آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

انتظار دو هنرمند / «وزیر ارشاد بیش از سیاسی بودن فرهنگی باشد»

عزیزالله حمیدنژاد اظهار کرد: کسی که به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب می‌شود باید بیش از سیاسی بودن، فرهنگی باشد.

باز خبر,کارگردان فیلم سینمایی «اشک سرما» درباره‌ی وزیر جدیدی که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌رود و انتظاری که در این چند ماه باقی مانده تا پایان دولت یازدهم می‌توان از او داشت، در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد:  مهره‌های سیاسی در عرصه‌ی فرهنگ و هنر نمی‌توانند کارایی لازم را داشته باشند چون دغدغه‌هایی دارند که باعث می‌شود از فرهنگ فاصله بگیرند و این موضوع به اهالی این حوزه هم آسیب می‌زند.

وی افزود: در این وزارتخانه کسی که تمام و کمال در اختیار حوزه‌ی فرهنگ کشور باشد و از جناح خاصی هم نیامده باشد، می‌تواند برای منافع ملی کشور تأثیرگذاری بیشتری به همراه بیاورد.

حمیدنژاد  گفت: متأسفانه بلایی که عرصه‌ی فرهنگ دچار آن شده، این است که جناح‌های سیاسی، خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌ی کاری این وزارتخانه مداخله می‌کنند و اگر یک مدیریت فرهنگی هم بخواهد کارش را انجام دهد، نمی‌گذارند موفق باشد.

او اضافه کرد: آسیب اساسی از جایی وارد این عرصه شده که جناح‌های سیاسی تلاش می‌کنند این پست وزیری را در اختیار بگیرند و با آمدن یک جناح سیاسی عقاید خود را تحمیل کنند.

وی در عین حال درباره‌ی نظراتی که اهالی فرهنگ در این حوزه مطرح کرده بودند، خاطرنشان کرد: به نظر من تنها چیزی که به آن بها داده نمی‌شود، افکار و اندیشه‌های جماعت هنرمند است و آدم‌هایی که از جناح‌های مختلف سیاسی وارد این عرصه می‌شوند نمی‌توانند دغدغه‌ی فرهنگی داشته باشند.

 مجتبی راعی  ـ کارگردان سینماـ نیز در جملاتی کوتاه به ایسنا گفت: به نظرم فضای کشور بیش از حد سیاسی شده و وقتی فضا این گونه باشد عرصه‌ی کار فرهنگی طبیعتا تنگ خواهد شد.

او افزود: در این شرایط به نظر می‌رسد اگر وزیر جدید، برنامه‌ی ویژه‌ای هم داشته باشد خیلی نتواند کاری را به سرانجام برساند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *