ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

واکنش موسسه هنرمندان پیشکسوت به «خندوانه» و «دورهمی»

موسسه هنرمندان پیشکسوت نسبت بر برخی اظهارات درباره این موسسه واکنش نشان داد.

باز خبر,به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، در پی سخنان مطرح شده از سوی یکی از هنرپیشگان تلویزیون و سینما که در دو برنامه «خندوانه» (فصل سوم) و سری اخیر برنامه «دورهمی» درباره ناکارآمدی موسسه هنرمندان پیشکسوت صورت گرفته است، گروهی از هنرمندان پیشکسوت در بیانیه‌ای موضع خود را نسبت به موارد مطرح شده، در پاسخ به این بازیگر مطرح کرده‌اند که در متن آن آمده است:

 «در این دوران خاکستری نیازمند رنگ هستیم تا خاکستری بی‌روحی را که ما را احاطه کرده است، رنگین کنیم. برای ایجاد این فضا نیازمند آن هستیم که دیدگاه‌هایمان را مثبت کنیم نه آنکه با تاریک‌بینی و سیاه‌اندیشی فضای خاکستری را به سمت سیاهی سوق دهیم. یکی از ویژگی‌های رسانه تلویزیون جمهوری اسلامی همواره رعایت شئونات فرهنگی و اجتماعی بوده است، و این خصیصه رسانه‌ای بسیار ستایش برانگیز است اما گاهی اوقات برخی از برنامه‌سازان محترم برای جذب مخاطب و یا خنداندن آنها مبادرت به استفاده از مهمانانی می‌کنند که این تریبون ملی را مستمسکی برای طرح مسایل و مشکلات شخصی خود می‌پندارند و به شکلی شائبه‌برانگیز در برنامه‌ها و به صورت کلیشه‌ای و برنامه‌ریزی شده سعی می‌کنند، هویت، اعتبار و عملکرد یک مجموعه سازمانی و تشکیلاتی را بدون آنکه نسبت به آن اشراف کافی داشته باشند، زیر سوال ببرند و عجیب است که این نظرات شخصی و مغرضانه که هیچگونه زمینه مستند و واقعی ندارد، از دید کارشناسان و متخصصان در مراحل مختلف عبور می‌کند و روی آنتن می‌رود».

در ادامه این بیانیه آمده است: «چندی است که در دو برنامه «خندوانه» و «دورهمی» یکی از بازیگران تلویزیون و سینما به عنوان مهمان، مطالبی را که پایه و اساس واقعی ندارد به طور غیر مستقیم در مورد موسسه هنرمندان پیش کسوت مطرح می‌کند و پس از شرح هشت سال افسردگی روحی خود به گونه‌ای از این موسسه یاد می‌کند که مخاطبان می‌پندارند مشکلات ایشان توسط موسسه هنرمندان پیشکسوت ایجاد شده است. با نگاهی خوش‌بینانه می‌توان احتمال داد اینگونه از سخنان ناشی از نداشتن اطلاعات کافی در مورد موسسه و نحوه عملکرد این مجموعه باشد که مهمان برنامه را دچار قیاس مع‌الفارغ نموده است. با ذکر این توضیحات، شایسته است که بر اساس قانون رسانه‌ها، مدیران و برنامه‌سازان محترم سیما این امکان و فرصت را برای ارگانی که تلاش هایش برای تکریم هنرمندان پیشکسوت نادیده گرفته شده و به نا حق با بداخلاقی روبرو شده است فراهم سازند تا مسؤولان موسسه بتوانند جهت تنویر افکار عمومی ضمن اطلاع‌رسانی مناسب، هر گونه ابهامی در مورد یک نهاد فرهنگی و هنری را که وظیفه اش پاسداشت کرامت و منزلت هنرمندان پیشکسوت است، از میان بردارند».
در بیانیه اعضای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت اضافه شده است: «سخنی با مهمان برنامه: چرا در وجود برخی از ما غرغر کردن‌های بی‌اساس و بی‌پایه، نهادینه شده است؟ چرا اگر در جایی منافع شخصی ما لگدمال شد افسردگی ناشی از آن‌را در سطوح جامعه تعمیم می‌دهیم؟ چرا اگر سهم‌خواهی ما بر اساس ضوابط و مقررات مدون شده، به نتیجه دلخواهمان منجر نشد می‌اندیشیم که همه علیه ما هستند؟ … هنرمند گرامی، بر اساس گفته‌های خودتان، هشت سال درگیر خانه پیشکسوتان هنر بوده‌اید و وقتی آنجا تعطیل شد شما دچار افسردگی شدید، حالا می‌خواهید همان کاری را که با شما کردند، شما با موسسه هنرمندان پیشکسوت بکنید؟
در اینجا یک سوال وجود دارد:
چرا شما فکر می‌کنید خانه پیشکسوتان هنر شهرداری (که نگفتید چرا منحل شد و صرفا تعداد محدودی از هنرمندان …. در تهران را پوشش می داد) سنخیتی با موسسه هنرمندان پیشکسوت دارد (که حدود ۷۰۰ عضو هنرمند از رشته های مختلف نقاشی، موسیقی، ادبیات، شعر، تئاتر، سینما و….را در سراسر کشورپوشش داده است)، شما از طرف کدام فرد یا قشری از هنر مندان زبان به اعتراض گشوده‌اید؟
آیا تا کنون با هیچ یک از هنر مندان عضو موسسه به صحبت نشسته‌اید؟ آیا نظرات ایشان را پرسیده‌اید؟
کدام رسالت فرهنگی یا هنری یا انسانی را در خودتان دیده‌اید که به شکلی ناخوشایند و ناشایست هنرمندان را گروهی درمانده، مفلوک و صدقه‌بگیر معرفی می‌کنید؟ اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه هنرمندان پیشکسوت را سازمان دهی کرد نه بدان جهت بوده که آنان را نیازمند صدقه «خیرین » می‌دانست، بلکه با هدف تکریم و ارتقای شأن و جایگاه و منزلت اجتماعی آنان بوده آنهم در شرایط دشوار تحریم و مشکلات اقتصادی … .
فراموش نکنیم که اگر من و شما حرمت همکاران هنرمند خود را حفظ نکنیم، در آینده‌ای بسیار نزدیک، عوارض بی‌حرمتی‌ها حتما به خودمان برخواهد گشت. حرمت شما حرمت ماست و حرمت ما حرمت شماست. حرمت و منزلت همکارانتان را حفظ کنید تا حرمت شما هم حفظ شود.»
در پایان بیانیه، نام دکتر محمود عزیزی، عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت، یوسف صدیق، عضو موسسه هنرمندان پیکسوت و دکتر حسن ریاحی، عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت، به‌ عنوان صادرکنندگان آن به نمایندگی از طرف گروهی از هنرمندان عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت، درج شده است.

پسندیدم(1)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *