آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
دبیرکل کریدور بین المللی تراسیکا:

خیز بندر شهید رجایی برای نقش آفرینی بیشتر در کریدورهای بین المللی

دبیرکل کریدور بین المللی تراسیکا گفت: بندر شهید رجایی برای نقش آفرینی بیشتر در کریدورهای بین المللی خیز برداشته است.

بازخبر/ به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، میرچا چوبراگا دبیرکل تراسیکا با حضور در بندرشهید رجایی از امکانات و قابلیت های این منطقه ویژه اقتصادی، اسکله های ۴۰ گانه آن و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران بازدید کرد.

اراضی پشتیبانی، پروژه های سرمایه گذاری که هفته گذشته با حضور وزیر راه بهره برداری شد، ترمینال های ۱ و ۲ کانتینری، ترمینال های جنرال کارگو (کالاهای متفرقه و عمومی)، و بندر نفتی خلیج فارس از جمله بخش هایی بود که مورد بازدید دبیرکل کریدور بین المللی تراسیکا قرار گرفت.

این مقام بین المللی در نشستی مشترک با مدیران ارشد بندر شهید رجایی به بحث وتبادل نظر پرداخت و از نزدیک با ظرفیت های موجود در این بندر به منظور یافتن نقاط همکاری آشنا شد.

میرچا چوبراگا در این نشست که مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز حضور داشت، گفت: تسهیل ترافیک و جابجایی بار و مسافر از آسیای دور و آسیای میانه به سمت منطقه قفقاز و اروپا عمده ماموریت اصلی برای کریدور تراسیکاست.

وی که ریاست گروهی متشکل از ۱۳ کشور عضو این کریدور را بر عهده دارد، افزود: اقدامات مناسبی برای پیشرفت و افزایش عملکرد بندر شهید رجایی در کریدور تراسیکا انجام شده است.

دبیرکل کریدور بین المللی تراسیکا گفت: با بررسی و بازدید میدانی از ظرفیت ها و بخش های این بندر و همچنین آگاهی بیشتر نسبت به توانمندی ها، امکان همکاری برای استفاده از ظرفیت بزرگترین بندر ایران بیشتر خواهد شد.

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این نشست از بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یاد کرد و افزود: این بندر ۵۳ درصد صادرات و واردات، ۷۰ درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود ۸۵ درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش های دولت تدبیر و امید و به دنبال توافق برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی به این بندر، عملیات بندری آن رشد قابل ملاحظه ای یافته است که در نوع خود نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد.

ایدنی گفت: بندر شهید رجایی در ماه های اخیر همواره شاهد حضور گروه های تجاری و سرمایه گذاران بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی به منظور بررسی شرایط سرمایه گذاری در این بندر بوده است.

محمد علی اصل سعیدی پور معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گزارشی مبسوط از ظرفیت ها و توانمندی های بندر شهیدرجایی و همچنین آخر دستاوردهای عملیاتی این بندر را به دبیرکل تراسیکا ارایه کرد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *