آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
رسانه‌های صهیونیستی؛

درخواست ضدایرانی اسرائیل از روسیه/ شانس کمی داریم

«شانس متوقف ساختن این معامله اندک است چراکه فروش تسلیحات به ایران در راستای منافع اقتصادی روسیه قرار دارد».

بازخبر / رژیم اشغالگر قدس تلاش می کند تا مانع تعامل نظامی بین تهران و مسکو شود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص (haaretz) در گزارشی زیر عنوان “اسرائیل از روسیه خواست، جت‌های جنگی و تسلیحات به ایران نفروشد” به این موضوع پرداخته است.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: “آویگدور لیبرمن” وزیر دفاع روز چهارشنبه اظهار داشت، اسرائیل از روسیه خواسته وارد معامله بزرگ برای فروش جت های جنگی پیشرفته و دیگر تسلیحات نظامی به ایران نشود.

هاآرتص افزود: لیبرمن در عین حال به خبرنگاران حوزه سیاسی گفت، شانس متوقف ساختن این معامله اندک است چراکه فروش تسلیحات به ایران در راستای منافع اقتصادی روسیه قرار دارد.

طبق گزارش های منتشر شده در رسانه های روسی، معامله ۱۰ میلیارد دلاری مسکو و تهران شامل هواپیماهای جنگی، تانک های پیشرفته T-90، هلیکوپترها و توپخانه می شود.

جرزوالم پست (jpost)، دیگر رسانه صهیونیستی نیز نوشت: وقتی از لیبرمن درباره توافق ۱۰ میلیارد دلاری که روسیه به دنبال امضای آن با ایران است پرسیده شد، وی گفت روشن است که این موضوع موجب “آرامش بیشتر” برای اسرائیل نخواهد شد.

“ویکتور اوزروف” رئیس کمیته دفاعی- امنیتی سنای روسیه گفته، مذاکرات با طرف ایرانی همچنان در جریان است و اگر قرارداد منعقد شود، سلاح های روسی در طول چند سال به ایران تحویل داده خواهد شد. وی افزوده اولین محموله می تواند در سال ۲۰۲۰ در اختیار ایران قرار گیرد؛ زمانیکه قرار است تحریم های تسلحیاتی علیه تهران لغو شوند.

لیبرمن اشاره کرده که در این مرحله، روسیه و ایران فقط درباره توافق احتمالی بحث و رایزنی کرده اند و چیزی امضاء نشده است. وی افزود، در خلال دیدار هفته گذشته وزیر دفاع روسیه از اسرائیل، این موضوع را مطرح کردیم و با دیگر مقامات روس نیز دراین باره گفتگو داشته ایم. لیرمن گفت: روشن است که این موضوع، خیلی خوشایند ما نیست اما روس ها در این موارد از ما اجازه نمی گیرند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادامه داد: ما درحال مذاکره با آنان هستیم و تلاش می کنیم موضوع را توضیح دهیم اما در نهایت هر کشوری طبق منافع خود عمل خواهد کرد. روس ها درگیر مشکلات اقتصادی هستند و آنچه که بیشتر منافعشان را تامین کند انجام خواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روابط اسرائیل با دولت جدید آمریکا اشاره کرده و از این دولت خواسته مانع پیشرفت موشک های بالستیک ایران شود و محدودیت ها علیه تهران را لغو نکند. لیبرمن همچنین بر لزوم رسیدن به توافقی با دولت ترامپ درباره شهرک سازی های اسرائیل تاکید کرده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *