ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

«از لندن تا کالیفرنیا»؛ زوم ۴ جشنواره بر سینمای ایران

جشنواره‌های مختلفی در سراسر دنیا همچون لندن، مونترال، ورشو، ونکوور و کالیفرنیای آمریکا در روزهای پیش‌ رو همزمان های ایرانی شده‌اند.

 باز خبر,به گزارش خبرنگار ایسنا، شصتمین جشنواره فیلممیزبان فیلم‌ لندن این روزها میزبان چهار سینماگر ایرانی است؛ جشنواره فیلم لندن که از ۱۴ تا ۲۵ مهر ماه در انگلستان برپا شده است، فیلم‌های “فروشنده” ساخته اصغر فرهادی، “رویاهای دم صبح” ساخته مهرداد اسکویی و همچنین فیلم کوتاه “سکوت” ساخته مشترک علی عسگری و فرنوش صمدی را که محصول ایتالیا است، در بخش‌های مختلف جشنواره به نمایش گذاشته است.

عرضه و پخش بین‌المللی فیلم “فروشنده” به عهده شرکت فرانسوی ممنتو، فیلم “رویاهای دم صبح” به عهده نسرین میرشب (دریم لب فیلمز) و فیلم کوتاه “سکوت” به عهده علی عسگری است.

آثار سه سینماگر ایرانی در مونترال به رو پرده می‌رود

چهل و پنجمین جشنواره سینمای نوین مونترال که از ۱۴ تا ۲۵ مهر ماه در کانادا برپاست، فیلم ‌های “۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی” ساخته سیفالله صمدیان، “رویاهای رادیو” ساخته بابک جلالی و محصول آمریکا و ایران و نیز “سوی نرو” آخرین ساخته رفیع پیتز و محصول آلمان/فرانسه/مکزیک را به نمایش می‌گذارد.

جشنواره سینمای نوین مونترال قدیمی‌ترین جشنواره فیلم در کشور کانادا است که توسط کلود چمبرلین و دیمیتریا یپیدس پایه‌گذاری شده است.

عرضه و پخش بین المللی فیلم “۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی” به عهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی)، فیلم “رویاهای رادیو” به عهده شرکت فرانسوی ریل ساسپکتس و “فیلم “سوی نرو” به عهده شرکت آلمانی مچ فاکتوری است. فیلم “رویاهای رادیو” که اولین حضور جهانی خود را در بهمن ماه سال گذشته در جشنواره فیلم رتردام آغاز کرد و جایزه نخست جشنواره را نیز به دست آورد، توسط شرکت فیلمسازی بوتیمار تهیه شده که در سال ۲۰۰۳ در کالیفرنیا پایه‌گذاری شده و تاکنون تهیه پنج فیلم مستند “زیارت”، “کفار”، “باغ ایرانی”، “کمانچه” و “بهجت صدر” به کارگردانی بهمن کیارستمی و نیز فیلم مستند “فی فی از خوشحالی جیغ می‌کشد” ساخته میترا فراهانی را به عهده داشته و “رویاهای رادیو” اولین تولید فیلم بلند سینمایی این شرکت است.

جشنواره‌ ورشو میزبان سینمای ایران است

سی و دومین جشنواره فیلم ورشو که از ۱۶ تا ۲۵ مهر ماه در کشور لهستان برگزار می‌شود، فیلم سینمایی “مالاریا” ساخته پرویز شهبازی را در بخش مسابقه و فیلم‌های “لانتوری” ساخته رضا درمیشیان و “رویاهای رادیو” ساخته بابک جلالی را در بخش غیررقابتی کشف‌ها به نمایش خواهد گذاشت و رضا درمیشیان نیز در میان سه عضو هیات داوری بخش فیلم های اول و دوم قرار دارد.

عرضه و پخش بینالمللی فیلم “مالاریا” به عهده نسرین میرشب (دریم لب فیلمز)، فیلم “لانتوری” به عهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) و فیلم “رویاهای رادیو” به عهده شرکت فرانسوی ریل ساسپکتس است.

جشنواره فیلم ورشو در میان جشنواره‌های به اصطلاح الف جهانی قرار دارد.

جشنواره‌ «ونکوور» میزبان فیلم‌های ایرانی  

سی و پنجمین جشنواره فیلم ونکوور که از ۸ مهر ماه آغاز به کار کرده تا ۲۳ مهر در کشور کانادا ادامه خواهد داشت. این جشنواره فیلم‌های “فروشنده” ساخته اصغر فرهادی، “لانتوری” ساخته رضا درمیشیان، “وارونگی” ساخته بهنام بهزادی، “رویاهای رادیو” ساخته بابک جلالی، فیلم مستند “سونیتا” ساخته رخساره قائم مقامی و فیلم “زیر سایه” ساخته بابک انوری به عنوان محصول انگلستان را در بخشهای مختلف خود انتخاب کرده است.

سه فیلم ایرانی در  کالیفرنیای آمریکا

سی و نهمین جشنواره فیلم میل ولی از ۱۵ تا ۲۵ مهر در کالیفرنیا آمریکا برپاست و سه فیلم ایرانی در این رویداد حضور خواهد داشت. فیلم “فروشنده” ساخته اصغر فرهادی، “سینما نیمکت” ساخته محمد رحمانیان و “زمین نفس می‌کشد” ساخته علی پورعیسی در جشنواره میل ولی به نمایش درخواهند آمد.

عرضه و پخش بین‌المللی فیلم “فروشنده” به عهده شرکت فرانسوی ممنتو و فیلم “سینما نیمکت” به عهده بنیاد سینمایی فارابی است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *