ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

نخستین رشته حمل نقل کشور در بندرعباس راه اندازی شد

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک بندرعباس از راه‌اندازی رشته حمل نقل برای اولین بار در سطح کشور در هنرستان دارالفنون بندرعباس خبر داد.

باز خبر,محمد قویدل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، افزود: این رشته برای نخستین بار در راستای سیاست‌های سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و فرمایش مقام معظم رهبری در توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و سیاست اشتغال‌زایی و ارتباط بین آموزش‌وپرورش و بازار کار برای نخستین بار در بندرعباس به‌عنوان مرکز استانی که نقش برجسته‌ای در ترانزیت و حمل‌ونقل کشور دارد، راه‌اندازی شد.

وی بابیان اینکه این رشته با ظرفیت ۳۰ نفر راه‌اندازی شده است و به دلیل پرشدن ظرفیت نتوانستیم سایر علاقه‌مندان در این رشته را بپذیریم، تصریح کرد: برای این تعداد از سوی وزارت آموزش‌وپرورش کتب تخصصی تألیف شده است که از سوی نیروهای متخصص آموزش‌وپرورش آموزش داده می‌شوند.

قویدل با اشاره به اینکه علی‌رغم تقاضا راه‌اندازی این رشته در استان‌های تهران و اصفهان اما وزارت آموزش‌وپرورش با راه‌اندازی آن در هرمزگان موافقت کرد، خاطرنشان کرد: هرمزگان محور ترانزیت کشور است و در بخش‌های حمل نقل دریایی، جاده‌ای، هوایی و ریلی نقش بسزایی در ورود و خروج کالا در کشور دارد و به همین دلیل وزارت آموزش‌وپرورش با این درخواست منطقی‌مان موافقت کرد.

این مقام مسئول بابیان اینکه دانش آموزان در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: با اتمام این سه‌پایه دانش آموزان مدرک دیپلم دریافت کرده و می‌توانند در دانشگاه رشته‌های تخصصی‌شان را ادامه دهند.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک بندرعباس با تقدیر از مدیرکل حمل‌ونقل پایانه‌های استان هرمزگان در مشارکت، اجرا و راه‌اندازی این رشته، خاطرنشان کرد: امیدوارم این تعامل سازنده تداوم یابد و پیگیری‌های مسئولان حمل‌ونقل استان درراه‌اندازی این رشته جای تقدیر دارد.

قویدل بابیان اینکه یکی از محورهای توسعه حمل‌ونقل وجود نیروی متخصص است، اضافه کرد: با آموزش نیروی متخصص می‌توانیم با نگاه علمی به حمل‌ونقل هزینه‌های این بخش کاهش و سبب رونق اقتصادی شویم.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک بندرعباس در پایان این ناحیه را با داشتن بیش از ۷۵ هزار دانش‌آموز را به‌عنوان پرجمعیت‌ترین ناحیه آموزشی کشور و استان دانست.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *