اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

طرح تأسیس وزارت محیط زیست با بیش از ۸۰ امضا در حال پیگیری

طرح تأسیس وزارت محیط زیست با بیش از ۸۰ امضا در حال پیگیری

باز خبر,ابوالفضل ابوترابی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دلایلی که باعث شد طرحی برای تأسیس وزارت محیط زیست تدوین کند،گفت: در حال حاضر “سازمان محیط زیست” به هیچ نهادی پاسخگو نیست و کارهای منابع طبیعی،امور ارضی و محیط زیست به صورت موازی کاری انجام می شود،لذا هم باید کار های موازی حذف شود و هم این سازمان به نوعی ملزم به پاسخگویی شود.
نماینده مردم نجف آباد،تیران،کرون درمجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز شهرهای بزرگ کشور مثل مثل اراک،مشهد،اصفهان، تهران و اهواز درگیر مسائل زیست محیطی هستند، عنوان کرد:با این حال معاونت ریاست جمهوری در این زمینه خود را پاسخگو نمی داند و از طرف دیگر هزینه های سنگینی برای منابع طبیعی،امور اراضی و محیط زیست صورت می گیرد که باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد:طرح تأسیس وزارت محیط زیست درحال حاضر بیش از ۸۰ امضا دارد و در صورت پذیرش درصحن به کیمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ارجاع می شود.
طراح طرح تأسیس “وزارت محیط زیست” در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا این طرح مغایر قانون کوچک سازی دولت نیست،خاطرنشان کرد: قرار است معاونت ریاست جمهوری به یک وزارتخانه تبدیل شود؛لذا با حذف معاونت نمی توان گفت اقدام به بزرگ شدن دولت کرده ایم.
عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجاکه این طرح مخالف برنامه پنجم توسعه کشور است،باید حائز دوسوم آرا شود؛مگر اینکه بررسی آن به برنامه ششم برسد که باید دید نسبت به آن چه وضعیتی دارد.
پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *