اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
مدیر زراعت جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد

افزایش ۳۸ درصدی کشت پیاز در هرمزگان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از افزایش ۳۸ درصدی کشت پیاز در این استان خبر داد.

بازخبر / از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، سید رضا امیری‌زاده با بیان اینکه هرمزگان رتبه اول تولید پیاز خارج از فصل در کشور را دارد، اظهار کرد: به‌دلیل افزایش سطح زیر کشت، عملیات به‌زراعی و بهره‌گیری از سیستم آبیاری نوین، تولید امسال نسبت به سال قبل ۳۸ درصد افزایش خواهد داشت.

وی عنوان کرد: شهرستان‌های رودان، میناب و بندرعباس از مناطق مهم تولید پیاز خارج از فصل در استان هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: امسال سطح زیر کشت پیاز در استان ۹ هزار و ۳۰۸ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش از ۳۰۶ هزار و ۶۰۰ تن محصول برداشت شود.

امیری‌زاده با اشاره به اینکه عمده نشاء‌های مورد نیاز پیاز هرمزگان در استان تولید می‌شود، افزود: محصولات تولیدشده علاوه بر تأمین نیاز داخلی استان به استان‌های تهران، آذربایجان و اصفهان فرستاده می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر به دلیل زیان‌دهی محصول پیاز، کشت این محصول اقتصادی نبود اما با ایجاد باراندازهای کشاورزی بخشی از پیاز تولیدی استان به کشورهای عراق و روسیه صادر می‌شود که نقش مهمی در رونق اقتصادی بخش کشاورزی داشته است اما کشاورزان همچنان وضعیت کشت در سایر مناطق و اوضاع بازار محصولات را برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی رصد کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: فصل کشت پیاز از اواسط مهرماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *