آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری:

رشد سه ماهه اقتصاد امسال ۴٫۴ درصد بوده است/ عملکرد تیم اقتصادی دولت قابل دفاع است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی شب گذشته ۴ آبان در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی کارنامه هفت ماهه اقتصادی دولت پرداخت.

 باز خبر, “محمدباقر نوبخت” رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سخنگوی دولت امشب ۴ آبان در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی کارنامه هفت ماهه اقتصادی دولت پرداخت.

نوبخت در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی گفت:  از دو مسیر اقدام به اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی کرده ایم لذا، مسیر اول از طریق ستاد تسهیلات در استانداری ها و مسیر دوم از طریق بانک بوده است.
وی با بیان اینکه، تا به امروز ۶ هزار و۵۹۵ واحد تولیدی از طریق ستاد تسهیلات تسهیلات دریافت کرده اند ادامه داد: ۷ هزار و۸۲ واحد تولیدی از بانک ها برای فعال شدن تسهیلات دریافت کرده اند.
رشد سه ماهه اقتصادی دولت۴/۴ درصد بوده است
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه، رشد ۳ ماهه اقتصادی امسال ۴٫۴ درصد بوده است اظهار داشت: سطح اشتغال در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال  گذشته۷۵۰ هزار بیشتر شده است.
تا پایان امسال۳۷ هزار میلیارد تومان به طرحهای عمرانی تخصیص داده ایم
نوبخت با اشاره به اینکه، یک میلیون و۲۵۰ هزار نفر وارد بازار کار شده اند افزود: در مجموع تا پایان امسال۳۷ هزار میلیارد تومان به طرحهای عمرانی تخصیص داده ایم.
وی ادامه داد: در هفت ماه گذشته در مجموع۹ هزار و۸۸۴ میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک تخصیص داده شده است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه، تا امروز ۱۴ هزار و۴۰۰ میلیارد از اعتبارات دولتی به طرحهای عمرانی تخصیص داده ایم افزود: تا پایان امسال با ادامه ساخت اتوبان تهران شمال جاده چالوس۶۰ کیلومتر کوتاه تر می شود.
رشد سه ماهه اقتصادی امسال ۴/۴ درصد بوده است
نوبخت در بخش دیگری از این برنامه به سیاست های خروج از رکود دولت اشاره کرد و گفت: مجموعه سیاست های خروج از رکود که سال گذشته انجام شد سبب شد تا رشد اقتصادی ۱/۳ درصدی را در سه ماهه پایانی سال گذشته داشته باشیم ضمن آنکه رشد سه ماهه اقتصادی امسال نیز به ۴/۴ درصد رسید.
تا پایان هفته آینده همه طلب گندم کاران پرداخت می شود
وی همچنین در رابطه با طلب گندم کاران از دولت نیز با بیان اینکه تا به امروز ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از طلب آنها کاملا پرداخت شده است اعلام کرد: حدود هزار و سیصد میلیارد تومان از طلب گندم کاران باقی مانده که با همکاری وزارت جهادکشاورزی و تعدادی از بانک ها، پول طلب دیگر گندم کاران نیز تامین شده که گمان می کنم تا پایان هفته آینده همه طلب گندم کاران پرداخت می شود.
برای تامین نان ارزان قیمت ، دولت نیمی از قیمت تمام شده آرد را یارانه می پردازد
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: دولت به ازای خرید هرکیلو گندم از گندم کاران هزار و دویست و هفتاد تومان پرداخت می کند و برای هر کیلو گندم نیز ۷۰ الی ۸۰ تومان هزینه حمل و نقل و مسائل دیگر می پردازد که به این ترتیب خرید هر کیلو گندم برای دولت هزار و سیصد و پنجاه تومان تمام می شود که البته برای تامین نان ارزان قیمت نیز دولت نیمی از قیمت تمام شده آرد را یارانه پرداخت می کند.
طلب بازنشستگان فرهنگی سال ۹۴ تا اوایل آذر ماه پرداخت می شود
وی همچنین در بخش دیگری از این برنامه با اعلام این خبر که پاداش همه بازنشستگان سال ۹۳ پرداخت شده است، اظهار داشت: به احتمال زیاد طلب بازنشستگان فرهنگی سال ۹۴ نیز تا پایان آبان ماه پرداخت خواهد شد.
شش ماهه دوم سال ۹۴ با پیش فروش نفت، منابع لازم را برای عمل به تعهدات دولت تامین کردیم
نوبخت با اشاره به کاهش قیمت نفت در سال گذشته نیز بیان داشت: سال گذشته قیمت نفت به حدود ۲۵، ۲۶ دلار رسید و به شدت تنزل پیدا کرد که این موضوع باعث شد که همه کشورهای صادرکننده نفت با مشکلات بزرگی مواجه شوند به طوریکه برخی از این کشورها مجبور شدند حقوق کارکنان دولت خود را ۱۵ درصد تقیل بدهند و پرداخت بخشی  از یارانه ها را کاهش دهند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به جلسه اخیر صندوق بین المللی پول که در آن اکثر کشورها اذعان داشتند که ایران در بین همه کشورهای نفتی به خوبی توانسته علی رغم تنزل قیمت نفت اقتصاد کشور را با ثبات نگه دارد گفت: برای اینکه بتوانیم حتی حقوق کارکنان خود را پرداخت کنیم مجبور شدیم، در شش ماهه دوم سال ۹۴ بخشی از نفت خود را پیش فروش کنیم.
عملکرد تیم اقتصادی دولت قابل دفاع است
وی در بخش دیگری از این برنامه درباره اینکه آیا ترکیب تیم اقتصادی دولت تا پایان دولت یازدهم تغییری خواهد داشت یا خیر نیز عنوان کرد: آیا پاداش تیمی که توانسته نرخ تورم بالای ۴۰ درصدرا به زیر ۸ درصد و رشد منفی ۶/۸ درصدی را به ۴/۴ درصد برساند این است که آن را از هم بپاشانیم.
نوبخت با بیان اینکه تیم اقتصادی ما توانست در شرایطی که مشمول تحریم بودیم نرخ تورم را تقلیل دهد تاکید کرد: تیم اقتصادی دولت عملکرد خوبی داشته و نتایج مطلوبی در حوزه به دست آمده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش پایانی این گفتگو درباره نامه ۱۵۰ نماینده مجلس به رئیس جمهور مبنی بر بخشودگی دیر کرد وام های زیر ۱۰۰ میلیون نیز اعلام کرد: این مورد را حتما اجرا خواهیم کرد ضمن اینکه بانک مرکزی می بایست آئین نامه اجرایی تبصره ۳۵ را تهیه کند که در حال انجام این کار است و ان شاء الله پس از آن که بتوانیم تامین اعتبار ۸ هزار میلیارد تومانی بدهی بیمه سلامت به داروخانه ها و بیمارستان ها را به سرانجام برسانیم در این مورد هم حتما اقدام خواهیم کرد.
پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *