آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

سهم ناچیز هرمزگان از درآمدهای کشور

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان هرمزگان از انبوه درآمدهایی که برای کشور کسب می‌کند بسیار ناچیز است و هنوز در بسیاری از زیرساخت‌ها با مشکل مواجه هستیم.

 باز خبر,به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین هاشمی تختی صبح امروز در دیدار با جمعی از مردم بندرعباس اظهار کرد: استان هرمزگان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور در کسب درآمدهای ملی همواره در میان سه استان اول کشور بوده است اما سهمی که از این حجم از درآمدزایی هرمزگان برای کشور در نظر گرفته می‌شود بسیار محدود است و تحقق آن نیز به سختی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در بسیاری از شاخص‌های توسعه‌مندی از جمله راه، آب، فاضلاب، راه روستایی، بهداشت و درمان، دسترسی به امکانات زیربنایی، زیرساخت‌های ورزشی و … همچنان از متوسط کشوری پائین‌تر هستیم و همواره در دیدار با مسؤولان دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف کشور این کمبودها را بیان و خواستار اتخاذ تدابیری برای رسیدن هرمزگان به متوسط کشوری در این بخش‌ها شده‌ایم.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در خانه ملت افزود: در دیداری که اخیرا با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشتیم موضوعات مرتبط با توسعه استان هرمزگان و محدودیت منابع ملی برای توسعه استان مورد بحث قرار گرفت و قرار شد تا دولت در برنامه ششم توسعه کشور در قالب اعتبارات حمایتی از روند توسعه استان هرمزگان حمایت بیشتری کند تا شاهد رشد متوازن همه بخش‌ها باشیم.

هاشمی تختی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در طول سال‌های اخیر برای افزایش سهم هرمزگان از منابع ملی، خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت درآمدهای نفتی و بروز رکود در کشور عملا دولت نتوانسته در این سال‌ها منابع کافی در اختیار داشته باشد تا بتواند به رفع محرومیت‌ها و کمبودها کمک بیشتری کند با این حال در سر جمع اعتبارات تخصیصی سهم استان هرمزگان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: استقرار صنایع مختلف در استان هرمزگان باید عوایدی نیز برای مردم استان داشته باشد، این صنایع باید در اشتغال از نیروهای هرمزگان استفاده کرده و بخشی از درآمدهای خود را در استان هزینه کنند تا بخشی از فشار این صنایع بر محورهای مواصلاتی استان و آلودگی و … آنها از این طریق جبران شود.

نماینده مردم بندرعباس گفت: اگر ظرفیت‌های استان هرمزگان به فعلیت درآید نه تنها مردم این استان بلکه کشور از ناحیه آن دهها برابر امروز منتفع خواهد شد اما برای به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها به منابع ملی و حمایت‌های کلان نیاز داریم.

هاشمی تختی تصریح کرد: از طریق مجمع نمایندگان استان و با همفکری با مدیران استانی در هر بخش پیشنهاداتی را برای طرح در روند بررسی برنامه ششم توسعه کشور آماده کرده‌ایم که در حال پیگیری آن هستیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *