اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

جشنواره‎ای که جوایز برگزیدگان خود را نداد!

۶ سال از زمان برگزاری جشنواره‌ای که برگزیدگانش هنوز به جایزه‌های خود نرسیده‌اند، می‌گذرد.

 باز خبر,الهام معروفی، نویسنده و فیلمساز در گفت‎وگو با «عصر ایران» با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۹ و در نهمین دوره جشنواره فیلم‌های ورزشی جایزه بهترین فیلمنامه بخش انیمیشن را کسب کرده است، گفت: در اختتامیه آن دوره جشنواره که در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، علاوه بر تندیس و لوح تقدیر، جایزه سکه نیز به برگزیدگان اهدا شد که از طریق حواله‌ای باید بعدها به دنبال آن می‌رفتیم.

وی افزود: ۲ ماه بعد از برگزاری اختتامیه برای دریافت جایزه خود مراجعه کردم که با برخورد عجیب و زننده دبیر نهمین دوره جشنواره فیلم‌های ورزشی مواجه شدم که با لحنی زننده گفت الان شرایط پرداخت جایزه را ندارند و خودشان با ما تماس می‌گیرند.

معروفی با بیان اینکه در آن دوره جشنواره جایزه‌های برگزیدگان خارجی به صورت نقدی پرداخت شد، افزود: با این حال علی‌رغم گذشت ۶ سال هنوز برگزیدگان داخلی جایزه‌های خود را دریافت نکرده‌اند و این در حالی است که جایزه برگزیدگان این بخش مجموعا به ۴۰ سکه نیز نمی‌رسد که هزینه بسیار ناچیزی برای جشنواره‌ای با ادعای بین‌المللی بودن است.

این فیلمساز که با فیلمنامه «۳۳۰ سی سی خاطره» در پنجمین جشنواره فیلم خورشید عنوان بهترین فیلمنامه‌نویس را کسب کرده است، گفت: پس از مشخص‌شدن وعده‌های پوچ دبیر نهمین دوره جشنواره، متوجه شدیم خبری از جایزه نیست، بنابراین به همراه تعداد دیگری از برگزیدگان شکایت خود را به سازمان سینمایی ارسال کردیم.

معروفی با تاکید بر این نکته که پس از شکایت ما به سازمان سینمایی به دلیل بدعهدی دبیر نهمین دوره جشنواره فیلم‌های ورزشی به ما قول دادند جلوی برگزاری دوره بعدی این جشنواره را بگیرند، افزود: اکنون پس از سال‌ها مشاهده می‌کنیم که فراخوان دوره دهم جشنواره فیلم‌های ورزشی اعلام شده است و وقتی به وزارت ارشاد مراجعه کردیم به ما اعلام کردند چرا دیر آمده‌اید و باید زودتر پیگری می‌کردید تا جلوی این جشنواره را بگیریم. این سخنان در حالی است که ما پیش از این شکایت خود را با آنها مطرح کرده بودیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر شکایت برگزیدگانی که با آنها چنین رفتاری شده است در داخل کشور به نتیجه نرسد، علیرغم میل باطنی موضوع را با فدراسیون جهانی Ficts مطرح خواهند کرد، افزود: ارزش مادی جایزه‌ها برای ما اصلا مهم نیست و مهم‌ترین دلیلی که می‌خواهیم با سماجت این موضوع را پیگیری کنیم برخورد زشت، زننده و بی‌تعهدی دبیر وقت جشنواره با برگزیدگان است.

معروفی تاکید کرد: در روزهای اخیر با امور جشنواره‌های سازمان سینمایی نیز موضوع را به صورت جدی مطرح کرده‌ایم اما به نظر می‌رسد آخرین امیدمان برای پیگیری این موضوع حراست سازمان سینمایی باشد که در روزهای اخیر به ما قول داده‌اند این مساله را تا پایان پیگیری کنند و در این مورد باید از آقای انصاری‌فر تشکر و به ایشان اعلام کنم اگر جلوی این رفتارهای زشت و بی‌تعهدی‌ها گرفته نشود، چه ضمانتی است که این برخوردها در آینده با دیگر هنرمندان تکرار نشود؟

این نویسنده و فیلمساز افزود: جشنواره‌های متعددی این روزها برگزار می‌شود اما نظارت جدی به روند برگزاری این جشنواره‌ها وجود ندارد. برای مثال باید از جشنواره‌ای نام ببرم که فیلمنامه مرا در بخش مسابقه خود پذیرفت اما ناگهان متوجه شدیم به صورت کاملا سلیقه‌ای بخش فیلمنامه را به کلی حذف کرده‌اند.

معروفی در پایان با بیان اینکه در دولت گذشته با رئیس وقت سازمان سینمایی، وزیر وقت ورزش و جوانان و دیگر مسئولان مرتبط نامه‌نگاری کرده‌ایم، افزود: امیدواریم با پیگیری‌هایی که می‌کنیم در این دولت به نتیجه برسیم و هدفمان این است تا با روشن شدن تمامی ابهامات، جلوی تکرار این گونه رفتارهای زشت و غیر فرهنگی را بگیریم.

حواله جایزه برگزیده فیلمنامه که پس از ۶ سال خبری از دریافت آن نیست

حواله جایزه برگزیده فیلمنامه که پس از 6 سال خبری از دریافت آن نیست

نامه به وزیر ورزش و جوانان

نامه به وزیر ورزش و جوانان

عصرایران در پایان اعلام کرده است که آمادگی دارد صحبت‌های دبیر وقت جشنواره فیلم‌های ورزشی را منتشر کند و در این زمینه در روزهای آتی به سراغ دیگر مسئولان مرتبط خواهد رفت.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *