آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

انتقاد هاشمی رفسنجانی از دستبوسی‌ها

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به دستبوسی افراد انتقاد کرد و گفت: این کار اگر تملق باشد و باعث غرور شود گناه بزرگی است.

باز خبر,به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم اختتامیه بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نخستین جشنواره شیخ طبرسی که صبح امروز در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت:‌ ملائکه به احترام آدم و برای خدا و بعد از فهمیدن از علم آدم به او سجده کردند و این سجده برای خدا بود.

وی ادامه داد: من برای دستبوسی‌ها این حق را برای خودم نمی‌دانم، بقیه خودشان می‌دانند. چون این کار اگر تملق باشد و باعث غرور شود گناه بزرگی است و خداوند به ما اجازه نداده است.

هاشمی رفسنجانی همچنین اظهار کرد: کار اساسی این است که از محتوای قرآن عالمانه و متناسب با زمان به مردم یاد دهیم که این خیلی مهم و جزو کارهای اصلی است.

وی همچنین به داستان حضرت موسی، حضرت عیسی و حضرت ابراهیم (ع) در قرآن کریم و معجزات آنها اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) نیز معجزات اینچنینی برای عوام داشتند اما قرآن معجزه اصلی پیامبر اکرم (ص) است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: هر زمان باید قرآن برای ما قابل فهم و قابل اجرا باشد و اسرار زیادی در آن هست که هنوز به آن نرسیده‌ایم. باید خیلی در بحث قرآن و عترت جدی باشیم و حالا که اینجا دانشگاه آزاد اسلامی است و اسم آن را آزاد و اسلامی گذاشته‌ایم باید در این راستا گام‌های بنلدی برداشته شود و دانشجو و استاد نباید محدودیت داشته باشند.

هاشمی رفسنجانی یادآور شد: البته هدف این بود که در این دانشگاه افراد بدون کنکور وارد شده و درس بخوانند و امام (ره) نیز همین را تأیید کردند اما گویا نشد.

وی همچنین تصریح کرد: من در زندگی خود خیلی از قرآن استفاده کردم و از بچگی با صدای عبادت پدرمان بیدار می‌شدیم و از آن زمان انس قرآن پیدا کردیم. با عشق به قرآن به قم آمدیم تا قرآن را بهتر بفهمیم و همان زمان به دنبال حفظ،‌ مطالعه و تفسیر علامه طباطبایی رفتم. همه فکرهایی هم که الان دارم از پیش از انقلاب، ‌بعد از آن و در شرایط حاضر همه همان افکاری است که از قرآن گرفتم.

وی افزود: زندان هم با عشق قرآن برایم شیرین بود و دوره کامل تفسیر قرآن را در سه سال حضور در زندان نوشتم. زندان برای من با این شرایط به هیچ وجه سخت نبود. من زیر شکنجه زنده شدم و قرآن اینطور است که در همه حالات انسان را زنده می‌کند.

در این مراسم اولین جایزه علامه طباطبایی به آیت الله هاشمی رفسنجانی اهدا شد .

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *