ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
حمایت از احمدی‌نژاد نفعی برای مداحان نداشت

واکنش یک مداح به کمک ۸ میلیاردی شهرداری به هیات‌ها:پول زیادی نیست /جوانان هم کنسرت بروند هم هیات /امیر تتلو هم پسر خوبی است

یک مداح اهل بیت می‌گوید اشکالی ندارد که شهرداری به هیئت‌های مذهبی کمک کند، ما زندگی‌مان را هم بدهیم برای امام حسین(ع) کم است.

 باز خبر,یک مداح اهل بیت می‌گوید اشکالی ندارد که شهرداری به هیئت‌های مذهبی کمک کند، ما زندگی‌مان را هم بدهیم برای امام حسین(ع) کم است.

روح الله بهمنی از مداحان کشور در بخشی از گفت و گوی تفصیلی خود با خبرآنلاین، درباره مباحث مطرح شده پیرامون کنسرت‌ها، گفت: اشکالی ندارد جوان امروزی هم هیات برود هم کنسرت.

بخشی از گفت و گوی وی در این خصوص به شرح زیر است:

چند هفته پیش خبری در رسانه ها آمد که شهرداری تهران ۸ میلیارد تومان به هیأت های مذهبی کمک کرده است، برخی تحلیل می کنند در ۷ ماه مانده به انتخابات، برخی سیاسیون دارند هیأت ها را به سمت و سوهای خاصی سوق می دهند.

من اطلاع دقیقی ندارم اما اگر این کار را کرده، کار درستی بوده است چون کمک او به شخص خاصی نبوده است بلکه کمک به محفل عزاداری است، حالا اگر به هیأتی کمک کردند، یک فضایی را در اختیارشان گذاشتند، یک اطعامی انجام دادند یا یک بستر فرهنگی تأمین شد، کارشان قابل تقدیر است. من خودم از آقای قالیباف تشکر می کنم اگر به هیأت های مذهبی کمک کردند. آقای قالیباف فقط به هیأت های مذهبی کمک نمی کنند او در کارهای فرهنگی و جهادی پرچمدار است، کمک به بی بضاعت ها، کارتون خواب ها، خیلی کارهای فرهنگی دیگر انجام می دهد که شاید من به آن کارها اشراف نداشته باشم اما ۸ میلیارد تومان پول زیادی نیست فقط در تهران حدود ۱۰۰ هزار هیأت مذهبی است که جریان ساز هستند.

در هر کدام از این هیأت ها ۱۰۰ نفر بیایند و برای ارتقای تفکر آنها اگر هزینه شود امر مبارکی است. کمک های آقای قالیباف نیز در حد اقلام مورد نیاز از قبیل سنج و زنجیر و روغن و برنج و … است البته به هیأت هایی که ثبت سازمان تبلیغات اسلامی هستند. یکسری هیأت های کلان و شناسنامه دار در تهران هستند و بازده فرهنگی و اعتقادی دارند. جلسات من بالغ بر ۸ ماه تعطیل است هر هفته بالغ بر هزار جوان در هیأت ما شرکت می کردند خوب اینها جا ندارند حالا شهرداری یک جایی در اختیارشان گذاشته است. در واقع شهرداری زمین بایر بود هیأتی زدند، در کنارش نیز فرهنگسرا و خانه محله ساختند. ولی متأسفانه یکسری آدم مغرض فقط هیئات مذهبی را برجسته می کنند. آن هم به لحاظ تأثیرگذاری در جامعه است. اشکال ندارد کمک کنند ما زندگی مان را هم بدهیم برای امام حسین کم است.

این را قبول دارید که یک جوان در مقطعی از سال نیاز روحی اش آن است که به هیأت برود یا مداحی گوش دهد اما همین جوان زمانی هم می خواهد کنسرت برود یا آهنگ شاد گوش دهد یعنی شما می گویید مرزی وجود ندارد جوانی که هیأت می آید دیگر نباید کنسرت برود؟

خیر چنین مرزی وجود ندارد تا جایی که به سمت محرمّات و منکرات نرود چه اشکالی دارد. حالا دوست دارد موسیقی گوش دهد. چرا باید منع شود. یک جوانی هیأت می رود خوب کنسرت هم برود چه اشکالی دارد. شنیدن موسیقی خوب چه ایرادی دارد.

به نظر می آید کنسرت هم رفتید؟(خنده)

نه من کنسرت نرفتم اما دوستانم برای من مسائلی را نقل کردند که علاقه ای به حضور در کنسرت ندارم. البته کارهای چند خواننده را دوست دارم و آلبوم های آنها را دنبال می کنم.

اسم می برید؟

اسم نبرم بهتر است (خنده). بعد از ایام محرم می گویم. در مجموع برای آنها آرزوی موفقیت می کنم. باورتان نمی شود خیلی از خواننده ها ایام محرم در جلسات ما حضور پیدا می کنند.

مثل آقای اصفهانی که اخیراً کلیپ مداحی شان بیرون آمد.

مضاف بر کلیپ مداحی، حضورشان در جلسه مداحی است. خیلی از آقایان خواننده ۱۰ شب محرم آمدند در هیأت ما سینه زدند و عزاداری کردند.

اسم می برید؟

مثلا امیرعباس گلاب، رضا شیری، حمید عسگری و دوستانی هم که شاید مجاز هم نباشند.

مثل تتلو؟

امیر تتلو هم پسر خوبی است. اتفاقا خیلی دوست داشتم مشکلش حل شود. حالا دیگر بنده خدا این مشکل برایش پیش آمد، پسر خوبی است او هم ائمه و امام حسین و امام رضا را دوست دارد. آرزو می کنم هر چه زودتر مشکلش حل شود و از دوستانی که متولی این امر هستند خواهش می کنم که کمک کنند با گذشت خود، مشکل امیر هم حل شود. در مجموع خیلی از خوانندگان، بازیگران، ورزشکاران و فوتبالیست ها دوستان صمیمی من هستند. من می گویم مرزبندی های سیاسی و حرفه افراد نباید مانع هدف اصلی که همان توجه به سیره اهل بیت است شود.

جناحی بودن با سیاست ورزی متفاوت است، به عقیده شما تریبونی که مداح دستش است جناحی باید باشد یا …؟

سرلوحه و تابلو همه حرکت ها و سیاست های ما فرامین مقام معظم رهبری است، می توانم بگویم مداحان تنها قشری هستند که واقعا لغزش نداشتند. من مداحی ندیدم که بخواهد جناحی عمل کند.

پش شما می گویید مداحان خودشان را برای سیاسیون خرج نمی کنند؟

خیر. تنها تجمع انتخاباتی آقای احمدی نژاد در مصلی که همه اقشار جامعه، بازیگران و نمایندگان مجلس حضور داشتند مداحان هم شرکت کردند. این نبود که کسی بخواهد از حضور در کنار آقای احمدی نژاد منفعت ببرد یا بالعکس. خود حاج آقای ارضی هم زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد هیچ استفاده ای نکرد، بازسازی مسجد ارک هم در زمان شهرداری آقای احمدی نژاد بود.

به نظر می رسد با گذشت زمان فضای عمومی هیأت ها به لحاظ سیاسی در حال خاص تر شدن است، به عبارت روشن تر هیئات مذهبی هم در حال تبدیل شدن به اصولگرایی-اصلاح طلبی هستند؟

خیر، اصلا این طور نیست که کسی سردر هیأتش زده باشد اصلاح طلبان مقیم مرکز یا اصولگرایان مقیم مرکز. جلسات من را تشریف بیاورید مثلا جلسه هیأت الرضا خانه کشتی که با آقای هلالی برنامه داریم از تمام اقشار می آیند، از جوانی که لباس مُد روز می پوشد تا کسی که ظاهر مذهبی دارد به مراسم عزاداری امام حسین می آیند و عزاداری می کنند.

شما در بین مداحان رفیق اصلاح طلب دو آتیشه هم داشتید؟

بله، داشته ام.

یعنی مداح اصلاح طلب داریم؟

بله.

شما گفتید منویات مقام معظم رهبری را دنبال می کنید اخیرا وقتی در درس خارج از فقه و پشت تریبون نهی خودشان را از حضور آقای احمدی نژاد در صحنه انتخابات اعلام کردند به نظر شما چرا کار به اینجا کشید؟ بهتر نبود آقای احمدی نژاد وقتی ۹ شهریور با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد به فعالیت های انتخاباتی خود پایان می داد و دیگر به سفر استانی نمی رفت؟

آقای احمدی نژاد نامه و بیانیه داد و اطاعت خود را از مقام معظم رهبری اعلام کرد. فکر نمی کنم سفرهای استانی او صرفا جنبه تبلیغاتی برای انتخابات داشته باشد. آقای احمدی نژاد محبوب است و مردم دوستش دارند. من هم شخصا آقای احمدی نژاد را دوست دارم کاری به اطرافیانش ندارم اما شخص آقای احمدی نژاد را دوست دارم. انشاءالله سعی کنیم همیشه خیر و صلاح مملکت مان و رضایت مقام معظم رهبری را در نظر داشته باشیم.

پسندیدم(3)نپسندیدم(3)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *