ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
دروازه بان سابق شهرداری بندرعباس

دروازه‌بانی که می‌خواهد سرطان را مهار کند

حرف زدن درباره سرطان کار چندان سختی نیست چون فقط کافی است آخرین اخبار را از رسانه‌ها پیگیری کنید تا از تازه‌ترین دستاورد‌ها و پیشرفت‌ها باخبر شوید. اگر هم خودتان اهل رسانه باشید که با مصاحبه با متخصصان و تنظیم گزارش و مقاله اطلاع‌رسانی می‌کنید اما اگر مبتلا به آن شدید…

بازخبر ،حرف زدن درباره سرطان کار چندان سختی نیست چون فقط کافی است آخرین اخبار را از رسانه‌ها پیگیری کنید تا از تازه‌ترین دستاورد‌ها و پیشرفت‌ها باخبر شوید. اگر هم خودتان اهل رسانه باشید که با مصاحبه با متخصصان و تنظیم گزارش و مقاله اطلاع‌رسانی می‌کنید اما اگر مبتلا به آن شدید می توان این مرحله بحرانی را با کمک مشاوران و نزدیکان گذراند و سریع مراحل درمان را شروع کرد، همیشه شانس پیروزی وجود دارد؛ حداقل مقاومت تاآخرین‌نفس کاری است که خیلی‌ها به تسلیم شدن بی‌قیدوشرط در برابر این بیماری ترجیح می‌دهند.

محمدرضا امینی دروازه‌بان ۳۲ ساله اصفهانی که سابقه حضور در لیگ برتر را در کارنامه دارد، این روزها با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کند اما از امیدش برای پیروزی بر آن و بسته نگاه‌داشتن دروازه زندگی‌اش می‌گوید. وی با حضور در دفتر این خبرگزاری پاسخگوی سؤالات خبرنگار ایسنا شد که شمارا به خواندن آن دعوت می‌کنیم:

امینی بابیان اینکه فوتبالش را از مدرسه فوتبال قالی سلیمان زیر نظر عباس رضایت آغاز کرده است، تصریح کرد: سپس تمامی تیم‌های رده سنی سپاهان اصفهان را با آقای رضایت طی کردم تا اینکه به تیم امید سپاهان راه یافتم و زیر نظر آقایان چرخابی، سروری و قنبری بازی کردم.

وی از حضورش در تیم بزرگ‌سالان سپاهان اصفهان در زمان مربیگری فیرات و حضورش در مسابقات لیگ برتر سخن گفت و اظهار کرد: پس از یک‌فصل حضور در لیگ برتر به تیم سپاهان نوین اصفهان رفتم و چهار سال خاطره‌انگیز را در این تیم سپری کردم و در سال پایانی به لیگ برتر راه یافتیم که بنا به دلایلی امتیاز تیم به فولاد خوزستان فروخته شد.

امینی تیم‌های پیکان تهران، شاهین بوشهر، فولاد نطنز اصفهان، نساجی مازندران و صنعت ساری را دیگر تیم‌های دوران بازیگری‌اش اعلام و خاطرنشان کرد: پس‌ازآن به تیم شهرداری بندرعباس آمدم و فصل خاطره‌انگیزی را با نارنجی پوشان بندرعباسی رقم زدم به‌گونه‌ای که تا یک‌قدمی لیگ برتر پیش رفتیم که متأسفانه عدم‌حمایت‌ها سبب شد تا نتوانیم راهی لیگ برتر شویم هرچند هیچ‌گاه محبت‌های مردم بندرعباس و کمک‌های آقایان رحیمی و دیروار را فراموش نمی‌کنم.

این دروازه‌بان فوتبال در خصوص صعودش به لیگ برتر با تیم سپاهان نوین، اذعان کرد: در آن فصل تا هفته هشتم تنها ۲ امتیاز کسب کرده بودیم اما از هفته نهم تا پایان فصل یا بردیم یا مساوی و این‌چنین با هدایت خوب آقای چرخابی راهی لیگ برتر شدیم اما متأسفانه به‌ناچار علی‌رغم تلاش‌های مسئولین و کادر فنی امتیاز تیم به فولاد خوزستان واگذار شد.

وی چرخابی را پدر فوتبال خود دانست و عنوان کرد: هرچه در فوتبال کسب کردم از راهنمایی‌ها و حمایت‌های استادم آقای چرخابی بوده و هیچ‌گاه زحماتش را فراموش نمی‌کنم.

امینی در خصوص ابتلایش به سرطان افزود: از اسفندماه سال گذشته در بدنم زخم‌هایی پدید آمد که بهبودی در آن دیده نمی‌شد و همین امر موجب شد تا در فرودین ماه سال جاری به پزشک مراجعه کنم و طی آزمایشی مشخص شد که به لوسمی لنفوم حاد مبتلا شدم و متأسفانه دیر اطلاع پیداکرده‌ام.

وی بابیان اینکه پس‌ازاینکه پزشکان در ایران اعلام کردند کاری از دستشان برنمی‌آید، پرونده پزشکی‌ام را به آلمان ارسال کردم، اضافه کرد: پس‌ازاینکه پزشکان طحال و کلیه سمت راستم را از بدن خارج کردند در سفری که ماه گذشته به آلمان داشتم در کلینیک فوق تخصصی برلین به مدت ۶۵ ساعت در حین عمل به کما رفتم.

این دروازه‌بان فوتبال با اشاره به اینکه به دلیل این مشکل پیوند مغز و استخوان انجام نشد و یکسری عمل‌های دیگر انجام گرفت، تصریح کرد: مهرماه بار دیگر به آلمان سفرکرده و ادامه مداوا را انجام خواهم داد و دکترها بسیار به بهبودی‌ام امیدوارند.

وی ادامه داد: امیدوارم با دعای خیر مردم و خانواده‌ام بتوانم بهبودی‌ام را به دست بیاورم و در خدمت جامعه ورزش باشم.

امینی با اشاره به تماس‌هایی از باشگاه پیکان تهران، سپاهان اصفهان و شهرداری بندرعباس جهت جویا شدن وضعیت درمانش، تصریح کرد: از جامعه ورزش استان اصفهان به‌ویژه آقایان چرخابی و ناظم که در این مدت مدام پیگیر حالم بوده‌اند، سپاسگزارم و خدا را شاکرم تا این لحظه در خصوص تأمین هزینه‌های درمان مشکل مالی نداشته‌ام هرچند هیچ نهادی در این امر ورودی نداشته است.

وی با تقدیر از حمایت‌های حسام فتاحی که خود در بستر بیماری است، افزود: این دوست و همبازی قدیمی‌ام در تیم سپاهان بسیار روحیه‌ام را دگرگون کرد و در این مدت مدام کنارم بوده و به آینده مرا امیدوار کرده است و از خداوند می‌خواهم او را بار دیگر به کانون گرم خانواده‌اش در سلامتی کامل بازگرداند.

امینی در پایان آرزویش را بازگشت با سلامتی کامل به زندگی و ایستادن روی پاهایش دانست.

لازم به ذکر است، سرطان خون یکی از انواع سرطان است که معمولاً از مغز استخوان شروع می‌شود و باعث شکل‌گیری تعداد زیادی گلبول سفید غیرطبیعی می‌شود.درحالی‌که عامل اصلی و واقعی بیماری سرطان خون ناشناخته است. لوسمی به علت تولید بیش‌ازحد سلول‌های سفید خون غیرطبیعی به وجود می‌آید و این سلول‌های غیرطبیعی قادر به مبارزه با عفونت‌ها نیستند؛ همچنین موجب عدم توانایی مغز استخوان برای ساخت سلول‌های قرمز و پلاکت‌ها می‌شود. لوسمی می‌تواند مزمن و یا حاد باشد، نوع حاد آن، به‌سرعت رشد می‌کند، درحالی‌که نوع مزمن آن، به‌کندی رشد می‌کند.

۶۱۶۳۵

۶۱۶۳۶

گفت و گو از امیرحسین طالبی – ایسنا

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *