ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

تعرفه هند برای واردات زعفران/ افغانستان صفر، ایران ۳۴ درصد!

در حالی که رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران بارها نسبت به قاچاق پیاز زعفران به صورت قاچاق به افغانستان واکنش نشان داده است؛ اما این بار نوبت به صادرات این محصول از افغانستان به نام این کشور رسیده است.

بازخب / غلامرضا میری-نایب رئیس شورای ملی زعفران- در رابطه با تولید زعفران ایران در افغانستان بیان داشت: علاوه بر اینکه پیاز زعفران بصورت قاچاق به افغانستان برده و کشت شد،  محصول تولیدی در ایران نیز به این کشور صادرشده و از آنجا به نام افغانستان به کشورهای دیگر صادر می‌شود و این کشور در بازارهای جهانی وضعیت بهتری نسبت به ایران دارد.

میری که پیش از این نیز بارها تاکید کرده است،  افغانستان در زمینه تولید و صادرات زعفران تحت حمایت‌های بین المللی قرار دارد در ادامه اظهار داشت: متاسفانه صادرکنندگان این محصول حتی حمایت داخلی را برای صادرات طلای سرخ ندارند و همین مساله موجب شده است که افغانستان  زعفران ایران را صادر کند‍!

نایب رئیس شورای ملی زعفران در پاسخ به این سوال که در حال حاضر قیمت طلای سرخ در بازار داخلی چه وضعیتی دارد و آیا به ثبات رسیده است یا خیر؟ بیان داشت: قدرت خرید مردم کاهش یافته است، رکود در بازار زعفران وجود دارد و قیمت این محصول از۴میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا۶  میلیون تومان است.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *