اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

۵ بانکی که کمترین سرمایه را دارند بشناسید

از تعداد ۳۶ بانک و موسسه اعتباری تحت نظارت بانک مرکزی تنها ۲۷ بانک دارای سرمایه کافی منطبق بر استانداردهای بانکداری هستند.

 باز خبر,گزارش های بانک مرکزی نشان می دهد که ۲۷ بانکی که کفایت سرمایه مناسب منطبق بر استانداردهای بانکداری ندارند ۷۵ درصد منابع مورد نیاز برای فعالیت های بانکی مطابق با قوانین بانک مرکزی را تامین کرده اند.

در این میان بانکهای ملی،سپه،کشاورزی و مسکن ۶۶٫۶۷ درصد کفایت سرمایه دارند و بانکهای سرمایه،دی،پارسیان،گردشگری ودی تنها ۲۰ درصد کفایت سرمایه دارند.بانهای تجارت،ملت،رفاه و صادراتی نیز براساس گزارش های رسمی ۷۵٫۱۲ درصد کفایت سرمایه دارند.

براساس این گزارش،در مجموع بانکهای خصوصی با تعداد ۱۶ بانک به میزان ۸۷٫۳۴ درصد کفایت سرمایه را به ثبت رسانده و موسسات مالی و اعتباری در حال حاضر ۴۰ درصد کفایت سرمایه دارند.دربین این بانکها، بانک قرض الحسنه و بانک مشترک خارجی- ایرانی ۱۰۰ درصد کفایت سرمایه به ثبت رسانده اند.

در برآوردی که  بانک مرکزی از وضعیت بانکهای کشور به عمل آورده، مشخص می شود که ۴ بانک کشور کم سرمایه و به شدت کم سرمایه هستند.

بانک مرکزی پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد، بانکهای کم سرمایه را در یکدیگر ادغام کند،با این حال آنطور که اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی اعلام کرده،این طرح هم اکنون از دستور کار بانک مرکزی خارج شده است.

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *