اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

مراسم روز جهانی معلولین ۱۳ آذر در پارک غدیر بندرعباس برگزار می شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: مراسم روز جهانی معلولین امسال در پارک غدیر بندرعباس با شرکت عموم مردم تدارک دیده شده و در روز ۱۳ آذر زیر پرچم برگزار می شود.

باز خبر,به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، منصور اخلاقی پور در نشست هماهنگی برگزاری این مراسم، افزود: قطعا روز جهانی معلولین با هدف توجه بیشتر به این قشر انتخاب و نامگذاری شده اما نباید این تصور اشتباه پدید بیاید که تمام برنامه ها می بایست تنها با حضور محدود همین قشر باشد.

وی اضافه کرد: در واقع روز جهانی معلولین فرصتی است تا این قشر که بسیاری از آنها بر خلاف تصور عامه مردم، افرادی توانمند، با اراده و با استعداد هستند را به دیگر افراد جامعه بشناسانیم و تفکر عمومی را نسبت به این قشر تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه می توان حتی به جای واژه ی “معلول جسمی و ذهنی” بسیاری از این افراد را “توان یاب جسمی و ذهنی” خطاب کرد، یادآور شد: حضور معلولین با اراده و استعداد در بین دیگر افراد جامعه و الگوسازی از آنها می تواند حتی در تقویت و ایجاد روحیه کار، اراده و پشتکار دیگران بسیار مثمر ثمر باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان ادامه داد: در همین راستا امسال علاوه بر برنامه های خاص و مخصوص معلولین که یکی از آنها نشست با استاندار هرمزگان و دیگر مسئولین است، برنامه ریزی شده تا یک مراسم عمومی در یک فضا و مکان عمومی برگزار کنیم.

اخلاقی پور تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای زمینه سازی برای ایجاد فرصت های برابر زندگی برای “توان یابان جسمی و ذهنی” در هرمزگان ، با کمک کلیه دستگاه ها و خیرین گام های موثری را برداریم.

وی همچنین از بهزیستی، انجمن ضایع نخاعی، انجمن معلولین استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به واسطه تعامل، همکاری و همراهی مستمر در امر رسیدگی به امور معلولین قدردانی کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *