اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان:

۱۲ هزار دانشجو در ۲۰ مرکز علمی کاربردی هرمزگان تحصیل می‌کنند

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان از فعالیت ۲۰ مرکز دانشگاه علمی کاربردی در استان هرمزگان خبرداد و گفت: ۱۲ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان در حال تحصیل هستند.

 باز خبر,رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان از فعالیت ۲۰ مرکز دانشگاه علمی کاربردی در استان هرمزگان خبرداد و گفت: ۱۲ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان در حال تحصیل هستند.

فضل الله لک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس، با اشاره به ۱۸ مهرماه سالروز تاسیس دانشگاه علمی کاربری اظهارداشت: این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلین بخش‌های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان مرکز آموزش، که فاقد تجربه اجرایی هستند راه اندازی شده است.

وی در ادامه بیان‌داشت: دانشگاه جامع علمی- کاربردی با به‌کارگیری و سازماندهی امکانات، منابع مادی و انسانی دستگاه‌های اجرایی، نسبت به برگزاری دوره‌های علمی–کاربردی در مقاطع مختلف اقدام می‌کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان با اشاره به فلسفه راه‌اندازی این دانشگاه، رفع چالش در دانشگاه‌های نظری را یکی از اهداف مهم‌ تاسیس دانشگاه علمی کاربردی دانست و تصریح‌کرد: استفاده از مدرسین خبره در جهت کیفی‌سازی آموزش به عنوان یکی از اقدامات این دانشگاه است.

لک، همچنین توجه به سه اصل مهم؛ محتوا، مدرس خوب و سخت افزار در راستای جهت‌دار و هدفمندی آموزش‌ها را امری ضروری تلقی‌کرد.

وی، بیکاری را یکی از معضلات مهم کشور دانست و گفت: آموزش‌های مبتنی بر مشاغل می‌تواند در جهت رفع این معضل در جامعه موثر باشد و رسالت مهم دانشگاه علمی کاربردی، آموزش در جهت رشد اشتغال است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان همچنین بر تدوین آموزش‌های مبتنی بر مشاغل مختلف تاکیدکرد و اذعان‌داشت: در جهان ۱۲ هزار شغل وجود دارد که از این تعداد، ۳ هزار شغل در ایران فعال است و نیاز است تا از مشاغل مختلف و ظرفیت‌های موجود به خوبی بهره ببریم.

لک با انتقاد از عدم آمایش سرزمینی در استان هرمزگان گفت: با وجود اهمیت آمایش سرزمینی، این مهم در استان هرمزگان وجود ندارد، همچنین عدم نیازسنجی شغلی در استان سبب شده تا صنایعی که باید در استان هرمزگان باشد در دیگر استان‌ها به خوبی پبشرفت کرده است.

وی تصریح‌کرد: رشته‌های تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی در کمیته ای با عنوان کمیته “گسترش” متشکل از چندین دستگاه اجرایی و استانداری  مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان از فعالیت ۲۰ مرکز دانشگاه علمی کاربردی در استان هرمزگان خبرداد و افزود: اکثر این مراکز بر اساس اهداف و ماموریت‌های پیش‌بینی شده برای این دانشگاه و در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان شکل گرفته است.

لک با بیان اینکه ۱۲ هزار دانشجو در حال حاضر در مراکز علمی کاربردی هرمزگان در حال تحصیل هستند تصریح‌کرد: از سال ۷۴ تا کنون بالغ بر ۲۴ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان فارغ التحصیل شده‌اند.

وی تصریح‌کرد: بخش اعظمی از دانشگاهیان علمی کاربردی از بین افراد شاغل  هستند و بایستی پایشی با هدف سنجش میزان بهره‌وری این افراد پس از گذارندن دوران تحصیل صورت‌گیرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان ادامه داد: یک‌هزار مدرس در مراکز علمی کاربردی هرمزگان مشغول به امر مهم تدریس هستند که پیش بینی شده از این اساتید در کارگروه‌های مختلف جهت ادامه فعالیت مصاحبه بعمل آید.

لک ادامه داد: در تلاشیم تا با شناسایی خبرگان رشته‌های مختلف و تهیه بانک اطلاعاتی خبرگان مشاغل و فن و تزریق آن به مراکز آموزش علمی کاربردی در جهت کیفیت‌بخشی به مدرسین این مرکز گام برداریم.

وی، ۷۰ درصد محتوای دانشگاه علمی کاربردی را عملی و ۳۰ درصد آن را نظری اعلام‌کرد و افزود: کاربردی بودن محتوای درسی این مرکز از محاسن این مدل آموزشی است.

رئیس دنشگاه علمی کاربردی هرمزگان با انتقاد از اینکه آموزش‌های ما مبتنی بر اشتغال نیست ابرازداشت: هزینه‌های بسیاری از سوی دولت و مردم صرف شده اما متاسفانه بازخورد مناسبی ندارد.

لک در ادامه از اجرای تک پودمان‌های مهارتی با هدف ایجاد مهارت برای فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف با رصد بازار اشتغال و نیازسنجی استانی خبرداد و بیان‌داشت: نگاه مهارت آموزی باید در کشور یک نگاه غالب و از مدرک‌گرایی جدا شود که البته این حرکت نیازمند ساختارسازی است.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *