اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
فرمانده انتظامی هرمزگان:

۱۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در هرمزگان کشف شد‌

فرمانده انتظامی ‌هرمزگان از کشف یک‌هزار و ۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ۷۲ ساعت اخیر در استان خبر داد.

بازخبر / سردار عزیزالله ملکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یک‌هزار و ۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۶۱۲ کیلوگرم تریاک، ۶۶۵ حشیش، ۲۷۶  کیلوگرم هروئین در ۷۲ ساعت اخیر در استان هرمزگان کشف و ضبط شد.

وی بیان‌ داشت: آنچه در این کشفیات مهم بوده مقدار هروئین کشف شده است، چرا که هر ۱۰ کیلو گرم تریاک، یک کیلوگرم هروئین تهیه می شود و منشا این مقدار هروئین ۲ تن و ۷۶۰ کیلوگرم تریاک بوده که در ۷۲ ساعت اخیر کشف شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح‌کرد: در این عملیات‌ها، ۱۶۴ نفر دستگیر شده‌اند که از این تعداد، ۱۶ نفر از قاچاقچیان عمده هستند و به صورت باندی فعالیت می‌کرده‌اند، کشف این مواد در سه مرحله توسط پلیس مواد مخدر استان و فرماندهی انتظامی شهرستان‌ها بوده که اغلب در محورهای مواصلاتی استان صورت گرفته است.

سردار ملکی با اشاره به برخورد جدیبا قاچاق کالا و مواد مخدر در هرمزگان گفت: در این راستا توفیقات خوبی در سال جاری به دست آورده‌ایم.

وی همچنین گفت: به منظور زمین‌گیر کردن قاچاقیان، یک قرارگاه منطقه‌ای بزودی در شرق استان هرمزگان ایجاد می‌شود.

سردار ملکی از برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و دستگیری ۴۷ نفر در این خصوص خبر داد و تصریح‌کرد: در عملیات‌های پاکسازی نیز، ۱۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر و از این تعداد، ۵۰ نفر به کمپ معرفی شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین از توقیف ۱۷ دستگاه خودرو و ۶ دستگاه موتورسیکلت در این عملیات خبر داد و ابرازداشت: همچنین ۵ قیضه سلاح جنگی و شکاری نیز از اعضای این باند کشف و ضبط شد.

سردار ملکی از کشف ۵۹ تن انواع مواد مخدر  و رشد ۲۰ درصدی کشفیات در هرمزگان از ابتدای سال جاری خبرداد و اذعان‌داشت: از ابتدای آبان ماه تا کنون نیز ۷ تن و ۲۳۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان هرمزگان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۷ درصد افزایش کشف داشته ایم.

وی ادامه داد: ۸۱۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک در ۲ مرحله جداگانه از راه دریا وارد استان هرمزگان شده که در یک مرحله، ۱۲۲ کیلوگرم مواد و در مرحله دیگر ۶۹۷ کیلوگرم مواد مخدر به محض ورود به خشکی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در حال حاضر عمده ورود مواد مخدر از نوع تریاک از راه دریا بوده، اگر چه از راه خشکی نیز کشفیاتی صورت گرفته اما در این مرحله از کشف و ضبط انواع مواد مخدر، عمده مواد از نوع تریاک و از راه دریا بوده است.

سردار ملکی در تشریح نحوه کشف و ضبط انواع مواد مخدر در استان گقت: این مواد از مرزهای استان هرمزگان و از سمت استان سیستان و بلوچستان و در انتهای حوزه استحفاظی استان وارد دریا شده و عمدتا در غرب استان با انجام اقدامات اطلاعاتی عملیاتی کشف می‌شود.

وی همچنین از کشف و ضبط ۸۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در جزیره قشم در هفته گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای آبان ماه تا کنون بیش از ۷ تن مواد مخدر در استان کشف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کشف بیش از ۴۷۰ میلیارد تو مان کالای قاچاق در سطح استان خبرداد و گفت: ۲ محموله قاچاق خودورهای وارداتی در جاده بندرلنگه ـ خمیر توسط ماموران انتظامی استان در اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی توقیف و تعداد ۸ دستگاه خودور سواری اسپورتیچ مدل ۲۰۱۶کشف شد.

سردار ملکی ادامه داد: این خودروها با اسناد جعلی و به نام خودروی فرسوده برای ترانزیت به کشور عراق وارد ایران شده تا این خودروها را در داخل کشور با خودروی مستعمل جایگزین کرده و سپس از مرز عراق از کشور خارج کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *