آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
واشنگتن اگزماینر گزارش داد:

ترامپ باید برجام را وصله پینه کند/ اوباما از ایران شکست خورد

باید گفت توافق برجام برگشت پذیر است و این توافق فاقد هرگونه پادمان قابل اعتماد می باشد و تنها در این توافق یکسری از امتیازات مهم و ثابت به ایران داده شده است.»

بازخبر, پایگاه تحلیلی آمریکایی واشنگتن اگزماینر “Washingtonexaminer” در گزارشی با عنوان “۸ سال شکست اوباما در مقابل ایران” به پایان دوره اوباما در کاخ سفید اشاره کرد و نوشت: ۸ سال پیش، رئیس جمهور اوباما وارد کاخ سفید شد و اساس سیاست خود را در قبال خاورمیانه، نزدیک شدن و دیپلماسی با ایران قرار داد و مذاکرات زیادی را نیز انجام داد.

واشنگتن اگزماینر نوشت: «حتی در این مذاکرات انجام شده و در زمان آن احتمال ساخت بمب اتمی توسط ایران که به شدت از تروریست های منطقه ای نیز حمایت می کند، وجود داشت. به هر حال باید گفت در این ۸ سال گذشته ثابت شده است که بسیاری از سیاست های اوباما شکست خورده اند و اکنون که وی کاخ سفید را ترک خواهد کرد، تنها دستاورد وی یعنی توافق برجام یک توافق آزمایشی می باشد که تنها در زمینه های محدودی توانسته است برنامه هسته ای ایران را محدود کند. باید گفت این توافق، برگشت پذیر است و این توافق فاقد هرگونه پادمان قابل اعتماد می باشد و تنها در این توافق یکسری از امتیازات مهم و ثابت به ایران داده شده است.»

واشنگتن اگزماینر افزود: «اوباما حتی به شدت تلاش کرد تا مقامات ایران، میز مذاکرات را ترک نکنند و حتی در زمینه های دیگری با ایران همکاری کرد و این روند موجب شد تا او نتواند از ناآرامی های پرطرفدار سال ۲۰۰۹ درایران، حمایت کند و روند به گونه ای بود که ایران دائما دولت اوباما را به ترک میز مذاکرات هسته ای تهدید می کرد.»

این پایگاه آمریکایی افزود: «همچنین عقب نشینی نیروهای ارتش آمریکا از عراق، به ایران اجازه داد تا سیاست های خود را در عراق اجرایی کند و ایران به راحتی با سیاست های آمریکا در سوریه مخالفت کند و حتی نیروی نظامی به سوریه اعزام کند. به طور کلی در طول این ۸ سال، آنچنان اوباما بدنبال توافق با ایران بوده است که خاورمیانه وارد هرج و مرج شدیدی نیز شده است. اکنون رئیس جمهور جدید آمریکا در ماه ژانویه به دفتر خود می رود و زمان آن رسیده است که سیاست های آمریکا در قابل ایران و آمریکا تغییر کند و وی توافق برجام را وصله پینه کند.»

این پایگاه آمریکایی در پایان نوشت: «تنها چیزی که می توان از این ۸ سال آموخت این است که با تشویق و ستایش رژیم ایران، هیچ چیز مثبتی عاید ما نخواهد شد و تهران همچنان به عنوان یک مشکل باقی خواهد ماند. باید گفت اوباما، مردم ایران را به درستی درک نکرد و اکنون باید امیدوار بود که رئیس جمهور ترامپ چنین از انجام چنین اشتباهاتی اجتناب کند.»

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *