ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

شرایط همکاری تجاری با سنگاپور در هرمزگان فراهم است

استاندار هرمزگان در دیدار با سفیر سنگاپور گفت: شرایط همکاری تجاری با سنگاپور در هرمزگان فراهم است و این کشور می‌تواند در پروژه‌های استان سرمایه‌گذاری کند.

 باز خبر,جاسم جادری عصر امروز در دیدار با سفیر سنگاپور در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هرمزگان استانی پهناور است که ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه های مختلف دارد، عنوان کرد: به لحاظ شرایط آب و هوایی این استان با کشور سنگاپور مشابهت‌هایی دارد و کارکردهای موجود در سنگاپور در این استان هم می تواند وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: هرمزگان در کریدور شمال به جنوب قرار دارد و به عنوان استانی ترانزیتی می تواند کشورهای خلیج فارس و اقیانوس هند را به آسیای میانه وصل کند و امکانات بندری و کشتی سازی بسیار خوبی در هرمزگان وجود دارد.

استاندار هرمزگان افزود: این استان در زمینه های مختلف امکان همکاری با کشور سنگاپور را دارد و پس از اجرای برجام نیز امکان همکاری با کشورهای مختلف فراهم شده است.

جادری با بیان اینکه سنگاپور در زمینه کشتی‌سازی سابقه خوبی دارد و از کشورهای موفق و دارای تجربه است، تصریح کرد: در هرمزگان هم صنعت کشتی‌سازی وجود دارد که پس از برداشتن شدن تحریم‌ها شرایط آن در حال بهبود است.

وی خاطرنشان کرد: سنگاپور کشوری دارای ظرفیت‌های گردشگری است و امکانات بسیار خوبی دارد و علاقه داریم از تجارب یکدیگر در این زمینه نیز استفاده کنیم.

استاندار هرمزگان به وجود بیش از هزار کیلومتر ساحل و ۹ شهرستان ساحلی و و دو شهرستان جزیره‌ای در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: زیرساخت‌های هرمزگان در حال توسعه است و فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی نیز در حال اجراست و امکانات حمل و نقلی در چهار بخش در هرمزگان وجود دارد.

جادری گفت: بندر رجایی بندر کانتینربر تعریف شده و ظرفیت حمل و نقلی ریلی این استان نیز ۴۰ میلیون تن تعریف شده است و فرودگاه بندرعباس نیز در حال توسعه است که می‌توان در آن سرمایه‌گذاری داشت.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان با سنگاپور در زمینه‌های مختلف می تواند همکاری داشته باشد، اضافه کرد: گردشگری و شیلات و کشتی سازی از زمینه‌های مناسب برای همکاری با توجه به ظرفیت های دو طرف است.

استاندار هرمزگان یادآور شد: دو کشور ایران و سنگاپور علاقه مند به تبادلات تجاری هستند که در این میان استان هرمزگان می‌تواند نقش مهمی داشته باشد و می‌توانیم روابط تجاری خوبی با هم داشته باشیم و سنگاپور می‌تواند در پروژه‌های استان هرمزگان سرمایه‌گذاری کند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *