چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

خالق بی بی دریا از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تاتر استان هرمزگان رونمایی کرد

مراسم رونمایی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تاتر استان هرمزگان با حضور اساتید هنر تاتر استان، جمعی از هنرمندان و بازیگران عرصه تاتر و معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد اسلامی در محل پلاتو آفتاب رونمایی شد.

به گزارش باز خبر ، مراسم رونمایی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تاتراستان هرمزگان با حضور اساتید هنر تاتر استان، جمعی از هنرمندان و بازیگران عرصه تاتر و معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد اسلامی در محل پلاتو آفتاب رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره تاترهنرمندان استان به نوازندگی و اجرای تاتر صحنه ای پرداخته و همچنین از برگزیدگان اولین دوره مونولوگ خوانی بودن و نبودن  که برای اولین باردر فضای مجازی انجام شده بود تقدیر و به ایشان لوح یادبوداهدا شد.

۲۰۱۶۰۹۰۲_۲۱۴۲۴۶

سعید موحدی معاون هنری اداره کل ارشاد هرمزگان که خود نوسینده، کارگردان، بازیگر و از اساتید تاتر استان هستند و آخرین کار تاتر ایشان با نام بی بی دریا در جشنواره رضوی بوده از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تاتر استان هرمزگان رونمایی نموده در خصوص جمع شدن دورهمی هنرمندان اظهار داشت: بحث مهم در عرصه هنر و در بین هنرمندان سپردن کارها به دست متخصصین این عرصه در تمام رشته های هنری در بعد اجرایی و اداری است.

وی افزود: تجربه این جشنواره مونولوگ نشان دهنده این حرکت فرهنگی در استان است که  همه امور در دست خود هنرمندان بوده و به سمت خود اتکایی رفته از وابستگی به سیستم اداری و دولتی کاسته و خارج شوند.

سعید موحدی بیان داشت: تا کنون ۲۸ دوره جشنواره تاتردر استان برگزار شده است طی این ۲۸ دوره نیز شکل و ساختار ثابت بوده است، باید از نقطه نظرات هنرمندان در اینگونه جشنواره ها و برنامه ها بهره برده شود تا فضای متفاوت و خاص هنر ایجاد شود،  ارشاد فقط پشتیبانی این برنامه را انجام داده و نظارت داشته باشد.

  معاون هنری ارشاد اضافه کرد: سابقه حضور گروه های شهرستانی را قبلا نیز در این جشنواره داشته ایم اما برای اولین بار در استان تمام شهرستانها درگیر مقوله تاتر شده اند و این اتفاق بسیارمبارک است.

وی تاکید کرد: برای اولین بار پوستر نمایشگاه توسط هنرمند توانمند حوزه تجسمی به صورت حرفه ای و بسیارخاص طراحی و اجرا شده است که این اتفاقات می تواند زمینه های بسیارعالی برای دورهمی های هنرمندان و ایجاد ذهن خلاق باشد.

مجید جمشیدی عکاس، هنرمند تاتر و ایده پرداز اولین دوره جشنواره مونولوگ در فضای مجازی در این زمینه اظهار داشت: اجرای جشنواره مونولوگ برای اولین بار در استان انجام پذیرفت و توانست جای خود را بسیار عالی در بین هنرمندان پیدا کرده و با استقبال خوبی رو به رو شد.

جمشیدی ادامه داد: این نوع از جشنواره مونولوگ بسیار جدید بوده و با کمترین هزینه می تواند در بین علاقمندان به هنر برگزار شود زیرا دنیای مجازی بستری جدید برای آموزش، پژوهش و رقابت هنری پدید آورده است که می شود به نحو احسن از آن استفاده نمود.

طراح پوسترهنری این جشنواره یونس دهقانی از میناب به بیان چگونگی ایجاد طرح و ایده طراحی این اثرهنری پرداخته اظهار داشت: سعی کرده ام در ساخت این پوستر حساسیت خاصی به خرج داده و مفاهیم خاصی چون خلاقیت، بازی، ساختن، زنده بودن، خلق کردن را در این پوستر به خوبی نشان داده و از بیشترین نمادهای زندگی دراین پوستر استفاده نمایم.

 دهقانی افزود: این اثر یک کار فرمالیستی است و به دنبال آن بوده ام شکل جدیدتری نسبت به  سال های گذشته داشته باشد و مانند طراحی های قبل نبوده و هنرمندان بتوانند تفاوت آن را احساس نمایند.

 وی گفت: دو رنگ آبی و قرمز را در کنار یکدیگر در این اثر به کار گرفته ام و به دنبال ایجاد تناقض رنگی در این اثر از نمادهای استان نیز بهره برده ام، رنگ قرمز را به خاطر جذابیت و تند بودن آن استفاده شده همچنین این رنگ، رنگ زندگی است و به انسان شور وشعف می بخشد واستفاده از زنگ آبی نیز به خاطر این بوده که دارای حس ارامش است و این حس را  به مخاطب القا کرده و نماد بسیار زیبایی از دریای خلیج فارس است.

برگزیدگان جشنواره مونولوگ به ترتیب:

اول: جعفر قاسمی از میناب؛ دوم:نسیبه جمشیدی از بندرعباس ؛ سوم: رضا آزاد دریایی از بندرعباس  به عنوان برترین ها اعلام شدند.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *