اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

تهران یخبندان می‌شود؛ کاهش دمای پایتخت به ۷ درجه زیرصفر‌/ بارش باران ‌‌در استان‌های جنوبی‌

بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب ۲ درجه بالای صفر و ۶ درجه زیر صفر خواهد بود که این شرایط برای روز پنج‌شنبه پایتخت یک درجه زیر صفر به عنوان بیشینه دما و ۷ درجه زیر صفر به عنوان کمینه دما، خواهد بود.

باز خبر,به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تداوم استقرار توده هوای سرد تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور به‌خصوص شمال و شمال‌شرق پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران و برف در ۳ روز آینده در استان‌های حاشیه خزر و به صورت کمتر در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بخش‌هایی از شمال شرق و مرکز کشور ادامه می‌یابد که از شدت فعالیت این سامانه در روز پنج‌شنبه در مناطق فوق کاسته خواهد شد.

در ۳ روز آینده، در مناطقی از استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد که در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش به صورت برف خواهد بود و روز پنج‌شنبه بارش در استان‌های ذکر شده شدت می‌یابد.

در ۳ روز آینده در مناطق جنوب شرق، شرق، شمال‌شرق کشور و هرمزگان وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

‌بعد از ظهر روز چهارشنبه خلیج فارس و همچنین روز پنج‌شنبه تنگه هرمز و خلیج فارس مواج خواهد بود.

فردا دریا در سواحل گیلان و مازندران و از اواخر وقت امشب در استان گلستان مواج خواهد بود.

تداوم استقرار توده هوای سرد تا اوایل هفته آینده در غالب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود، بیشترین افت دما در خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد بود و کمینه دما در این مناطق به ۱۰ تا ۱۵ درجه زیر صفر خواهد رسید.

در دو روز آینده استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های البرز با بارش باران و ‌برف و چهارشنبه خراسان شمالی با بارش برف همراه خواهد بود که با توجه به بارش برف، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای از پیامدهای آن است.

‌تا روز چهار‌شنبه دریا در سواحل گیلان و مازندران ‌‌مواج خواهد بود؛ ارتفاع موج طی این دوره به ۲ تا ۳ متر خواهد رسید.

در دو رور آینده در استان‌های واقع در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف و کولاک در راه‌های ارتباطی البرز سبب اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود بنابراین برای ترددهای ضروری از این مسیرها، همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و پوشاک گرم توصیه می‌شود.

کاهش شدید دما در کشور موجب افزایش مصرف سوخت و به‌ویژه گاز شده و می‌تواند منجر به افت فشار در شبکه گاز رسانی شود بنابراین ضروری است که مردم‌ در مصرف بهینه حامل‌های انرژی توجه کافی مبذول دارند.

‌به سبب نفوذ جریان‌های جنوبی و همراهی آن با هوای سرد ناوه تراز میانی جو، وضع هوای برخی مناطق جنوبی کشور تغیر می‌‌کند.

روز ‌چهارشنبه هفته جاری وزش باد و گردوخاک در برخی نقاط کرمان و بارش پراکنده برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه هفته جاری بارش باران و برف و وزش باد در نیمه شمالی استان‌های کرمان و فارس‌، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در بوشهر پیش‌بینی می‌شود.‌

آسمان تهران روز آینده کمی ابری به همراه وزش باد شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در روز پنج‌شنبه نیز تقریباً حاکم خواهد بود.

بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب ۲ درجه بالای صفر و ۶ درجه زیر صفر و روز پنج‌شنبه بیشینه دما در تهران یک درجه زیر صفر و کمینه دما ۷ درجه زیر صفر خواهد بود.

روز آینده شهرکرد و مشهد با کمینه دمای ۱۳ درجه زیر صفر، اردبیل با کمینه دمای ۱۲ درجه زیر صفر و پس از آن همدان، بیرجند و بجنورد با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور خواهند بود و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر، گرمترین شهر کشور خواهد بود.

همچنین روز پنج‌شنبه بجنورد با کمینه دمای ۱۴ درجه زیر صفر و پس از آن شهرکرد با کمینه دمای ۱۳ درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۲۷ مهرماه امسال ۱۹٫۹ درصد بارش سال گذشته است

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *