اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

پژو ۳۰۱ تغییر چهره داد؛ در انتظار محصول جدید ایران خودرو / ببینید

پژو ۳۰۱ که قرار است توسط ایران خودرو در بازار ایران عرضه شود، با تغییراتی در شکل ظاهری خود مواجه شد.

بازخبر, فروش این خودرو از سال ۲۰۱۲ آغاز شد و نسبتا موفق بود و اکنون خودروسازان فرانسوی به فکر ایجاد تغییر در آن افتاده‌اند.

شرکت خودروسازی پژو در سال ۲۰۱۲ یک مدل سدان جدید و مقرون‌به‌صرفه را برای بازار کشورهای در حال توسعه معرفی کرد. اکنون و پس از گذشت ۴ سال از عرضه‌ی پژو ۳۰۱ شاهد ایجاد ارتقا در این مدل هستیم. طبق آمار منتشر شده، پژو ۳۰۱ در مدت ۴ سال به فروش بیش از ۳۶۰ هزار دستگاه رسید.

از جمله تغییرات ایجاد شده در پژو ۳۰۱، تغییر جلو پنچره مشبک، تغییر کاپوت و تغییر شکل چراغ‌ها است. این تغییرات بر اساس زبان طراحی جدید پژو صورت گرفته و احتمال می‌رود که در آینده‌ی نزدیک نیز شاهد اضافه شدن امکانات امنیتی بیشتر برای این خودرو باشیم. مدل ۳۰۱ با رنگ‌های جدید در فضای داخلی و خارجی و همراه با رینگ‌های ۱۶ اینچی عرضه خواهد شد.

همچنین به گفته‌ی مسئولان شرکت خودروسازی پژو، ارتقا و فیس لیفت فضای داخلی کماکان ادامه دارد. علاوه بر تغییرات ذکر شده، کابین پژو ۳۰۱ به یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی مجهز شده که در هنگام حرکت با دنده معکوس، ناوبری «تام تام» و هماهنگی با گوشی‌های هوشمند قابل استفاده خواهد بود.

۳۰۱-۲

چهار موتور متفاوت برای پژو ۳۰۱ ارائه می‌شود

تاکنون چند موتور متفاوت برای پژو ۳۰۱ ارائه شده که مشتریان می‌توانند در هنگام خرید خودرو، یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنند. موتور ۱٫۲ لیتری با قدرت ۸۰ اسب بخار، موتور ۱٫۶ لیتری با قدرت ۱۱۵ اسب بخار و دو موتور دیزلی با قدرت ۹۲ تا ۱۰۰ اسب بخار، چهار موتوری هستند که برای این خودرو در اختیار خریداران گذاشته شده است. همچنین تمامی مدل‌های پژو ۳۰۱ از یک سامانه‌ی انتقال قدرت دستی ۵ سرعته و یا گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته برخوردار خواهند بود.

با توجه به اینکه خودروی پژو ۳۰۱ همراه با مدل سیتروئن سی الایزه در کارخانه‌ی اسپانیا تولید می‌شود، مشابه این تغییرات در خودروی سیتروئن نیز انجام شده است.

در ایران نیز قرار است شرکت مشترک ایران خودرو و پژو (ایکاپ) این خودرو را تولید کنند اما هنوز مشخص نیست که آیا مدل فیس لیفت پژو ۳۰۱ در خط تولید ایران قرار خواهد گرفت یا باید شاهد عرضه‌ی مدل قدیمی این خودروی فرانسوی در کشورمان باشیم.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *