اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

تلاش برای رفع اختلاف ؛فصل مشترک اصلاح‌طلبان و اصولگرایان

ورود به نیمه دوم سال ۹۵ باعث شده کم کم فعالیت‌ها اظهارنظرهای انتخابات فعالان سیاسی دو جناح اصلی کشور و مسئولین دولتی بیشتر شود؛ احزاب و گروه های اصلاح طلب و اصولگرا هم رایزنی برای رسیدن به کاندیدای مورد نظر در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و لیست واحد در انتخابات شوراهای شهر و روستا را آغاز کرده اند.

باز خبر,ورود به نیمه دوم سال ۹۵ باعث شده کم کم فعالیت‌ها اظهارنظرهای انتخابات فعالان سیاسی دو جناح اصلی کشور و مسئولین دولتی بیشتر شود؛ احزاب و گروه های اصلاح طلب و اصولگرا هم رایزنی برای رسیدن به کاندیدای مورد نظر در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و لیست واحد در انتخابات شوراهای شهر و روستا را آغاز کرده اند.

به گزارش ایسنا، در جناح اصولگرا پس از قطعی شدن کاندیدا نبودن احمدی نژاد، تلاش می شود جامعه روحانیت مبارز به عنوان محور وحدت به حساب بیاید و اصولگرایان امیدوارند بتوانند به کاندیدایی برسند که بتواند با روحانی به رقابت بپردازد. تکلیف اصلاح طلبان هم تقریبا روشن است و به احتمال زیاد به حمایت از روحانی خواهند پرداخت. البته در هفته های گذشته با نامه چند حزب اصلاح طلب اختلافاتی در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به وجود آمد که اصلاح طلبان امیدوارند بتوانند با رایزنی های درون گروهی جلوی بروز اختلاف را بگیرند. از طرفی  اصولگرایان هم تلاش می کنند با محوریت جامعه  روحانیت مبارز به کاندیدایی واحد برسند و اختلا فات گذشته را کنار بگذارند.

در ادامه سرخط بعضی اخبار مهم انتخاباتی در طول سه هفته گذشته مرور می شود:

اصلاح طلبان؛ حمایت از روحانی، اختلاف در شورای عالی

حجاریان: اصلاحات نه از سر اجبار بلکه با میل از کاندیداتوری روحانی حمایت می‌کند

سعید حجاریان تئورسین اصلاحات درباره سطح تمایل جریان اصلاح‌طلبی نسبت به حمایت از کاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات پیش رو، با تاکید بر اینکه” اصلاح طلبان اجباری برای حمایت از روحانی ندارند، بلکه مایل به این کار هستند” گفت: برای انتخابات آینده گزینه ای بهتر از روحانی وجود ندارد.از سوی دیگر روند اوضاع به گونه‌ای شده که در بیشتر مواقع عملکرد روحانی با خواست اصلاح طلبان یکی بوده است و از این رو می‌توان با قاطعیت گفت گزینه ی اصلاح طلبان برای انتخابات آینده همین آقای روحانی است. این نکته را فراموش نکنیم که اصلاحات مجبور نیست از روحانی حمایت کند، بلکه مایل هستیم از او حمایت کنیم.

سعید حجاریان در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر فاصله گرفتن روحانی از جریان اصللاحات اظهار کرد: روحانی از اصلاح طلبان فاصله نمی گیرد؛ چراکه به طور کل پایگاه رای‌ش در میان ما قرار دارد. درست است که نتوانسته به صد در صد خواست اصلاح طلبان جامه عمل بپوشاند اما کارهای حداقلی را برای ادامه راه انجام داده است.

وی با اشاره به جایگاه اصلاح طلبان در انتخابات آتی یادآور شد: تا انتخابات سال ۹۶ اتفاقات زیادی در سیاست ایران رخ خواهد داد و اوضاع متغیر است ، اما با قاطعیت می توان گفت وحدت اصلاح طلبان حفظ خواهد شد. با این‌که جناح مقابل به دنبال ایجاد شکاف میان آن ها است، اما این اتفاق رخ نخواهد داد. به هر حال اختلاف نظر میان همه کسانیکه حتی در یک طیف فکری قرار دارند هم طبیعی است و به زودی این اختلافات میان اصلاح طلبان حل می‌شود و جای خود را به انسجام می‌دهد.

همکاری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با شورای عالی انتخاباتی ادامه خواهد یافت

یک عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: طبق آخرین مصوبه اعلامی از سوی رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، همکاری این شورا برای انتخابات آتی با شورای سیاست‌گذاری ادامه پیدا خواهد کرد.

علی صوفی در ارتباط با نامه ۷ حزب و تشکل اصلاح‌طلب مبنی بر اتمام کار شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: از هفت امضاء کننده نامه دو تشکل امضای خود را پس گرفته‌اند و ۵ حزب باقی‌مانده هم می‌بایست تنها در مورد سرنوشت خودشان صحبت کنند؛ منظورم این است که آنها نباید پایان کار شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان را اعلام کنند؛ چرا که این شورا در جلسه ۲۵ مرداد برای یک سال دیگر تا انتخابات سال ۹۶ خود را ابقاء کرده است.

وی ادامه داد:‌حتی آنها نمی‌توانند ادعا کنند که همکاری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با شورای عالی انتخاباتی به اتمام رسیده است؛ چرا که یکشنبه هفته گذشته علی تاجرنیا رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی از همکاری این شورا با شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان خبر داد.

تصمیم‌گیری درباره تعامل با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بر عهده شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است

به دنبال نامه هفت حزب و تشکل اصلاح‌طلب مبنی بر اتمام کار شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این حزب تاکنون هیچ‌گونه تصمیمی در خصوص چگونگی تعامل یا عدم‌ت عامل با شورا شورای سیاست‌گذاری در هیچ‌یک از ارکان خود اتخاذ نکرده است.

در جلسه شورای مرکزی درباره نحوه فعالیت اعتماد ملی در انتخابات تصمیم می گیریم

در همین راستا قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت: در جلسه آینده شورای مرکزی این حزب، درباره نحوه فعالیت اعتماد ملی برای انتخابات پیش رو تصمیم گیری می شود.

حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا  با اشاره به اینکه جلسه بعدی شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ماه آینده برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این جلسه بحث خواهیم کرد که در قالب شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان فعالیت کنیم یا فعالیت مستقلی داشته باشیم.

بیانیه مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی درباره انتخابات آتی

همچنین دبیر کل مجمع دانش آموخته گان ایران اسلامی با صدور بیانیه ای اعلام کرد این تشکل در انتخابات آینده با شورای عالی انتخاباتی اصلاح طلبان و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همکاری خواهد کرد.

در این بیانیه تاکید شده که این مجمع از هر تصمیم و سیاستی که بزرگان اصلاحات در خصوص انتخابات های آتی و در راستای همگرایی هر چه بیشتر اکثریت قاطع اصلاح طلبان درشورای عالی سیاست گذاری و یا شورای هماهنگی جبهه  اصلاحات اتخاذ کنند حمایت می‌کند.

به زودی مشکلات درون جناح اصلاحات برطرف خواهد شد

از طرفی یک عضو شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان، گفت: اصلاح‌طلبان با چندصدایی در سال ۸۴ انتخابات را باختند و در سال‌های ۹۲ و ۹۴ با همکاری و همدلی پیروز انتخابات شدند، بر این اساس به زودی مشکلات درون جناح اصلاحات برطرف خواهد شد.

محمود میرلوحی، در ارتباط با نامه منتشره از هفت تشکل و حزب اصلاح‌طلب مبنی بر اتمام کارشان با شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: با توجه به تجارب گذشته ما موافق جدایی هیچ اصلاح‌طلبی از شورای عالی نیستیم. سال‌ها پیش از دو رویکرد متفاوت اصلاح‌طلبان دو نتیجه متفاوت به دست آورده‌ایم، یکی تجربه شکست به دلیل وجود چندصدایی از درون جناح اصلاح‌طلب در سال ۸۴ و دیگری تجربه پیروزی از وحدت اصلاح‌طلبان در دو انتخابات سال ۹۲ و ۹۴ را پیش روی خود داریم و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی در ارتباط با ضرورت وجود شورای عالی انتخاباتی برای اصلاح‌طلبان، گفت: ایجاد شورای عالی بر اساس خرد جمعی بوده است. از مرکز تا دورترین شهرها و روستاها اصلاح‌طلبان موافق وجود این شورا هستند چرا که این شورا دستاوردهای مهمی را به دست آورده است و نباید آنها را زیر سوال برد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، خاطرنشان کرد: چنین اظهار نظراتی مانند نامه منتشر شده سال گذشته هم وجود داشت اما در نهایت تمام اصلاح‌طلبان با نظرات متفاوت با یکدیگر هم‌صدا شدند، بنابراین من فکر می‌کنم این مشکل اخیر نیز برطرف خواهد شد.

هادی خامنه ای: اصلاح‌طلبان واقعی از روحانی عبور نمی‌کنند

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: اصلاح طلبان واقعی از روحانی عبور نمی کنند و گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ ، با نظرات جمعی و عمدتا با نظر شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب مشخص می شود.
سید هادی خامنه ای  با بیان اینکه چندان اهل پیش‌بینی در رابطه با انتخابات نیستم و پیش‌بینی کردن انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ به عوامل بسیاری بستگی دارد، یادآور شد: به طور کلی باید بگویم که مسائلی که در انتخابات ۹۲ پیش آمد شبیه همان مسائل ، در انتخابات ۹۶ هم مطرح است ؛ خواسته های مردم همان خواسته هاست و گرایش ها نیز شبیه همان گرایش هاست . کسانی که در آن دوره از ریاست جمهوری دکتر روحانی حمایت کردند بر همان نظر و اراده خود در حمایت از روحانی باقی هستند. اگر شرایط به همین ترتیب پیش رود طبیعتا پیش بینی می شود همان نتایج حاصل شود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمی خارج از شورای هماهنگی احزاب نمی گیریم، گفت: گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ ، با نظرات جمعی و عمدتا با نظر شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب مشخص می شود و ما هم در همان چارچوب تصمیم خواهیم گرفت و تصمیمی خارج از آن نمی گیریم. حتی اگر تصمیم شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب برخلاف نظرمان باشد ، از نظر اکثریت تبعیت می کنیم.

تابش: برای انتخابات آینده باید سازوکار جدیدی برای شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان پیش‌بینی شود

محمد رضا تابش، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای انتخابات آینده باید سازوکار جدیدی برای شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان پیش‌بینی شود گفت: هیئتی مشخص شده و در حال بررسی آرا و نظرات درباره این شورا است.

وی   درباره فعالیت‌های شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان اظهار کرد: نقدهایی به این شورا صورت گرفته که هیئتی تعیین شده تا نظرات مختلف در مورد شورا را بشنوند و به یک جمع بندی مناسب برسند که ان‌شاء‌الله  وفاق حداکثری حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: ما اولویت خود را در انتخابات آینده روی انتخابات شوراها گذاشته‌ایم و همان مکانیزمی که برای انتخابات شوراها پیش‌بینی خواهد شد برای انتخابات ریاست جمهوری هم فعال می‌شود.

وکیلی: روحانی کاندیدای قطعی اصلاح‌طلبان است

محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس هم درباره انتخابات ۹۶ گفت: تکلیف اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ روشن است چرا که ایشان کاندیدای اصلاح‌طلبان هستند و بنابراین چون مردم گرایش به اصلاح‌طلبی دارند به ایشان رای می‌دهند.

رهامی: همگرایی احزاب اصلاح طلب مهمترین برنامه ما در دو انتخابات پیش رو است

محسن رهامی رییس کمیته انتخابات اصلاح طلبان نیز ایجاد همگرایی در احزاب اصلاح طلب را مهمترین برنامه اصلاح‌طلبان در دو انتخابات پیش رو دانست.

وی درباره فعالیتهای انتخاباتی پیش رو، گفت: کمیته انتخابات اصلاح طلبان به دنبال ایجاد همگرایی و وحدت در میان تمامی احزاب اصلاح طلب است.

رهامی  همچنین تاکید کرد: ایجاد همگرایی در احزاب اصلاح طلب از جمله مهمترین برنامه ما در دو انتخابات پیش رو(ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا) است و در همین راستا نشستهایی را با احزابی که از معیارهای اصلاح طلبی برخوردارند، برگزار خواهیم کرد.

واعظی: از روحانی بدون قید و شرط حمایت می کنیم

محمود واعظی  معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه در هفتمین همایش استانی حزب اعتدال و توسعه به تحلیل روند انتخابات۹۲و۹۴ و راهبرد انتخابات ٩۶پرداخت و اظهار کرد: دولت روحانی با منویات مقام رهبری و تعامل و همکاری با سایر قوا و پشتیبانی ملت در دو عرصه کاهش تهدیدات خارجی و رونق اقتصاد داخلی فعالیت می کند .

وی همچنین تاکید کرد: ادامه این راه به اقتدار و نقش أفرینی بیشتر کشور و رونق و توسعه اقتصادی و بهبود معیشت و رفاه ملت می انجامد و حزب اعتدال و توسعه از مرام اعتدالی و دولت اعتدالی و سیاست تعامل بین المللی روحانی بدون قید و شرط حمایت می کند.

تشکیل اولین جلسه دور جدید فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

اولین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پس از مصوبه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مبنی بر ادامه ساز و کار شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان جهت هماهنگی امور انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال ۹۶ روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۵/۷/۱۲ با حضور اعضای این شورا متشکل از احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ،برخی از احزاب اصلاح طلب فراگیر و برخی از اشخاص حقیقی اصلاح طلب برگزار شد.

در این جلسه که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد هیات رئیسه موقت جهت مدیریت جلسات که ریاست آن بر عهده محمدرضا عارف و نایب رئیس این شورا ،رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که اکنون  به عهده  انجمن اسلامی جامعه پزشکی  ایران است، انتخاب شد.
در این جلسه کمیته‌ای جهت نهایی کردن آئین نامه شورای عالی سیاست گذاری معین و قرار شد ظرف مدت یک هفته پیش نویس آئین‌نامه شورا توسط کمیته تدوین و به هیات رئیسه موقت ارائه شود.

عارف: اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها برنامه ریزی خواهند داشت

محمدرضا عارف درباره ورود اصلاح طلبان به انتخابات شوراها گفت: قطعا برنامه ریزی خواهیم داشت. اعضا و گروه‌ها تا به حال کارهایی را انجام داده‌اند و امیدواریم که به صورت منسجم و یکپارچه و جدی برای شوراها کار کنیم. البته انتظار است که اصولگرایان نیز در این زمینه کار کنند تا بتوانیم انتخاباتی پر شور و رقابتی داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی درباره اختلاف میان شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان و شورای هماهنگی اظهار کرد: چند تا از احزاب در شورای هماهنگی نقطه نظراتی داشتند که بخشی از آنها لحاظ شده و در مواردی دیگر نیز بررسی  و لحاظ می شود.

صادق خرازی: اختلافات ریشه در سهم خواهی دارد

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سئوالی که در خصوص علت برخی اختلافات بین شورای سیاست‌گذاری و شورای هماهنگی به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: این اختلافات ریشه در سهم‌خواهی دارد، نه آن‌هایی که دنبال سهم‌خواهی هستند، رفتارشان دموکراتیک است و نه آن‌هایی که نفوذ بیشتری برای خود رقم زده‌اند.

صادق خرازی خرازی تصریح کرد: ما برای دموکراسی نیازمند ساز و کار جدید هستیم و بزرگان اصلاحات برای ماندگار شدن فرهنگ دموکراسی در ایران باید گام‌های جدی و استراتژیک برداشته و ساز و کار جدید تعریف کنند.

اصولگرایان؛ نفس راحت از انصراف احمدی نژاد

جبهه پایداری را مستقل از احمدی نژاد می‌دانیم

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: ما جبهه پایداری را یکی از احزاب اصولگرا و مستقل از آقای احمدی نژاد می‌دانیم. اخیرا اما گفتگوی رسمی با آنها درباره انتخابات نداشتیم. در عین حال برنامه داریم که از ظرفیت همه گروه ها و از جمله جبهه پایداری استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم همچنین با اشاره به جلسه جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد:‌ در این جلسه از کمیته انتخابات و اعضای شورای مرکزی گزارشی ارائه شد که این کمیته با احزاب و فعالان اصولگرا جلساتی برگزار کرده و تصمیماتی گرفته شده است که مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از جمله این تصمیمات این است که جامعه‌ی روحانیت شورایی با محوریت اصولگرایان تشکیل دهدکه این طیف در انتخابات شوراها نیز ورود پیدا کرده و فعال باشند.

وی  با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ با استفاده از رایزنی‌هایی که در در احزاب و گروه ها خواهیم داشت سعی می‌کنیم اتفاق نظری در همه احزاب و گروه‌ها داشته باشیم و به نتیجه برسیم. البته به همان شکل شورای ائتلاف اصولگرایان نخواهد بود و سناریوی دیگری خواهیم داشت.

مصباحی مقدم همچنین در پاسخ به سوالی درباره حضور محمود احمدی‌نژاد  در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و و همکاری اصولگرایان با او و کاندیداتوری ضرغامی در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در رابطه با ورود آقای احمدی‌نژاد به انتخابات شوراها بحثی نداشته‌ایم در عین حال  هنوز نسبت  به مصادیق کاندیداهای ریاست جمهوری ورود نکرده‌ایم . درباره‌ی کاندیداهای شوراها نیز از این جهت امکان نظر ندارم  که تاکنون فقط پیشنهاداتی داده شده که هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

سعید جلیلی: تحلیل‌های فلج کننده، خطرناکتر از تحریمهای فلج کننده است

سعید جلیلی که اخیرا سخنرانی هایش رنگ و بوی انتخابات به خود گرفته در جمع مردم آمل گفت: تحلیل‌های فلج کننده خطرناکتر از تحریمهای فلج کننده است.تحلیل فلج کننده یعنی آنچه اعتماد به نفس ملی را تضعیف و توانمندی داخلی را تحقیر کند و موجب دلبستن به سراب وعده‌های دشمن شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی همچنین اظهار کرد: مهم این نیست که دشمن تا دیروز خشمگین بود و امروز لبخند میزند، مهم نشاندن لبخند بر چهره مردم و زدودن غم از چهره بیکاران است.

مجبیان: سناریوی حمایت از روحانی از دستور کار اصولگرایان خارج شده/ موقعیت قالیباف بد نیستیک فعال سیاسی و تئوری‌پرداز اصولگرا گفت:  در حال حاضر سناریوی حمایت از حسن روحانی از دستور کار اصولگرایان خارج شده و در عین حال معتقد است، از بین گزینه‌های مطرح اصولگرا، محمدباقر قالیباف موقعیت خوبی دارد چون شناخته شده‌تر و باسابقه‌تر است.

امیر محبیان خود را از منتقدان سناریوی حمایت از حسن روحانی معرفی و تاکید کرد: اصولگرایان باید هویت مستقل خود را حفظ کنند چون اختلافات جدی بین آنها واصلاح‌طلبان وجود دارد و نمی‌توانند روی یک فرد و استراتژی‌مشترک توافق کنند.

او در عین حال بیان کرد: پیروزی حسن روحانی در انتخابات ۹۲ مرهون اختلاف اصولگرایان بود و مردم ترسیده بودند و می‌گفتند که جلیلی، احمدی‌نژاد دوم است. محبیان می گوید که اگر سعید جلیلی نمی‌آمد، بحث مذاکرات هسته‌ای بحث اصلی نمی‌شد و نقطه برتری روحانی هم همین موضوع بود. در آن شرایط درصدی از آرای جلیلی به سمت قالیباف می‌رفت و شاید انتخابات به دور دوم کشیده می‌شد.

دبیر کل حزب نواندیشان اسلامی، همچنین گفت:  احمدی‌نژاد میتوانست بین خود و حسن روحانی فضای دوقطبی ایجاد کند و در آن زمان شرایط برای اصولگرایان دشوار می‌شد چون باید بین احمدی‌نژاد و روحانی یکی را انتخاب می‌کردند اما اکنون که او به توصیه مقام معظم رهبری به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری ورود نمی کند، محبیان می‌گوید: ممکن است احمدی نژادبرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برنامه‌ریزی کند.

این فعال سیاسی و استاد دانشگاه تاکید کرد: در حال حاضر کاندیدای صددرصد اصلاح‌طلب، به هر دلیلی امکان حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری را ندارد و به دلیل اینکه شورای نگهبان در انتخابات شوراها نقش ویژه ای ایفا نمی‌کند، اصلاح‌طلبان امکان مانور بیشتری در آن را دارند و می خواهند از این فرصت برای ایجاد یک پایگاه برای ارتباط با افکار عمومی استفاده کنند.

محبیان  پذیرش نقش مرجعیت و داوری جاعتین را نیز توسط همه گروه‌ها و شخصیت های اصولگرا مورد تاکید قرار داده و بان کرد: در برخی موارد جبهه پایداری خود را در سطح جامعتین دیده است. او می گوید که به جبهه پایداری از نظر عملکردی انتقاداتی وارد است چون آنها در دوره ای  سعی کردند باج بگیرد و بازی را بهم بزند که به ضرر اصولگرایان تمام شده است.

سجادی: فعالیت احمدی‌نژاد به نفع هیچ‌کس نبود/ اصولگراهای در حد کاندیدای ریاست‌جمهوری کم نیستند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفت: کسانی که در حد کاندیداتوری ریاست جمهوری باشند در اردوگاه اصولگرایان کم نیستند و ما بیش از ۳۰ کاندیدا برای انتخابات در نظر داریم اما الان نمی‌شود از هیچ کدام از آنها نام برد.

سیدکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری‌ با اصحاب رسانه با بیان اینکه اصولگرایان می‌کوشند به یک فهرست ۲۱ نفره برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دست پیدا کنند،‌ اظهار کرد: ما با حمایت جامعه روحانیت و محور قرار دادن این تشکل سیاسی پیشنهاد دادیم که اهداف و گروه‌های سیاسی اصولگرا، محوریت جامعه روحانیت را قبول کنند و با حمایت و هدایت جامعه روحانیت ساختاری به وجود آید که اغلب اصولگرایان را در برگیرد و تمامی آنها خود را برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوی آماده کنند و مواضع هماهنگی داشته باشند.

حبیبی: طرفداران احمدی‌نژاد وحدت جبهه اصولگرایی را تقویت کنند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در درس خارج فقه گفت: ان‌شاءالله نیروهای مؤمن و پای کار انقلاب در انتخابات آینده یکپارچه به میدان خواهند آمد و مسیر واحدی را طی خواهند کرد.

محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی افزود: آقای احمدی نژاد تبعیت خود را از مصلحت‌اندیشی مقام معظم رهبری اعلام کردند و این موجب خوشحالی است. ما امیدواریم که طرفداران ایشان همراه اصولگرایان، وحدت جبهه اصولگرایی را تقویت کنند. اما مقام معظم رهبری در این تشخیص مصالح ملی مطالب مهم دیگری هم فرمودند که باید به آن توجه کنیم.

وی ادامه داد: دشمن در هر انتخاباتی به ویژه از سال ۷۶ به این طرف درصدد خلق دو قطبی‌های کاذب است تا به امنیت و وفاق ملی آسیب بزند. ما نباید سیر حرکت انتخابات را به سمتی هدایت کنیم که دشمن هدف‌گذاری کرده است، بلکه باید بکوشیم. انتخابات‌های ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در یک قامت سالم و آرام برگزار شود. اصولگرایان در انتخابات آینده همانند انتخابات قبلی با یک صدا و یک فهرست به عرصه رقابت‌ها بیایند و به وظیفه انقلابی خود عمل کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اعلام اینکه در انتخابات آینده نامزد حزبی داریم، گفت: ما در ائتلاف اصولگرایان تسلیم عقل جمعی هستیم.

حبیبی تاکید کرد: در حال حاضر ما نفیا و اثباتا در مورد هیچ نامزدی تا اطلاع ثانوی اظهار نظر نمی کنیم زیرا درباره حمایت از فرد و شخصیتی تصمیمی گرفته نشده است.

وی افزود: ما محوریت روحانیت برای ائتلافا اصولگرایان را قبول داریم و همواره در نظام باید پشت سر روحانیتی که پشت سر مقام معظم رهبری است حرکت کنیم.

مشخص شدن رییس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی

در جلسه شورای عالی جبهه ایستادگی، سید احمد نبوی به عنوان رئیس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی انتخاب شد.

جلسه شورای عالی جبهه ایستادگی با حضور اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل جلسه داد و در این جلسه در خصوص نحوه فعالیت جبهه ایستادگی در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر بحث و بررسی شد .

نیامدن احمدی نژاد به نفع مملکت است/در انتخابات پیش‌رو قطعا از روحانی حمایت نمی‌کنیم

محمدرضا باهنر در نشست خبری خود با خبرنگاران درباره منع احمدی نژاد از حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده و تاثیر آن روی جناح های سیاسی کشور اظهار کرد: نیامدن آقای احمدی نژاد به نفع مملکت است و هر کس در کشور زندگی می کند از این اتفاق سود خواهد برد.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه تصریح کرد: به عنوان جامعه اصولگرایی کاندیدای خودمان را خواهیم داشت اما این کاندیدا مطمئنا آقای روحانی نخواهد بود. اگر در یک نفر کارآمدی و مقبولیت جمع شود کاندیدای نهایی ما خواهد بود. با توجه به مطالبات مردم و چالش دولت یازدهم مساله رونق و اشتغال بسیار مهم است و فکر می کنم باید یک قهرمان اقتصادی پیدا کنیم که پویا، پر انرژی و با تدبیر و تعقل باشد و اگر مقبولیت لازم را هم داشت کاندیدای مقبول ماست. البته مقابله با کسی نداریم ولی حتما در مقابل کاندیدای اصلاح طلبان کاندیدا معرفی می کنیم.

دبیرکل انصار حزب‌الله: احمدی‌نژاد هم می‌آمد، شق‌القمر نمی‌کرد

محتشم دبیرکل انصار حزب‌الله  تصریح کرد: باید گفت که آقای احمدی‌نژاد، بازی را در سال ۹۲ واگذار کرد و در حال حاضر هم معلوم نبود اگر به صحنه می‌آمد، واقعاً چه شق‌القمری می کرد که مشکلات کشور حل شود. خوشبختانه کسانی هستند که در سال‌های اخیر رشد بالنده‌ای کرده‌اند و می‌خواهند به عرصه خدمتگزاری به مردم هم وارد شوند. در نتیجه ما در زمینه کاندیداهای ریاست‌جمهوری، دچار کاستی نیستیم و با نیامدن احمدی‌نژاد مشکلی پدید نمی‌آید.

زمان دعوت جامعه روحانیت از احزاب اصولگرا هنوز مشخص نشده است

در پی انتشار اخباری مبنی مشخص شدن زمان دعوت جامعه روحانیت مبارز از احزاب و تشکل‌های اصولگرا برای برگزاری جلسه‌ای در راستای ائتلاف جریان اصولگرایی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، پیگیری های خبرنگار ایسنا از برخی اعضای جامعه روحانیت مبارز نشان داد که هنوز زمان مشخصی برای این جلسه مشخص نشده است.

محمدرضا باهنر در نشست خبری خود با احزاب رسانه از دعوت قریب‌الوقوع جامعه روحانیت مبارز از احزاب اصولگرا برای رسیدن به ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری آینده خبر داده بود.

انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی جبهه پایداری

با نزدیک شدن به انتخابات اعضای جدید شورای مرکزی جبهه پایداری انتخاب شدند.

مرتضی آقاتهرانی، صادق محصولی، محمد سلیمانی، فاطمه آلیا، نصرالله پژمان‌فر، ناصر سقای‌بی‌ریا، قاسم روانبخش، امیرحسین قاضی‌زاده، میثم نیلی، میرهاشم موسوی، علی خضریان، علیرضا عسگریان، غلامحسین رضوانی، علی نادری، زهره لاجوردی، مجید متقی‌فر و مجید دوستعلی افرادی هستند که در دور جدید فعالیت جبهه پایداری به عنوان اعضای شورای مرکزی آن فعالیت می‌کنند.

تکذیب فعالیت های انتخاباتی دولتی ها

دولت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارد

معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری تاکید کرد: دولت در حال حاضر هیچ اقدام و برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارد.

مرتضی بانک در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره صحت خبر انتخاب محمد علی نجفی برای ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی و اینکه آیا تیم انتخاباتی دولت برای انتخابات آینده تشکیل شده است یا خیر، اظهار کرد: این خبر را یکی از کارشناسان سیاسی داده بود که آقای نجفی هم آن را تکذیب کرد. دولت در حال حاضر هیچ اقدام و برنامه‌ای برای انتخابات نداشته و ندارد و هر موقع قرار باشد کاندیدایی مطرح شود ساز و کار آن هم طراحی می‌شود که قطعا در چارچوب‌های اداری و با استفاده از امکانات دولتی نخواهد بود.

مرتضی بانک رییس ستاد انتخاباتی روحانی نیست

همچنین حزب اعتدال و توسعه با انتشار اطلاعیه‌ای، انتخاب مرتضی بانک، عضو شورای مرکزی این حزب به عنوان رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ۹۶ را تکذیب کرد.

واعظی: روحانی الان به دنبال ستاد انتخاباتی نیست

معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه اظهار کرد: براساس شناختی که از دکتر روحانی دارم و با توجه به مطالبی که تاکنون شنیده ایم ایشان الان به دنبال ستاد انتخاباتی نیستند.

محمود واعظی، با اشاره به برخی اظهارات راجع به ریاست ستاد انتخاباتی روحانی برای انتخابات سال ۹۶ با تاکید بر اینکه انتخاب رئیس ستاد انتخابات دکتر روحانی موضوعی است که بر عهده شخص ایشان است خاطر نشان کرد: براساس اطلاعی که دارم بنای  دکتر روحانی بر این نیست که از الان بحث انتخابات مطرح شود.

وی با اشاره به توصیه های روحانی به دولتی ها درباره عدم دخالت در انتخابات اظهار کرد: همواره توصیه آقای روحانی بر این است که همه دولت و بقیه باید مسائل انتخابات را کنار بگذارند و فقط برای مردم کار کنند.

صالحی حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد

علی‌اکبر صالحی با انتشار پیامی به برخی گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌های سیاسی منتشر شده در فضای مجازی و در سطح رسانه‌های گروهی مبنی بر احتمال نامزدی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری آتی پایان داد.

در بخشی از بیانیه رییس سازمان انرژی اتمی آمده است: بنده حضور در میدان رقابت با ریاست محترم جمهوری را خلاف اخلاق و ادب سیاسی تلقّی کرده و بر خود فرض می‌دانم که حد خود بشناسم. هر اقدامی به وارونۀ آن‌چه گفته شد، خلاف راه صواب و نقض رأی اولی الالباب است.

ترکان: ذهن روحانی درگیر انتخابات ٩۶ نیست

اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور در گفت و گویی تاکید کرد: برای آقای روحانی زود است درباره انتخابات ٩۶ فکر کند چون چند ماه بسیار پرکار را در پیش دارد. آقای روحانی در این مدت زمان باقیمانده از عمر دولتش، تاکید و تصریح کرده که حواس مدیران، مسئولان و دست‌اندرکاران کشور هرگز نباید به سمت انتخابات برود.

فعالیت های وزارت کشور

آغاز فعالیت ستاد انتخابات کشور از آذر ماه

محمدحسین مقیمی قائم‌مقام وزیر کشور در کنفرانس خبری در کرمان گفت: کار ستاد انتخابات در آذرماه آغاز می‌شود اما در حال حاضر در حال آماده سازی تدارکات هستیم.

وی با اشاره به اینکه همه اعضای رسمی کشور خود را به نوعی برای این اتفاق بزرگ آماده می کنند، افزود: جو سیاسی و شور ایجاد شده ناشی از انتخابات در سال ۹۶، حاکی از نشاط اجتماعی است.

مقمی درباره عزل و نصب برخی از مدیران و فرمانداران در سال منتهی به انتخابات ۹۶، اظهار کرد:  استانداران مرجع تصمیم گیری در خصوص عزل و نصب مدیران در استان‌ها هستند و هیچگونه فشار سیاسی در این زمینه وجود ندارد.

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: از حق الناس صیانت و قانون را در انتخابات همچون گذشته رعایت خواهیم کرد و در برگزاری انتخابات آینده نیز بی طرف خواهیم بود.

وی در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره و تصریح کرد: سیاست دولت برگرداندن امید و آرامش به جامعه است به ویژه در فعالیت احزاب و تشکل ها ی سیاسی و سعی دولت بر این است که به سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن رای مردم عمل کند و از فرمانداران قانون انتخابات را امتحان گرفتیم.

قائم مقام وزیر کشور بر بی طرفی مسئولین اجرایی انتخابات تاکید کرد و یادآور شد: باید به نامزدهای انتخاباتی به یک چشم نگاه شود و مسئولین نیز باید در آستانه انتخابات مراقبت کنند تا نسبت به آنها حاشیه سازی ننمایند.

وزیر کشور: امنیت مهمترین مساله در برگزاری انتخابات است

وزیر کشور گفت: امنیت مهمترین مساله در برگزاری انتخابات است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در حوزه امنیتی و انتظامی نیز همکاری خوبی صورت گرفته است، عنوان کرد: بر ادامه این همکاری‌ها برای ایجاد امنیت عمومی در کشور تاکید داریم، با توجه به رسیدن ایام انتخابات نیازمند این هماهنگی و یکپارچگی سازمان هستیم، مقام معظم رهبری نیز بر انتخابات قانون‌مند، سالم و امن تاکید کردند  و امنیت مهمترین مساله در برگزاری انتخابات است.

مقیمی با نزدیک شدن به انتخابات عزل و نصب‌ها را کم خواهیم کرد

قائم مقام وزیر کشور  گفت:‌ در حال حاضر گروه‌های سیاسی برای فعالیت‌های سیاسی محدودیتی ندارند و جلسات آن‌ها در حال برگزاری است؛ از سوی دیگر برنامه‌های مقدماتی جهت برگزاری انتخابات در دولت در حال انجام است و کارهای تدارکاتی انجام و آموزش‌ها نیز ارائه می‌شود.

مقیمی در خصوص تغییرات مدیریتی در آستانه انتخابات، با تاکید بر این‌که فرمانداران را دائم زیر نظر داریم، عنوان کرد: تدریجا که به انتخابات نزدیک می‌شویم عزل و نصب‌ها را کم خواهیم کرد تا به نقطه صفر برسانیم و انتصابات محدود می‌شود؛ البته این به معنای آن نیست که اگر مدیری تخلفی کند عزل نشود. در موارد استثنایی اگر تخلفی صورت بگیرد و در خدمت‌رسانی به مردم کوتاهی شود اگر لازم باشد عزلی هم صورت می‌گیرد.

فراهم کردن شرایط برای فعالیت مخالفان و طرفداران دولت در انتخابات

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه وزارت کشور آرام آرام خود را برای انتخابات آماده می‌کند، گفت: ما باید شرایطی فراهم کنیم که مردم برای آمدن به پای صندوق‌های رأی آماده‌تر شوند.

مقیمی با بیان اینکه ما باید نشاط سیاسی را ایجاد کنیم، افزود: احزاب،‌ فعالان سیاسی و تشکل‌ها در چارچوب قانون باید فعالیت‌های خود را انجام دهند و ما شرایط فعالیت جدی را چه برای مخالفان دولت چه برای طرفداران دولت فراهم می‌کنیم. حق الناس بودن رأی مردم، اجرای قانون و بی‌طرفی در برگزاری انتخابات برای ما اصل اساسی است. ما اگر به این سه موضوع توجه کنیم حضور مردم در انتخابات حداکثری می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون گزارشی درباره تبلیغات زودرس انتخابات ریاست جمهوری به ما منعکس نشده است.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *