آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

قصمی :ضرورت حساسیت شهروندان بندرعباسی نسبت به حفظ منابع آبی/بحران آب؛ هشداری که باید جدی گرفته شود

در حال حاضر به دلیل عدم بارندگی از ابتدای امسال تاکنون و استمرار خشکسالی های طولانی مدت و محدودیت منابع آبی، علیرغم کاهش میزان تخصیص آب شرب به مجتمع های صنایع غرب و فضای سبز شهری، کماکان در شهرهای بندرعباس و خمیر با کمبود جدی آب روبرو هستیم.

بازخبر /مدیرعامل آبفای هرمزگان با تاکید بر ضرورت حساسیت عمومی نسبت به شرایط بحرانی منابع آبی استان، گفت: در حال حاضر به دلیل عدم بارندگی از ابتدای امسال تاکنون و استمرار خشکسالی های طولانی مدت و محدودیت منابع آبی، علیرغم کاهش میزان تخصیص آب شرب به مجتمع های صنایع غرب و فضای سبز شهری، کماکان در شهرهای بندرعباس و خمیر با کمبود جدی آب روبرو هستیم.

“امین قصمی” با اشاره به احتمال کمبود جدی آب در این شهرها طی روزهای آتی ، تصریح کرد: با توجه به افزایش سالانه تعداد مشترکین و تشدید کاهش سطح منابع آبی طی سال های اخیر، انتظار می رود؛ بحران آب از سوی شهروندان جدی گرفته شود تا ضمن حفاظت از منابع آبی موجود و رعایت الگوی مصرف به حل این بحران کمک نمایند.

وی ضمن اظهار امیدواری نسبت به پیش بینی بارندگی در آذر ماه امسال، به سیاست دولت در بخش تامین آب از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در همین راستا، تکمیل فاز نخست پروژه آبشیرین کن یکصد هزار مترمکعبی از اولویت های آبفای استان به منظور رفع چالش کمبود آب در شهرهای بندرعباس و خمیر است.

قصمی افزود: در صورت تامین مالی، با تحویل پکیج آبشیرین کن تا پایان امسال، بخشی از فاز نخست این پروژه با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز تا شهریور ماه سال آینده (۱۳۹۶)  وارد مدار بهره برداری می شود.

مدیرعامل آبفای استان ادامه داد: همچنین در شهرهای سردشت و گوهران نیز با مشکل کمبود آب مواجه ایم که در این رابطه تلاش نمودیم ضمن حفر و تجهیز و کف شکنی چاه در شهر گوهران و آبرسانی سیار در سردشت، نسبت به کاهش بحران آب در این شهرها اقدام نماییم. وی اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل عدم بارندگی و فقر منابع زیرزمینی در شهر سردشت امکان حفر و تجهیز چاه جدید وجود ندارد

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *