آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
در تازه ترین مصاحبه وی مطرح شد

تحلیل مشاور ظریف از احتمال تاسیس پایگاه نظامی ایران در سواحل سوریه

سفیر پیشین ایران در سوریه گفت: استقرار پایگاه نظامی ایران در سواحل سوریه و یمن به طورحتم در راستای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی تاثیرگذار خواهد بود.

بازخبر, حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیرامور خارجه کشورمان در گفت و گوی اخیر خود در خصوص احتمال تاسیس پایگاه نظامی ایران در سواحل یمن و سوریه، اظهار کرد: بدون شک تصمیم‌گیری درباره استقرار پایگاه و یا ناوگان دریایی کشورمان در سواحل سوریه و یمن باید بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی کشور و مسئولین ارشد نظام صورت گیرد.

سفیر پیشین ایران در سوریه افزود: استقرار پایگاه نظامی ایران در سواحل سوریه ویمن به طورحتم در راستای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی تاثیرگذار خواهد بود.

مشاور وزیر امورخارجه کشورمان خاطرنشان کرد: امروزه شاهدیم که استکبار جهانی از طریق کنترل مرزهای زمینی، هوایی ودریایی درحال مدیریت دنیا است و تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا با فشار بر کشورهایی که می‌توانند از آبراه‌های دریایی استفاده کنند به اهداف خود دست پیدا کند.

شیخ‌الاسلام گفت: به طور مشخص امروز شاهد هستیم رژیم مستکبر آل‌سعود به همراه همپیمانانش با محاصره زمینی و دریایی یمن وضعیت این کشور را به حالت بحرانی درآورده است و حتی اجازه نمی‌دهد که از مسیر آبی دارو و غذا به مردم این کشور منتقل شود.

وی تاکید کرد: دریاها امروز به عنوان یکی از مناطق استراتژیک در پیشبرد اهداف کشورها نقش به سزایی دارند از این رو بدون شک استقرار نیروهای نظامی وایجاد ناوگان‌های دریایی می‌تواند بستر و زمینه مناسبی را برای فعالیت‌های کشورهای مختلف در راستای مبارزه با استکبار جهانی وارد عمل شود.

شیخ‌الاسلام با اشاره به محاصره دریایی فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی افزود: سالهاست که شاهدیم مردم فلسطین به دلیل اقدامات متجاوزگرانه اجازه نمی‌دهند که مردم فلسطین از سواحل غزه استفاده کنند و حتی مقامات این رژیم جعلی سعی در حضور در آبهای سرزمین لبنان دارند روندی که تا به امروز خوشبختانه موفق به اجرایی شدن آن نشدند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز در شرایط امروز برای حفظ منافع خود وحفاظت از کشورهای منطقه در برابر استکبار جهانی باید در راستای ایجاد پایگاههای نظامی و ناوگان دریایی در آب‌های آزاد جهان وارد عمل شود روندی که بدون شک با ایجاد یک همکاری متقابل میان کشورها منطقه دور از انتظار نیست.

مشاور وزیرامورخارجه کشورمان تاکیدکرد: حضور ایران در آبهای آزاد جهان و به خصوص سواحل سوریه و یمن بدون شک زمینه و بستر را برای حفاظت منطقه در قبال دشمنان فراهم خواهد کرد.

شیخ الاسلام در پایان تصریح کرد: اما بدون شک تصمیم‌گیرنده اصلی درباره استقرار نیروهای نظامی و ناوگان دریایی ایران در سواحل سوریه و یمن مقامات این کشورها هستند که در تعاملی دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران می‌توانند زمینه و بستر این موضوع را فراهم کنند.

منبع: میزان

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *