ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

وزیر وقت اطلاعات گفته بود هاشمی بیاید رشته‌های ۱۰ ساله ما پنبه می‌شود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وزیر وقت اطلاعات در زمان بررسی صلاحیت‌ها، به شورای نگهبان رفته و گفته بود که با این اقبالی که روز‌به‌روز به هاشمی می‌شود، با رأی بی‌سابقه‌ای می‌آید و همه رشته‌های ۱۰ ساله ما را پنبه می‌کند.

باز خبر, به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار جمعی از مورخین، استادان و دانشجویان رشته تاریخ در دانشگاه‌های سراسر کشور و پژوهشگران و محققان حوزه تاریخ معاصر، بی‌طرفی مورخ و نوشتن واقعیت‌ها را دو ضرورت اصلی نگارش تاریخ دانست و گفت: تاریخ آیینه‌ای است که مورخ باید بدون حبّ و بغض سیاسی و فکری، همه خوبی‌ها و بدی‌های اتفاقات را برای آگاهی مردم و عبرت نسل‌های موجود و آینده در آن انعکاس دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص انقلاب اسلامی و عوامل پیروزی و دوام آن، تحلیلی جامع از اتفاقات ارائه کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گروهی از مبارزین روحانی و مذهبی در شورای انقلاب که از اقدامات، افکار و تجارب اجرایی نهضت آزادی آگاهی داشتیم، مهندس بازرگان را به امام پیشنهاد دادیم و امام هم با تأکید بر عدم دخالت اندیشه‌های حزبی، حکم نخست‌وزیری ایشان را دادند و اولین دولت جمهوری اسلامی شکل گرفت.

هاشمی رفسنجانی، با یادآوری برخی توطئه‌های دشمنان خارجی برای شکست انقلاب اسلامی، به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اشاره کرد و در پاسخ به سؤال یکی از مورخین که «عوامل شروع جنگ چه بوده است و آیا قابل پیشگیری بود یا نه؟»، با ذکر یک مثال، گفت: اخیراً و در ماجرای بیداری اسلامی و بهار عربی شاهد بودیم که وقتی حرکت از تونس شروع شد، مثل دومینو به بسیاری کشورها رسید و آن زمان هم، وقتی انقلاب اسلامی با حضور مردم پیروز شد، حکومت‌های استبدادی و مرتجع منطقه ترسیده بودند که حرکت‌های مردم و علما در عراق شروع شود.

وی افزود: غرب، شرق و ارتجاع که از شکست انقلاب ناامید شدند، به فکر جلوگیری از الگو شدن انقلاب افتادند که اختلافات مرزی عراق که خود مورد تهدید قیام مردم واقع شده بود و حاکمیت مستبدی چون صدام که ارتشی مجهز با تجهیزات نظامی شرق داشت و از طرف چند حاکم عربی منطقه هم حمایت می‌شد، بهترین بهانه برای شروع جنگ بود.

هاشمی رفسنجانی، با بیان ویژگی‌های تاریخ‌نویسی خویش، مخصوصاً مربوط به مقاطع مختلف دفاع مقدس گفت: اگرچه هنوز هم زمینه برای ذکر همه واقعیت‌ها وجود ندارد، اما در حدّ همان مقداری که از اتفاقات یک روز کشور، منطقه و جهان در یک صفحه تقویم می‌نویسم، بارها گفته و نوشته‌ام که آمده بودند تا انقلاب اسلامی را بشکنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به سؤالی درباره چرایی و چگونگی تأسیس حزب جمهوری اسلامی، گفت: ما پیش از انقلاب به این نتیجه رسیده بودیم که تشکیل حزب ضروری است، اما امام(ره) با تأکید بر این نکته که تجمع نیروهای انقلابی زیر چتر یک حزب باعث می‌شود که ساواک همه شما را شناسایی و دستگیر کند، مخالفت کردند.

وی تصریح کرد: ولی پس از پیروزی انقلاب خدمت امام(ره) رفتیم و گفتیم که اداره کشور، تشکیلات می‌خواهد و ایشان هم اجازه دادند که حزب جمهوری تشکیل شد.

هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به این سؤال که «چرا برخی از نهادها و افراد بعضاً مدعی انقلابی، با شما مخالفت می‌کنند و برای تخریب شخصیت شما با توسل به هر وسیله‌ای، تلاش می‌کنند؟»، گفت: البته، مخالفت و نقد منصفانه و اخلاقی حق هر انسانی است، اما اینکه چرا تخریب می‌کنند، به خاطر موقعیت خودشان است.

وی افزود: اصولاً سه گروه یا دسته هستند که به جای نقد و مخالفت منصفانه، به تخریب، تهمت، شایعه‌سازی و کارهای غیراخلاقی روی می‌آورند. افراد و گروه اول کسانی هستند که بعضاً قبلاً از بنده توقعات یا خواسته‌هایی داشته‌اند که من نتوانسته و یا نخواسته‌ام به خواسته‌های آنان عمل کنم، لذا کینه و بغض دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره‌ی گروه دوم گفت: افراد یا جناح‌های تندرویی هستند که من و افکارم را مانع رسیدن به اهداف تند خود برای انحراف افکار عمومی می‌دانند، لذا سعی دارند با تخریب، تهمت و شایعه‌سازی، مرا یا منفعل کرده و یا از سر راه خویش بردارند که البته تاکنون نتیجه عکس گرفتند، ولی هنوز هم دست‌بردار نیستند.

وی درباره‌ی گروه سوم نیز گفت: جوانان و افرادی هستند که بدون شناخت و آگاهی، صرفاً براساس القائات و شنیده‌های دیگران، ناآگاهانه این کار را می‌کنند که البته من برای همه‌ی آنان دعا می‌کنم. ولی گروه سوم بیشتر قابل هدایت و برگشت هستند، کما اینکه تاکنون افراد بسیار زیادی از این قشر، حضوری یا با پیغام و نامه از من طلب حلالیت کردند که من هم همه‌ی آنان را حلال کردم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای روشن شدن مسئله‌ی چرایی مخالفت بعضی‌ها، به ردّ صلاحیت‌شان در انتخابات ۹۲ اشاره کرد و گفت: وزیر وقت اطلاعات در زمان بررسی صلاحیت‌ها، به شورای نگهبان رفته و گفته بود که با این اقبالی که روز‌به‌روز و بلکه ساعت به ساعت به ایشان می‌شود، با رأی بی‌سابقه‌ای می‌آید و همه رشته‌های ۱۰ ساله ما را پنبه می‌کند.

هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به این سؤال که «مهمترین نگرانی شما برای آینده نظام چیست؟»، گفت: ناامیدی مردم نه برای نظام ما، بلکه برای هر حاکمیتی باعث نگرانی است. مخصوصاً نظام ما که با حضور مردم به پیروزی رسید، تثبیت شد، ادامه یافت و آن جنگ باعظمت و خطرناک را پشت سر گذاشت و کشور را ساخت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره نقش فقر عمومی برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب و اهمیت تأمین اجتماعی کامل، گفت: در دولت خودم لایحه‌ای ۶۰ صفحه‌ای با منابع روشن تهیه کرده بودیم تا هر ایرانی از تولد تا مرگ برای تحصیل، مسکن، غذا، درمان و شغل دغدغه‌ای نداشته باشد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از اساتید زن حاضر در جلسه که درباره جایگاه و مطالبات زنان در انقلاب اسلامی و تکرار و تعویض مسئولیت زنان در یک دایره محدود، گفت: در خصوص جایگاه زنان، نگاه ما براساس منابع اسلام است و درباره مطالبات زنان هم که بارها گفته‌ام که بهترین راه برآورده شدن حقوق خانم‌ها، تحصیل است که بحمدلله در سالهای اخیر بسیار رشد کردند و امروز زنان فرهیخته‌ای داریم که برای هر مسئولیتی، استحقاق دارند، منتها در وهله‌ی اول خانم‌ها در عرصه‌های مدیریتی و انتخابات، باید به خودباوری برسند و به هم‌نوعان خود رأی دهند.

هاشمی رفسنجانی، برای جلوگیری از تکرار و تعویض مسئولیت‌های زنان در یک دایره محدود هم بهترین راه را اجرای درست سیاست‌های کلی اصلاح اصل ۴۴ دانست و با اشاره به گستردگی زمینه‌ها و ظرفیت‌های فعالیت بخش خصوصی و آمادگی تحصیلی و حتی مالی خانم‌ها، گفت: امروزه زمینه‌های فراوان اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که زن‌ها می‌توانند با ورود به هر یک از عرصه ها، این حقیقت را ثابت کنند که نه تنها در مدیریت و اقتصاد چیزی کمتر از مردها ندارند، بلکه اگر میدان برای آنان باز شود، می‌توانند خود، خانواده، کشور و حتی جامعه بشری را به موفقیت‌های فردی و اجتماعی برسانند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش پایانی سخنان خویش با تأکید بر موفقیت‌های انقلاب اسلامی، به امنیت مثال‌زدنی ایران در ناامنی‌های خونین منطقه اشاره کرد و گفت: در حالی که تروریسم امنیت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عراق، سوریه، یمن، لبنان، مصر، لیبی، پاکستان، افغانستان و دیگر کشورها را مختل کرده، ایران به عنوان امن‌ترین کشورها برای اجرای سیاست‌های کلی و سند چشم انداز، برنامه‌ریزی می‌نماید.

وی وقفه ۸ ساله در مسیر پیشرفت را استثناء دانست و گفت: ایران با مردمی اصیل و قانون‌مدار و با جغرافیایی راهبردی و منابعی غنی به سوی پیشرفت و تعالی می‌رود که مهمترین شرط این حرکت در این شرایط، برداشتن تحریم‌های ظالمانه بود.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *