آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
معاون اول رئیس‌جمهور در سفر به هرمزگان

جهانگیری : بندرعباس قلب تپنده توسعه کشور است / در زمینه توسعه فولاد،دین خود به مردم هرمزگان را ادا کرده‌ایم

معاون اول رئیس‌جمهور، بندرعباس را قلب تپنده توسعه کشور و یکی از قطب‌های مهم صنعت فولاد کشور دانست.

 باز خبر,معاون اول رئیس‌جمهور، بندرعباس را قلب تپنده توسعه کشور و یکی از قطب‌های مهم صنعت فولاد کشور دانست.

اسحاق جهانگیری دقایقی پیش در مراسم افتتاح فاز اول واحد فولاد شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، افزود: اقتصاد ایران در حال طی کردن مسیر توسعه است و با به‌کارگیری مجموعه ظرفیت‌هایی که در ایران وجود دارد می‌توان گفت که آینده اقتصاد کشور بسیار روشن و امیدوارکننده است.

معاون اول رئیس‌جمهور یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور را نیروی انسانی تحصیل‌کرده، زبده و آموزش‌دیده دانست و افزود: این نیروها دوره سخت جنگ و تحریم‌ها را پشت سر گذاشته‌اند و امروز هرکدام به مدیرانی کارآفرین تبدیل‌شده‌اند که می‌توانند امور توسعه را مدیریت کنند.

وی افزود: در کنار این مدیران باتجربه، جوانان تحصیل‌کرده نیز ظرفیت مهمی برای کشور هستند که با اتکا بر این سرمایه‌ها می‌توان کارهای مهمی انجام داد.

جهانگیری از وجود ۵۸۰۰ کیلومتر ساحل به‌عنوان ظرفیت مهم دیگر ایران برای توسعه نام برد و اظهار داشت: این سواحل نعمت بسیار مهمی است که خداوند در اختیار ما قرار داده و باید به‌عنوان یک فرصت استثنایی به آن نگاه کنیم و وجب‌به‌وجب این سواحل باید تبدیل به قطب‌های توسعه‌ای شوند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین ایران را یکی از قطب‌های بزرگ معادن سنگ‌آهن برشمرد و گفت: با اتکا به ذخایر اکتشاف شده سنگ‌آهن می‌توان برای تولید چندین میلیون تن فولاد برنامه‌ریزی کرد.

وی برخورداری از گاز، سنگ‌آهن و نیروی انسانی تحصیل‌کرده را از ضرورت‌های تولید فولاد دانست و گفت: این سه ظرفیت در ایران وجود دارد و تقریباً می‌توان گفت که ایران تنها کشوری است که از همه ملزومات تولید فولاد به‌صورت یکجا برخوردار است.

جهانگیری با اشاره به اینکه امروزه دولت و مرکزنشیان دین خود به مردم هرمزگان در خصوص توسعه فولاد را ادا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: به دلیل جابه‌جایی ساخت فولاد مبارکه از بندرعباس به اصفهان همواره مردم استان هرمزگان گله‌مند بودند که با نگاه توسعه‌ای مرزنشینان و توجه ویژه به هرمزگان خوشبختانه امروزه شاهد آن هستیم هرمزگان قطب مهمی در تولید فولاد کشور است.

این مقام مسئول بابیان اینکه استان هرمزگان یکی از مراکز اصلی توسعه کشور است، گفت: امروز بندرعباس قلب تپنده توسعه کشور است و یکی از قطب‌های مهم صنعت فولاد کشور در بندرعباس قرار دارد.

جهانگیری در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، مهم‌ترین پیام این سیاست‌ها را استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت‌های داخلی کشور باید به‌دوراز حب و بغض‌های سیاسی و شخصی در جهت توسعه کشور استفاده شود چراکه ما از سوی ملت انتخاب‌شده‌ایم که مشکلات را حل کنیم و به توسعه کشور سرعت بخشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همه مسئولین و مردم احساس کردند که باید به آن بپیوندند و یک عزم ملی برای اجرای این سیاست‌ها در جهت توسعه کشور به وجود آمده است.

وی یکی دیگر از برنامه‌ها و ضرورت‌های مهم کشور را توسعه صادرات غیرنفتی عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های جدی دولت در سال ۹۵ این است که میزان صادرات غیرنفتی از واردات بیشتر شود و کشور به نقطه‌ای برسد که بتواند بدون اتکا به درآمدهای حاصل از فروش نفت خام نیازهای خود را تأمین کند.

جهانگیری افزود: بر اساس آمارها در شش‌ماهه نخست سال جاری تراز تجاری کشور مثبت بوده و میزان صادرات از واردات پیشی گرفته است.

معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: همه بخش‌ها باید تلاش کنند تا موانع پیش روی توسعه صادرات برداشته شود و کوتاهی در این زمینه از هیچ‌کس پذیرفته نیست.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *