آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
آیت الله نعیم آبادی؛

هیچ کتابی همانند صحیفه سجادیه نمی تواند در ایجاد معنویت نقش آفرین باشد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، دنیای امروز را به جهان سرگردان تشبیه کرد و تنها راه نجات را حرکت بسوی آسمان دانست و گفت: برای ایجاد معنویت در جهان امروز، هیچ کتاب، نوشته و صحیفه ای، نمی تواند همانند صحیفه سجادیه نقش آفرین باشد.

بازخبر،آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در دیدار اعضای ستاد کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) با اشاره سقوط اخلاق، حاکمیت اخلاق مادی گرایی و جنسی در جهان، تصریح کرد: دنیای سرگردان، مناسب ترین نام برای دنیای امروز است و هر کس که نگاهی گذرا به وضع کنونی دنیای معاصر داشته باشد این حرف را تصدیق می کند.

وی با بیان اینکه در کشور آمریکا، حمل سلاح توسط مردم، یک خواست عمومی است، افزود: هیچ دولتی تا کنون نتوانسته است با این قضیه مبارزه کند؛ زیرا در آمریکا امنیت وجود ندارد و مردم این کشور، بدون سلاح احساس امنیت نمی کنند.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اظهارات صریح دولتمردان آمریکا، خاطرنشان کرد: آنها خودشان معترفند که اسلحه های در دست مردم در این کشور، بیش از سلاح های همه ارتش های جهان است و این موضوع بیانگر آن است که آمریکا در بحث امنیت داخلی خود دچار بحران است.

وی با طرح این پرسش که چه عاملی می تواند بشریت را از این سرگردانی نجات دهد، امنیت خاطر را به انسان ها بازگرداند و به جامعه جهانی نظم ببخشد، اظهار داشت: حرکت بسوی آسمان، ایجاد معنویت در جامعه و در دامن و آغوش دین قرار گرفتن تنها راه نجات است.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: در بین مجموعه آثار موجود در جهان که می تواند در ایجاد معنویت نقش آفرین باشد، هیچ کتاب، نوشته و صحیفه ای، جایگاه صحیفه سجادیه را ندارد؛ سیدالساجدین، زینت عبادت کنندگان، در ارتباطش با خدا، آن چه را که لازمه فضای این چنینی است، به زبان مبارکش جاری شده و امروز در قالب دعاهای صحیفه سجادیه در اختیار بشر قرار گرفته است.

وی بر اشاعه فرهنگ سجادیه در جهان تاکید کرد و افزود: اگر بتوانیم فرهنگ صحیفه سجادیه را در جهان ترویج دهیم، کمک بزرگی را به انسان ها و جهان معاصر کرده ایم.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به داستان هدیه دادن صحیفه سجادیه از سوی مرحوم مرعشی نجفی به طنطاوی، مفسر بزرگ اهل سنت کشور مصر، یادآور شد: طنطاوی پس از رویت صحیفه تاسف خورد که چرا دیر با این گنجینه بزرگ آشنا شده است و در جواب مرحوم مرعشی مرقوم داشت که اگر عمر کفاف کند شرحی بر این اثر ارزشمند می نویسم و این نشان دهنده عظمت کلام امام است که این عالم با دیدن آن عاشقش می شود.

وی با ذکر این نکته که صحیفه سجادیه یک ذخیره الهی است و باید این ذخیره را به همه جهانیان معرفی کنیم، افزود: پدر علامه مجلسی نیز می گوید: «به برکت صحیفه سجادیه، بسیاری از مردم اصفهان مستجاب الدعوه شدند».

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن قدردانی از عوامل ستاد کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام)، بیان کرد: کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام)، بخشی از فعالیت های ترویج فرهنگ صحیفه را مدیریت می کند و ان شالله بتوانیم با همکاری همه بخش ها، این کانون نیکی را به جهان ارائه دهیم.

مرکز تخصصی صحیفه سجادیه راه اندازی می شود

حجت الاسلام احمد پهلوانی، دبیراجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد ستاد کنگره ششم، گفت: امسال نیز طبق روال هرساله، فراخوان کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شد.

وی، برگزاری همایش «امام سجاد(علیه السلام) محور وحدت اسلامی» همزمان با سالروز میلاد امام چهارم و با حضور دادستان کل کشور و علمای شیعه و اهل سنت در بندرعباس، اعزام ۴۰۰ جوان نخبه مسجدی به قم جهت شرکت در همایش سفیران ولایت با پیش بینی ۱۰ همایش و ۲۱ کارگاه آموزشی و برگزاری دومین همایش کشوری «سیدالعابدین» و تجلیل از ۲۰ حافظ صحیفه در قم را از دیگر برنامه برشمرد.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان از تلاش ۷ استان جنوبی کشور با حمایت ستاد عالی و با محوریت دبیرخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای برگزاری برنامه های فاخر با هدف ترویج معارف امام سجاد(علیه السلام) و معرفی هرچه بیشتر صحیفه سجادیه و رساله الحقوق آن حضرت را بخش دیگر از برنامه های ششمین کنگره ذکر کرد.

وی همچنین از پیگیری ستاد کنگره برای راه اندازی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با هدف تربیت مربی صحیفه در قم خبر داد و عنوان کرد: در حال رایزنی با مجموعه های مرتبط در راستای فراهم نمودن زمینه برای برگزاری برنامه های جنبی کنگره در سایر کشورها نیز می باشیم.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *