آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

قصمی : نصب ۶ هزار کاهنده مصرف در منازل مشترکین شهر بندرعباس

مدیرعامل آبفای هرمزگان آموزش فرهنگ صیانت از منابع آبی را در کنار فرهنگ مصرف بهینه آب، یک ضرورت خواند و گفت: علاوه بر تیتر و خبر رسانه ها، ظرفیت آموزشی موجود در جهاد دانشگاهی هرمزگان، ظرفیتی تاثیرگذار در نهادینه سازی این فرهنگ در بین نسل جدید خواهد بود.

امین قصمی در بازدید از خبرگزاری ایسنا، منطقه خلیج فارس، با اشاره به اینکه تغییر رفتار مصرفی نسل های گذشته نسبت به نسل های امروزی انرژی بیشتری می برد، گفت: این شرکت تلاش دارد تا فرهنگ صیانت از منابع آبی را در آموزش و پرورش استان نهادینه سازد چرا که ضروریست با توجه به محدودیت منابع آبی و سختی استحصال آب و هزینه های کلان آن، نسل جدید ارزش ذاتی آب را بدانند.

وی افزود: همانگونه مردم خود را مالک آب می دانند بایستی نسبت به صیانت از منابع آبی نیز احساس مسئولت کنند که برای تحقق این مهم نیازمند آموزش و همراهی و کمک رسانه ها هستیم.

۶ هزار کاهنده مصرف در منازل مشترکین شهر بندرعباس نصب می شود

این مقام مسئول همچنین از نصب ۶ هزار کاهنده مصرف در منازل مشترکین شهر بندرعباس خبر داد و گفت: در راستای اجرای پروژه اصلاح الگوی مصرف آبشرب به عنوان یکی از پروژه های ملی اقتصاد مقاومتی آبفا، تلاش کردیم تا با اجرای طرح نصب لوازم کاهنده مصرف نسبت به مدیریت مصرف آب اقدام نماییم که هم اکنون این طرح در مراحل پایانی قرار دارد و پیش پینی می شود با تکمیل آن شاهد کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب باشیم. وی اضافه کرد: هزینه نصب این لوازم به صورت اقساط از طریق قبوض آب مشترکین دریافت خواهد شد.

مدیرعامل آبفای استان همچنین به نقش موثر زنان در مدیریت مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد از مصرف کنندگان ما مشترکین خانگی هستند که زنان در بحث آموزش افراد خانواده نسبت به مصرف بهینه و انتقال آن به نسل های جدید مسئولیت اصلی را به عهده دارند.

قصمی در پاسخ به این پرسش خبرگزاری ایسنا در خصوص دلایل بهبود وضعیت تامین آب شهر بندرعباس در تابستان امسال نسبت به سال گذشته که نوبت بندی آب داشته ایم، اظهار داشت: این شرکت امسال با کاهش سهم صنایع و شهرداری از مصرف آب شرب، ۷۰۰ لیتر به ظرفیت منابع آبی این شهر اضافه نموده است که در نتیجه چالش جدی در تامین آب مشترکین نداشتیم.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *