ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
گزارش میدانی خبرنگار تسنیم در آمریکا

تظاهرات روز «عزای ملی» در روز «شکرگزاری» آمریکا؛ حمل مجدد پیام امام خامنه‌ای توسط بومیان

هزاران نفر از بومیان آمریکا در روز شکرگزاری این کشور با حضور در ایالت ماساچوست نسبت به اشغال سرزمین‌شان و کشتار مردم بومی توسط اروپایی‌ها دست به تظاهرات زدند.

بازخبر / به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در آمریکا، روز گذشته بیش از ۲۰۰۰ نفر از بومیان (سرخپوستان) و فعالان مدنی و سیاسی به‌همراه صدها تن از مردم آمریکا به بندر «پلیموث» در ایالت ماساچوست آمده در آنجا دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات در محلی برگزار شد که اولین بار  در سال ۱۶۲۱ میلادی کشتی  مستعمران اروپایی وارد این بندر شد.

این تجمع به‌دعوت سرخپوستان و بومیان  آمریکایی در شمال شرقی آمریکا به‌نام «اتحادیه سرخپوستان نیوانگلند» برگزار شد. این اتحادیه از سال ۱۹۷۰ تا امروز هرساله روز شکرگزاری در آمریکا را روز «عزای عمومی» اعلام کرده‌اند. علت این نامگذاری یادبود کشتار و نسل‌کشی بومیان و حمله غرب به فرهنگ این مردم است.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که به‌روی آنها نوشته شده بود: «جنبش بومیان آمریکایی», «از بین نرفته‌ایم، ما اینجا هستیم قوی و بیدار», «همدردی و حمایت  سفیدپوستان از بومیان و آزادی آفریقاییان», «اروپاییان مهاجران غیرقانونی هستند؟», «روز ملی عزای عمومی».

نکته قابل توجه اما حمل پلاکاردهای پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و غرب در این تظاهرات بود، پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود: «هنگامی که شما به تاراج سرزمین‌های بومی ادامه داده و بومیان را سرکوب می‌کنید چگونه به خود جرأت می‌دهید که از آزادی و برابری صحبت کنید. آیت‌الله خامنه‌ای».

در ادامه این برنامه سخنران اصلی روز عزای بومیان منونم  (MANOONUM) که مؤسس اتحادیه سرخپوستان نیوانگلند است سخنرانی کرد و گفت: مستعمره‌نشینان نیوانگلند (اروپاییان) کشتی معروف «می فلاور» (May Flower) در سال ۱۶۲۱ میلادی وارد  بندر پلیموث در ایالت ماساچوست شدند. مسافران در این کشتی از گرسنگی و تشنگی در حال مرگ بودند اما بومیان (سرخپوستان) این بندر به‌رهبری رئیس قبیله سرخپوستان  «مساسویت» (Massasoit) به آنها غذا دادند و از آنها پذیرایی کردند.

وی در ادامه افزود: محل ورود و پهلو  گرفتن آن کشتی را اروپائیان «پلیموث راک» می‌نامند که کنار اقیانوس اطلس قرار دارد. به‌خلاف کمک‌های رئیس قبیله سرخپوستان به اروپایی‌ها متأسفانه آنها به حق خود قانع نبودند و هر روز طلب زمین‌های بیشتری می‌کردند. اما پس از مرگ رئیس قبیله اروپائیان یکی از خونین‌ترین جنگها را معروف به جنگ‌های «کینگ فیلیپ» به راه انداختند و پس از کشتن کینگ فیلیپ پسر رئیس قبیله سرخپوستان سر وی را روی نیزه گذاشتند و بیش از ۲۰ سال در میدان اداره پست شهر  پلیموث نصب کردند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات در پاسخ به خبرنگار تسنیم گفت: نسل‌کشی بومیان هم‌زمان در بیش از ۱۰۰ نقطه جغرافیایی از آمریکای جنوبی  تا آلاسکای آمریکا ادامه داشته است که فقط در این منطقه بیش از ۵۰۰۰ نفر بومی را کشتند در حالی که این بومیان در خواب بودند, آنها را آتش زدند و آنهایی را که  فرار کردند، کشتند و بچه‌ها را به غنیمت گرفتند به همین جهت در سال ۱۹۷۰ گروه‌هایی از بومیان این منطقه تصمیم گرفتند که به این نسل‌کشی اعتراض کنند.

در حاشیه این برنامه مردم سفیدپوست که خود از نسل مستعمره‌نشینان هستند بنا به همان عقاید و در مقابل بومیان و در حرکتی متقابل با لباس‌هایی شبیه یونیفرم نظامیان ارتش انگلیس ۳۰۰ سال پیش و با در دست گرفتن سلاح‌های قدیمی در شهر در حالی که طبل نظامی می‌زدند به رژه پرداختند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *