرمز فصل پرسپولیس را محمد انصاری دریافت کرد.
پرسپولیس برای دومین بار در دو هفته اخیر صدرنشینی را از دست داد.
برانکو در چهار تقابل اخیر با جلالی فقط ۳ امتیاز گرفته است.

منشا: هنوز آن برخورد در محوطه جریمه را ندیدم ولی به نظرم تصمیم داور درست است؛ نه، درگیری نبود و بخشی از فوتبال است.

کنفرانس مربیان

جلالی: از این مدل بازی بچه‌ها و اینکه خودشان را در تیم حل می‌کنند و مقابل تیم‌های بزرگ نمایش خوبی دارند خوشحال هستم ولی باید از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم.
برانکو: باید بازی را می‌بردیم و از فرصت‌ها استفاده می‌کردیم؛ متاسفانه از ایجاد فرصت‌ها بهره نبردیم و این مشکل تیم ما است.

* گزارشی از بازی‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتسال پخش شد و اتفاقات بازی گیتی‌پسند و ملی حفاری مورد بررسی قرار گرفت.

جنتی: بازنده کردن ۶ بر صفر ما درست نیست

علیرضا جنتی مدیرعامل باشگاه گیتی‌پسند در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود پیرامون اتفاقات دیدار تیمشان برابر ملی حفاری اهواز عنوان کرد: حرکت آقای علی عابدین خطای شخصی بوده است و از طرف باشگاه و بنده حرکت اشتباهی به حساب می‌آید؛ از طرف کمیته انضباطی باشگاه ۸ جلسه او را محروم و ۴۰ درصد از قراردادش را کسر کردیم.

او ادامه داد: اگر کمیته انضباطی فراتر از قانون رای می‌دهد در مسابقات شرکت نمی‌کنیم؛ در مورد آقای سهرابی ناظر بین‌المللی در این بازی حضور داشت و اتفاقات را دید؛ آقای حسن‌زاده دو سال پیش در تبریز ضربه پنالتی ما را که با بطری زده بودند را ندید و گفت چون سوت بازی زده شده است کاری نداریم؛ اعلام نتیجه ۶ بر صفر از سوی کمیته انضباطی به ضرر ما نادرست بود و اعتراض داریم.

مدیرعامل باشگاه گیتی‌پسند اضافه کرد: قانونی که آقای حسن‌زاده استناد کرده است درست نیست؛ در فوتبال گفتند اگر بازیکن اضافه در تیم حریف بود باید تیم مقابلش صاحب پنالتی شود ولی در فوتسال فقط تیم متضرر باید ضربه غیر مستقیم بزند؛ بگویند ما از لیگ برتر برویم می‌رویم؛ هفت بازیکن در تیم ملی داشتیم و کشاورز را به ما مصدوم دادند که قرارداد او را می‌دهیم حرفی نزدیم.

جنتی ادامه داد: آقای علی عابدین اشتباه کرده و تیم ما خطایی نداشته است؛ اگر یک تماشاگر هم این کار را می‌کرد مقصر باشگاه ما بود؟؛ ما که نمی‌توانیم ۳ هزار نفر را اداره کنیم؛ آقایان به نامه‌ی درخواست ما برای حضور یگان ویژه توجهی نکردند و این اتفاقات پیش آمد.

او تاکید کرد: اگر رای ۶ بر صفر طبق قانون باشد می‌پذیریم ولی اگر درست نباشد در بازی‌ها شرکت نمی‌کنیم.

نفت تهران ۲ سایپا ۰

شکوری: واقعا توپ به شکمم برخورد کرد و پنالتی نبود؛ فکر کنم باید دست‌هایمان را به مسابقاتمان نیاوریم.
فلاح‌زاده: قاضی شادی گل می‌تواند انجام دهد نه اینکه روی خط ما بیاید؛ باید هم به حرکت او اعتراض می‌کردم.

کنفرانس مربیان

فرکی: موقعیت‌های زیادی داشتیم ولی نمی‌دانم چرا توپ‌های ما از محوطه ۶ قدم هم تبدیل به گل نمی‌شود؛ گل‌های مبتدانیه‌ای می‌خوریم ولی بچه‌ها ما مقابل نفت عملکرد خوبی داشتند.
دایی: حق به حق‌دار رسید؛ اگر توپ‌های ما گل می‌شد با اختلاف چهار، پنج گل نیمه اول را تمام می‌کردیم؛ به بچه‌های تیم تبریک می‌گویم.

* کارشناسی داوری ۲ بازی

– پیکان و پرسپولیس

اخطار اول به محمد انصاری درست نبود.
انصاری روی منشا خطا کرد و باید پنالتی گرفته می‌شد و همچنین مدافع پرسپولیس اخراج می‌شد.
منشا و امیرحسین صادقی به دلیل درگیری در میانه زمین باید اخطار می‌گرفتند.
کارت زرد دوم به انصاری درست بود.

– نفت تهران و سایپا

پنالتی نفت درست نبود چون توپ اصلا به دست شکوری مدافع سایپا برخورد نداشت و علاوه بر آن اگر توپ به دست او برخورد هم می‌کرد پنالتی نبود.
فراهانی خطایی روی مهاجم سایپا نداشت.

* گفت‌وگویی در خلال یک گزارش از اختلافات علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با مسؤولان این باشگاه برای ارائه بخشی از مدارک گذشته پخش شد.

* استقلال تهران ۲ گسترش فولاد ۲

– نکات بازی

استقلال بدون شکست برابر گسترش فولاد
منصوریان بدون باخت برابر کمالوند
رابسون پس از ۹ بازی در لیگ برتر نیمکت‌نشین شد.
خسوس بدون کلین‌شیت مقابل استقلال
کریمی ۴۳ درصد از گل‌های لیگش برای استقلال را مقابل گسترش فولاد زده است.
نخستین پاس گل فصل خلعتبری
زدن دو گل به استقلال برای گسترش فولاد
پُر گل‌ترین بازی فصل گسترش فولاد
گسترش فولاد ۶ تساوی در بازی‌های خارج از خانه

منصوریان: یکی از بهترین بازی‌های فصل استقلال بود ولی در این مسابقه دو درس گرفتیم؛ تا داور سوت را نزده گارانتی بردن نیست و دو اشتباه فردی داشتیم که مشکل ما است.
کمالوند: حق گسترش باخت نبود و حداقل یک مساوی باید می‌گرفتیم؛ چند فرصت جدی داشتیم که استفاده نکردیم و می‌توانستیم برنده باشیم.

* بخش آنالیز برنامه نود به نحوه کار تیم استقلال تهران و اشتباهات شاگردان علیرضا منصوریان در خط دفاعی و حمله اختصاص داشت.

* سپاهان اصفهان ۱ فولاد خوزستان ۱

– نکته بازی

ساسان انصاری با گرفتن دو پنالتی در این فصل، پنالتی‌گیرترین بازیکن

سعداوی: در مجموع از اینکه مقابل تیم خوب و یکی از قطب‌های فوتبال ایران نمایش خوبی داشتیم و یک امتیاز گرفتیم رضایت داریم.
ویسی: می‌توانستیم پیروز باشیم ولی شانس‌های ما یکی پس از دیگری هدر رفت و آن روی زیبایی‌های فوتبال خودش را به ما نشان داد و نشد برنده باشیم.

* کارشناسی داوری

– استقلال تهران و گسترش فولاد

اخراج خسوس کاملا درست بود.

– سپاهان و فولاد خوزستان

پنالتیِ فولاد به درستی گرفته شد.
خطای سروش سعیدی روی مهاجم سپاهان خطای پنالتی بود که به درستی اعلام شد.

* پدیده ۱ ماشین‌سازی ۰

نکته بازی

محسن یوسفی با خراب کردن ۲ پنالتی، پنالتی خراب‌کن ترین بازیکن این فصل

کنفرانس مربیان

خطیبی: تیم ما هم می‌توانست برنده باشد ولی از موقعیت‌ها استفاده نکردیم؛ شانس با پدیده یار بود که توپ‌شان گل شد و ۳ امتیاز گرفتند.
مهاجری: فوتبال شناور خوبی داشتیم؛ چیزی که می‌توانست من را نگران کند فرصت‌سوزی‌ها بود.

* استقلال خوزستان ۰ سیاه جامگان ۰

نکات بازی

محمد شریفی با ۱۶سال و ۲۲۹ روز جوان‌ترین بازیکن لیگ برتر که فرصت بازی پیدا کرد.
سیاه جامگان بالاخره در تاریخ لیگ برتر از استقلال خوزستان امتیاز گرفت.

بیت‌سعید: بیشتر بازیکنان پیشنهاد داشتند ولی به ؛ تیمی که حتی البسه زمستانی ندارد چطور می‌خواهد با میلیاردی‌ها رقابت کند؟؛ با این تیم فکر نکنم بتوانیم لیگ را ادامه دهیم؛
زهیوی: از این به بعد برای خودمان بازی می‌کنیم؛ چرا کسی کمکمان نمی‌کند؟؛ پول پارسالم را نیز نگرفتم.

کنفرانس مربیان

پورموسوی: هفت ماه است دریافتی نداشتم؛ بچه‌ها پس از جلسه با مدیرعامل باشگاه متمم قرارداد گرفتند تا درصورت عدم دریافت ۵۰ درصد قراردادشان به تیم دیگری بروند؛ متاسفانه علی رغم عملکرد خوب نتوانستیم به برتری برسیم.
عزیزی: سخت است با تیمی که فصل قبل قهرمان شده و مهاجمان تکنیکی دارد بازی کنیم و از این یک امتیاز رضایت داریم.

* کارشناسی داوری

– پدیده و ماشین‌سازی

پنالتی پدیده به درستی اعلام شد.

– استقلال خوزستان و سیاه جامگان

وقتی توپ دوم وارد زمین شد داور باید ادامه مسابقه را اعلام می‌کرد چون مسیر توپ مشخص بود.

* گزارش کوتاهی از گل‌های بازی‌های هفته چهاردهم لیگ دسته اول پخش شد.

* گرفتن امتیاز تیم زیرگروه کشوری استقلال رامهرمز و دادن آن به نماینده خرمشهر موجب شد برنامه نود گزارشی از مدیرعامل و سرمربی استقلال رامهرمز گرفته و اعتراض‌های آنها را پخش کند.

* نتیجه نظرسنجی 

بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود شرکت کردند که کریم باقری با کسب بیش از ۴۱ درصد آرا، بهترین بازیکن بالای ۳۵ سال تاریخ لیگ برتر شناخته شد.

* برنامه نود این هفته ساعت ۲:۰۳ بامداد روز سه‌شنبه(نهم آذرماه) پایان یافت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *