اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس:

ترابی: ارزش کاغذ باطله و سفید برابر است/ ضرورت بازیافت کاغذ‌های باطله

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس از تحویل سطل‌های مخصوص جمع‌آوری کاغذ در ادارات شهر بندرعباس خبر داد.

بازخبر /مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس از تحویل سطل‌های مخصوص جمع‌آوری کاغذ در ادارات شهر بندرعباس خبر داد.

پطرس ترابی با اعلام این خبر اظهار کرد: این اقدام به منظور آموزش و ترغیب کارمندان ارگانها و ادارات شهر بندرعباس به مسئله تفکیک صورت گرفته است.

وی با تاکید بر جمع‌آوری و تفکیک پسماندهای خشک از مبدا، افزود: فرهنگ جداسازی از مبدا و توجه به این مسئله بسیار مهم است و باید توجه داشت که کاغذ زباله نیست، زیرا باور اینکه ارزش کاغذهای باطله و استفاده شده برابر با کاغذهای استفاده نشده است، هنوز در جامعه رونق چندانی ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل این امر عدم آگاهی است، ادامه داد:
اگر چه اختصاص سطل‌های مخصوص پسماندهای کاغذی و یا استقرار چند ایستگاه جمع‌آوری پسماندهای تفکیک شده در سطح شهر می‌تواند تا حدی موثر باشد، اما مسئله آموزش شهروندان در راستای تفکیک پسماند بسیار مهم‌تر است.

ترابی تاکید کرد: سازمان مدیریت پسماند علاوه بر فعالیت‌های موفق گذشته، طرح‌ها و کارگاههای آموزشی زیادی را با موضوع تفکیک از مبدا پسماند برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن اهمیت تفکیک پسماند، این سازمان از ابتدای آذرماه جاری اقدام به توزیع و نصب بیش از ۱۶۰ عدد سطل مخصوص جمع‌آوری کاغذهای باطله در شهرداری مرکزی، حوزه  معاونت خدمات شهری و مناطق سه‌گانه شهرداری کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس با تاکید بر اینکه توزیع این سطل‌ها در ادارات ادامه خواهد داشت، افزود: با افزایش استفاده از کاغذ به خصوص در مدارس و ادارات، نیاز به بازیافت آن به عنوان سرمایه ارزشمند بیش از پیش احساس می‌شود که در این بین شهروندان می‌توانند نقش موثری را ایفا کنند.

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *