اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد

ایجاد شهری کاملا مهندسی با ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار نفر ‌در مجاورت فرودگاه ‌قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به ایجاد شهر جدید در مرکز جزیره قشم اشاره کرد و گفت: ایجاد شهری کاملا مهندسی با ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در مجاورت فرودگاه بین‌المللی قشم از برنامه‌های مهم در دست اقدام این سازمان است.

بازخبر ،حمیدرضا مومنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افق آینده این منطقه روشن و خیزش مثبتی در زمینه طرح توسعه همه جانبه در نقاط مختلف جزیره قشم برداشته شده است.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین مزیت‌های ما در قشم نگاه توسعه‌ای به همه نقاط جزیره است و اقدامات انجام شده طی یک سال و نیم گذشته موید این واقعیت است و امروز بیشترین فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی این جزیره از جمله طرح‌های صنعت فولاد، نفت و انرژی، مگاپورت و چهار مجموعه پتروشیمی به بخش مرکزی قشم منتقل شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای در نقاط مختلف جزیره به ویژه در غرب این منطقه یکی از مهمترین سیاست‌های تدوین شده منطقه آزاد قشم است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: بیشتر طرح‌های اقتصادی تا قبل از این سیاست‌گذاری در شهر قشم اجرا می‌شد اما با این تصمیم، انتقال مباحث رفاهی و عمرانی به دیگر نقاط جزیره از جمله درگهان و سوزا نیز منتقل شده است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم با توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در بخش غربی جزیره قشم مردم روستاهای این جزیره از فعالیت‌های کلان اقتصادی با ایجاد اشتغال جوانان خود بهره‌مند شوند.

مومنی به ایجاد شهر جدید در مرکز جزیره قشم اشاره کرد و گفت: ایجاد شهری کاملا مهندسی با ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در مجاورت فرودگاه بین‌المللی قشم از برنامه‌های مهم در دست اقدام این سازمان است.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و اظهار کرد: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به آینده مناطق آزاد کشور دارد و امسال ۴۲ طرح مربوط به سازمان منطقه آزاد قشم و بخش خصوصی تحت حمایت این سازمان شامل طرح‌های عمرانی، زیر ساختی، صنعتی به ویژه صنایع نفت و انرژی با ۴۳ میلیارد ریال اعتبار افتتاح یا عملیات اجرایی آن برای آینده روشن قشم آغاز شد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *