ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

دومین نمایشگاه محصولات هرمزگان در خصب عمان دی‌ماه برپا می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: دومین نمایشگاه محصولات و تولیدات استان هرمزگان از ششم تا دهم دی ماه سال جاری در شهر خصب استان مسندم عمان برگزار می شود.

 باز خبر, از هرمزگان، جاسم جادری در هشتمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان در خط مقدم تجارت قرار دارد، عنوان کرد: خوشبختانه تراز تجاری استان هرمزگان در سال جاری مثبت بوده و از ابتدای امسال تا کنون شاهد رشد ۷۹ درصدی صادرات غیرنفتی در استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته بوده ایم و این در حالی است که میزان واردات استان نیز ۷۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به سفر وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند به استان هرمزگان، افزود: وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند در این سفر از امکانات و ظرفیت های استان اعلام رضایت داشت که ما باید از این ظرفیت ها بیشتر بهره ببریم.

استاندار هرمزگان با اشاره به مزایای تجارت ایران و عمان از طریق هرمزگان، تصریح کرد: بنادر استان فاصله کمی با بنادر کشور عمان دارند و هزینه حمل و نقل نیز از این طریق کم است و خط کشتیرانی برای ارتباط با عمان در هرمزگان راه اندازی شده است.

جادری گفت: می توانیم از طریق بنادر کشور عمان، محصولات هرمزگان از جمله محصولات کشاورزی استان را به اروپا و آفریقا صادر کنیم.

وی با بیان اینکه سه تفاهم نامه میان استان های هرمزگان و مسندم عمان امضا شده است، تصریح کرد: دو استان روابط خوب و حسنه ای دارند و باید تمامی دستگاه ها را ترغیب کنیم در حوزه کاری خود نسبت به عملی کردن بندهای این تفاهم نامه ها اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: دومین نمایشگاه محصولات و تولیدات استان هرمزگان از ششم تا دهم دی ماه سال جاری در شهر خصب استان مسندم عمان برگزار می شود و همچنین این نمایشگاه در بهمن ماه امسال نیز در مسقط پایتخت عمان برپا خواهد شد.

جادری ارتباط با کشور هند را نیز از فرصت های خوب برای ایران دانست و بیان داشت: باید تلاش کنیم مسیر ترانزیتی از هند به ایران از طریق بندرعباس ترسیم شود تا با ایجاد این فرصت برای استان بتوانیم کالاها را به سمت آسیای میانه ترانزیت کنیم.

وی با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات ظرفیت خوبی برای صادرکنندگان است، اضافه کرد: این صندوق حمایت خوبی از صادر کنندگان انجام می دهد و نیاز است در استان هرمزگان کارگزاری و نمایندگی رسمی آن ایجاد شود.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *