ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

رفیعی بندری : نگاه جزیره‌ای به توسعه شهر هرگز به نتیجه مطلوب نمی‌رسد / هزینه ی جمع آوری زباله در بندرعباس بالاست

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: شهرداری در بسیاری از اموری که از او انتظار می‌رود، اختیارات کافی ندارد و نگاه جزیره‌ای به توسعه شهر هرگز به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

 باز خبر, هومن رفیعی بندری در نشست با جمعی از فعالان حوزه شهری اظهار کرد: بسیاری از وظایفی که مردم در امور توسعه شهر از شهرداری انتظار حل و رفع آن را دارند، عملا در حوزه اختیارات شهرداری نیست و دامنه فعالیت‌های حوزه شهری بین ۲۵ دستگاه مختلف توزیع شده است.

وی با بیان اینکه کندی روند توسعه شهری نیز بدلیل گسترده شدن اختیارات در میان دستگاه‌های مختلف و متفاوت بودن مرجع و مرکز هماهنگی هر کدام از این دستگاه‌ها است، افزود: یکی از انتظاراتی که طی یک دهه اخیر همواره از سوی شوراها مطرح بوده، بحث مدیریت جامع شهری است که وضعیت اداره شهرها را از حالت جزیره‌ای خارج می‌کند.

عضو شورای شهر بندرعباس عنوان کرد: فلسفه اصلی تشکیل شوراها نیز بر پایه همین دیدگاه بوده و در قانون اساسی کشورمان نیز بر ظرفیت‌های شوراها در اداره امور شهرها و تقویت نقش مردم در اداره شهرها تأکید ویژه‌ای شده است.

رفیعی ادامه داد: هماهنگ ساختن دستگاه‌های مختلفی که در حوزه مدیریت با شورای شهر و شهرداری اساسا ارتباطی ندارند، کاری سخت و ناممکن است و از سوی دیگر مردم انتظار جبران این وضعیت را از شهرداری دارند چرا که در بخشی از هزینه‌های اداره شهر را در قالب عوارض پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به هزینه سنگین جمع‌آوری زباله در شهر بندرعباس، گفت: در حوزه ارائه خدمات شهری سالانه مبلغ بسیار بالایی در بندرعباس هزینه می‌شود که تنها با اندکی فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه‌های مشارکت مردم می‌توان آن را کاهش داد و در دیگر بخش‌ها از جمله بهسازی روش‌ها و توسعه فضای سبز از آن استفاده کرد.

عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: هزینه‌ای که در بندرعباس صرف جمع‌آوری زباله می‌شود به اندازه شهری با جمعیت بیش از دو برابر بندرعباس است چرا که شهرداری مجبور است زباله‌ها را روزانه جمع‌آوری کند اما اکنون در بسیاری از شهرهای کشور، فرآیند جمع‌آوری زباله دو روز یک‌بار صورت می‌گیرد و عاملی در کاهش هزینه‌های این بخش بوده است.

رفیعی اضافه کرد: شهرداری در برخی محلات مجبور است دو بار در طول روز زباله‌ها را جمع‌آوری کند و این مسأله موجب شده که هزینه جمع‌آوری زباله در بندرعباس بالا باشد.

وی در عین حال بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک زباله از مبدأ و همین طور کاهش حجم زباله در منازل تأکید کرد.

پسندیدم(6)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *