ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
در اعتراض به پیروزی نامزد جمهوری‌خواهان؛

قیام طرفداران کلینتون علیه ترامپ/ آتش در خیابان‌های آمریکا

هزاران تن از شهروندان آمریکایی با سر دادن فریاد “تو رئیس‌جمهور من نیستی” نسبت به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری واکنش نشان دادند. معترضان در اوکلند تصویر ترامپ را به آتش کشیدند و سطل های زباله را آتش زدند.

 باز خبر, اعتراضات طرفداران هیلاری کلینتون به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از زمان اعلام رسمی این خبر در شهرها و ایالات امریکا آغاز شد همچنان ادامه دارد و این اعتراضات در برخی ایالت ها با دخالت پلیس به خشونت کشیده شده است.

ویدئویی کوتاه از تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا علیه ترامپ

به گزارش بی بی سی: هزاران نفر از مردم آمریکا در دست‎کم ۳۰ شهر مختلف در اعتراض به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا دست به تظاهرات زده‎اند. بسیاری شعار “او رئیس جمهور من نیست” سر دادند و بعضی دیگر آدمک‎هایی با موهای نارنجی به شکل آقای ترامپ را به آتش کشیدند. بعضی از تظاهرکنندگان پرچم آمریکا را نیز سوزاندند.

دونالد ترامپ در پی یک مبارزه به شدت تفرقه انگیز و بر خلاف تمام انتظارها در انتخابات سه‌شنبه به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا برنده شد.

%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b6

دویچه وله آلمان نیز در گزارشی در همین زمینه می نویسید: پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شمار زیادی از مخالفانش را در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌هان کشاند. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن شعار “رئیس‌جمهور من نیستی” نقش بسته بود. نیویورک، شیکاگو، برکلی، واشنگتن، سیاتل، فینیکس، لس‌آنجلس، ریچموند و اوکلند از جمله شهرهایی بودند که تبدیل به صحنه تظاهرات اعتراضی علیه چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده شدند.

%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b62

تظاهرکنندگان بیش از همه نسبت به سخنان جنجالی ترامپ در مورد مهاجران و مسلمانان واکنش نشان دادند.

بسیاری از این واهمه دارند که با راه یافتن ترامپ به کاخ سفید روند اخراج مهاجران غیرقانونی از آمریکا شدت گیرد. در اوکلند معترضان تصاویر ترامپ وهمچنین پرچم آمریکا را به آتش کشیده و شیشه‌های مغازه‌ها را شکستند. آنها همچنین اقدام به آتش زدن لاستیک خودرو و زباله‌ها کردند.

ای بی سی نیوز: مخالفان ترامپ در سانفرانسیسکو، سطل های زباله را به آتش کشیدند

در شهر پیتزبورگ فراخوانی برای تشکیل یک نشست فوری با عنوان “بیایید ترامپ را متوقف کنیم” منتشر شده است. در نیویورک مخالفان دونالد ترامپ در میدان معروف “تایمز” و در برابر یکی از آسمان‌خراش‌های متعلق به این میلیاردر تجمع کردند.

%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b63

در شیکاگو هزاران نفر در مقابل برج ترامپ شعار “رئیس‌جمهور من نیستی” را سر دادند. معترضان ورودی برج را مسدود کرده و همچنین موجب اخلال در تردد خودروها شدند.

به نوشته روزنامه “شیکاگو تریبون” طرفداران ترامپ نیز در محل حضور داشتند که برخورد و جدال لفظی میان دو گروه را به همراه داشت.

%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b64

در واشنگتن، پایتخت آمریکا صدها نفر با روشن کردن شمع در نزدیکی محل کاخ سفید نسبت به پیروزی ترامپ در انتخابات اعتراض کردند. تظاهرکنندگان سپس از کاخ سفید به سمت هتل ترامپ که به تازگی در این شهر شروع به کار کرده، روانه شدند.

گزارش بی بی سی از اعتراضات سراری در امریکا

در فضای مجازی نیز بسیاری نسبت به پیروزی ترامپ در انتخابات واکنش نشان داده و با ساختن هشتگ‌هایی نظیر #notmyvote و #hesnotmypresident مخالفت خود را با ریاست‌جمهوری ترامپ ابراز کردند.

در سیاتل پنج نفر با شلیک گلوله زخمی شدند. به گفته مسئولان آتش‌نشانی این شهر حال دو نفر از زخمیان وخیم است. در نزدیکی محل تیراندازی تظاهراتی علیه ترامپ جریان داشته است. پلیس سیاتل اعلام کرده به احتمال قوی این تیراندازی‌ها ارتباطی با تظاهرات نداشته‌اند.

%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b65

به گزارش خبرگزاری رویترز مسئولان کارزار انتخاباتی ترامپ حاضر به اظهار نظر در مورد اعتراضات گسترده نشده‌اند. بسیاری از معترضان ترامپ را قشر دانشجویان و دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

شبکه سی ان ان نیز در گزارشی درباره اعتراضات سراسری در ایالات مختلف امریکا گفت:

* در نیویورک ٢٠٠ تظاهرکننده در بیرون از خانه ترامپ تجمع کرده اند

* در کالیفرنیا ۴٠ مکان به اتش کشیده شده است و جمعیتی بالغ بر هفت هزار نفر در خیابان ها هستند

%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b66

* در شیکاگو همچنان جوانان معترض در خیابان ها هستند

* در لس انجلس حدود هزار نفر در همچنان در خیابان ها حضور دارند

* در واشنگتن عده زیادی مقابل کاخ سفید تجمع کرده اند

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *