اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

کارِلا میوه ای دارویی اما کمتر شناخته شده

کارِلا گیاهی با خواص دارویی و خوارکی است اما کمتر شناخته شده است.

 باز خبر,به گزارش میزان، جهانتیغی کارشناس گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کارلا یکی از سبزیجات معروف آسیای جنوبی است که طی یک دهه گذشته در مناطقی از شمال و جنوب استان کشت می شود.  کارلا جزو گیاهان خانواده کدوئیان ، دارای تاک های خزنده و طویل ، با گل های زرد روشن است که میوه آن بعد از رسیدن زرد یا نارنجی رنگ می شود و سرشار از ویتامین ث است.

کارشناس گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: این گیاه به صورت تازه خوری ، خشک و در تهیه انواع خوراک مورد استفاده قرار می گیرد.

جهانتیغی افزود: کارلا در کنترل بیماری دیابت بسیار موثر است و استفاده از هر عدد میوه آن ، حدود ۱۰ واحد از قند خون را در کاهش می دهد.

وی ادامه داد:کشاورزان استان هنوز شناخت کاملی از خواص دارویی و گیاهی این گیاه ندارند و به همین علت سطح زیر کشت آن در استان بسیار اندک است.

جهانتیغی گفت: شرایط کشت این گیاه در دو فصل بهاره و پاییزه در استان  فراهم است و کشاورزان می تواند کشت این گیاه پر فایده را در سبد تولید محصولات خود قرار دهند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *