اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

برکنارى فانی برای آشکار نشدن نهان‌های فساد ۸ هزار میلیاردی و اهداف انتخاباتی بود

عضو شورای مرکزی جبهه یکتا با بیان اینکه مسلماً اگر آقاى فانی برکنار نمی‌شد با رأی قاطع نمایندگان به استیضاح، عزل مى‌شد گفت: برکنارى فانی برای آشکار نشدن نهان‌های فساد ۸ هزار میلیاردی و اهداف انتخاباتی بود.

 باز خبر,سیدمحمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه یکتا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به تغییرات در کابینه روحانی و استعفای سه وزیر اظهار داشت: از هنگام معرفی وزراى دولت یازدهم به‌عنوان ژنرال‌هایی که برای رونق‌بخشی به اقتصاد کشور و برون‌رفت از مشکلات معیشتی از توان و تجربه کافى برخوردارند، براى کسانى که شناخت لازم از روحیات و کارنامه‌ی گذشته آنها را داشتند مشخص بود که این ترکیب قادر به تحقق شعارهای زیبا و وعده‌های پرطمطراق دولت نیست.

حسینی ادامه داد: غالب این ژنرال‌ها به مرز بازنشستگی رسیده یا سال‌ها بود که از آن عبور کرده بودند و برخی نیز صاحب ثروت‌های نجومى بودند و عزم و انگیزه کافی برای خدمت به مردم مخصوصاً طبقه ضعیف و محروم جامعه را نداشتند.

* رویکرد دولت یازدهم شعار «ما نمی‌توانیم» است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم تصریح کرد: به‌تدریج که ۱۰۰ روز و بعد چندین ماه و اینک بیش از ۳ سال از آغاز کار دولت گذشته است بر بسیاری از مردم و حتى جمعى از رأی‌دهندگان به روحانى معلوم شد که کابینه از اراده و کارآمدی لازم برای پیشبرد اهداف کشور برخوردار نیست. با عملکرد ضعیف دولتمردان و برخی اظهارات غیرمنتظره آنان، بر همگان آشکار شد که برازنده دولت یازدهم شعار «ما نمی‌توانیم» است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور به عناصر دلسوز و پرتلاش برای تحول نیاز دارد کسانی در مصدر امور قرارگرفته‌اند که بعضاً با صراحت به‌تحقیر توان ملی می‌پردازند و سقف پرواز صنعت کشور را به صنعت قورمه‌سبزی و آبگوشت بزباش تنزل می‌دهند و راه نجات کشور را واردات مدیر و پیروی از الگوهای وابستگى می‌دانند.

حسینی با بیان اینکه برخی مسئولان بر واردات بیش از صادرات و تولید داخل تکیه‌ دارند، مسکن مهر را مشکل‌گشای صدها هزار زوج جوان و اقشار کم‌درآمد جامعه دانست و یادآور شد: دولتی‌ها مسکن مهر را مزخرف خواندند و از مسکن اجتماعی سخن گفتند و هیچ کار درخور ذکرى هم نکردند و در بسیاری از حوزه‌ها به‌ویژه در بخش عمران و توسعه کارنامه‌ «تقریباً هیچ» را تقدیم ملت کردند.

* دولت پاسخگوی رکود بی‌سابقه و طولانی‌مدت کشور باشد

وزیر ارشاد دولت دهم تأکید کرد: دولت در این سال آخر باید پاسخگوى امیدهایی باشد که در آغاز کار ایجاد کرد اما عملاً رکودى بی‌سابقه و طولانی‌مدت را در کشور حاکم ساخت و بذر ناامیدی را در دل‌ها کاشت.

این استاد دانشگاه تهران افزود: از آغاز کار، عدم کارایى کابینه مورد نقد مشفقانه و منصفانه نیروهای دلسوز و متدین بود ولی به‌جای استقبال از نصایح و تذکرات خیرخواهانه، انواع و اقسام اتهامات به منتقدان نسبت داده شد که بازگویى آن لحن و ادبیات، شرم‌آور است به‌هرحال گوش شنوایی برای تغییر و ترمیم بهنگام کابینه‌ خسته و عاجز از حل مشکلات مردم، وجود نداشت.

*لزوم تغییر وزرای نفت و صنعت و راه‌سازی

وی تصریح کرد: کارشناسان فراجناحى هم انتظار داشتند تغییر وزرایی مثل نفت که به خاطر پرونده کرسنت ده‌ها میلیارد دلار به کشور خسارت وارده کرده است یا صنعت کشور که هرروز خبر تعطیلی و یا کاهش فعالیت مراکز صنعتی و کارخانه‌ها به گوش می‌رسد، یا راه و شهرسازی در اولویت باشد هرچند که منکر ضعف مفرط سه وزیر برکنار شده نیستند.

عضو هیئت مؤسس جبهه یکتا بیان کرد: عده‌ای بر این باورند که مثلاً تغییر وزیر فرهنگ هرچند به دلایل شخصی و غیرفرهنگی باشد این فرصت را فراهم کرد تا دولت با آدرس غلط دادن بخواهد علما و عناصر ارزشمند جامعه را عامل فشار بر هنرمندان معرفی کند و درعین‌حال به‌نوعی رضایت مراجع و متدینین را جلب کند و با این شگرد «روغن ریخته را نذر امام‌زاده» کند.

وی در همین زمینه ادامه داد: دولت در تلاش است گلایه‌های جدی اهالی فرهنگ و هنر را با این تغییر کاهش دهد و با جایگزین ساختن فردی با مشی رادیکالى و اصلاح‌طلبانه‌تر، مقدمات جذب چهره‌های شناخته‌شده هنری و استفاده ابزاری از آن‌ها را در انتخابات فراهم کند.

حسینی تاکید کرد: دولت می‌خواهد با تغییر در وزارت ورزش، ورزشکاران و جوانانى را که به خاطر ضعف مدیریت ورزش از مرز عصبانیت گذر کرده و مصمم شده‌اند دیگر به وعده‌های انتخاباتى این جماعت دل نبندند، آرام کنند و در فرصت باقیمانده تا انتخابات به نحوى آن‌ها را همراه سازند. همچنین با تغییر وزیر آموزش‌ و پرورش نارضایتی گسترده معلمان را کاهش دهند و همچون گذشته بتوانند از چهره‌های معروف در تبلیغات انتخابات استفاده ابزاری کنند.

وی با اشاره به «بازى دوسر برد» دولت گفت: مسلماً اگر آقاى فانی برکنار نمی‌شد بارأی قاطع نمایندگان به استیضاح، عزل مى‌شد و رسوایى بزرگی چون فساد مالى هشت هزار میلیاردی صندوق فرهنگیان و دیگر اشکالات اساسی این وزارتخانه عریض و طویل آشکار می‌شد و آبرویى براى دولت باقى نمى‌گذاشت، لذا با رایزنى مشاوران ارتباطاتى که استاد جنگ روانی و مهندسى افکار عمومی هستند خط‌ مشی «فرار به جلو» را انتخاب کردند و از عجایب اینکه برکنارى فانی را به نام استعفا مطرح کردند که خوب است کشکولى از جعل اصطلاحات در این دولت تدوین شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود: بر این اساس این تغییرات بیش از اینکه منجر به کارآمدی و تحول در دولت شود موقعیتی برای بهره‌برداری تبلیغی فراهم می‌کند و زمینه‌ساز استفاده‌های انتخاباتی است؛ دولت در تحلیل و در اقدام، همگام با جامعه نیست و کاملاً روشن است که وزرای جدید در فرصت اندک باقی‌مانده چندان منشأ اثر و تحول نخواهند بود.

وزیر پیشین ارشاد در پایان افزود: در حال حاضر توقع تغییر در تیم اقتصادی دولت که هماهنگی و کارآمدی لازم را ندارند بیشتر احساس می‌شود. ترکیبی که به‌جای تحقق اقتصاد مقاومتی غالباً به افاضه‌ اندر فواید آن و در مواردی هم به اظهارنظرهاى متناقض مى‌پردازند و مشکلات را نه‌تنها کاهش نداده‌اند بلکه روزافزون برگرفتاری‌ها افزوده‌اند.

حسینی در پایان یادآور شد: تغییر سه وزیر بیش از آنکه به کارآمدى و ارائه خدمت بیشتر به مردم منجر شود، اهداف انتخاباتى را دنبال مى‌کند و بجاى اینکه سیاست جدیدى براى ارتقاء توان دولت باشد نوعى رندى و «سیاسی‌کاری» تلقى مى‌شود و مفهوم آن عدم شناخت نسبت به شعور و درک اجتماعی مردم است و البته این نوع نگرش‌ها پاسخ خود را در بزنگاه‌هایى چون انتخابات خواهند گرفت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *