ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

استفاده از دیپلماسی در مبارزه با قاچاق

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اعتقاد دارد که می‌توان از ابزارهای دیپلماسی در پیشگیری از قاچاق و مقابله تاثیرگذار با آن استفاده کرد.

 باز خبر,به گزارش ایسنا منطقه فارس، محمدباقر الفت در همایش ملی پیشگیری از قاچاق کالای سلامت‌محور در شیراز، گفت: برای مقابله با قاچاق باید از خارج مرزها، مقابل ارسال و ورود کالاها سد ایجاد کرد.

الفت با اشاره به اینکه طی ۲ دهه گذشته تحریم‌ها آسیب‌های زیادی به واردات و صادرات کالا در ایران زده است، گفت: در این دوران قاچاق کالا به اوج خود رسید و پیامدهای منفی اقتصادی و اجتماعی بسیاری را به جامعه تحمیل کرد که یکی از آنها ایجاد بستر برای پولشویی بود.

این مقام قضایی با اعتقاد به اینکه مواجهه با قاچاق باید همچون مواجهه با آلودگی‌های میکروبی باشد، گفت: ورود کالاهایی که مستقیم روی سلامت مردم تاثیرگذار است مانند داروها، مکمل‌ها و لوازم پزشکی و آرایشی بدون گواهینامه‌های لازم از مسیرهای غیررسمی تنها مختص ایران نیست، کشورهای زیادی با این مشکل روبرو هستند.

وی لزوم ایجاد وفاق بین دولت‌ها برای مقابله با قاچاق کالا را یادآور شد و با یادآوری اینکه قاچاق یکی از پرسودترین تجارت‌های جهان محسوب می‌شود، گفت: برای مقابله با این تجارت سیاه در سال ۹۲ قوانینی در ایران تصویب شد که بر اساس آن کالاهای فاقد شرایط باید معدوم شوند.

الفت با تاکید بر اینکه قانونگذار و دولت و نظام با قاچاق کالا به هر شکل آن مخالف هستند، لزوم همراهی و مشارکت مردم برای موفقیت در مقابله با این پدیده شوم را یادآور شد و گفت: از سال ۹۲ اجرای نظام رهگیری کالا در کشور متوقف شد و دیگر مردم نمی‌توانند کالا را رهگیری کنند که این امر نیازمند اصلاح است تا مصالح عمومی در این عرصه بیشتر دیده شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه حمایت از فعالان و فعالیت‌های پاک تجاری را یکی از ملزومات مهم و تاثیرگذار در امر مبارزه با قاچاق دانست و لزوم مواجهه قانونی با توزیع و عرضه کنندگان کالاهای قاچاق را هم یادآور شد.

به گزارش ایسنا، نخستین همایش ملی پیشگیری از قاچاق کالای سلامت محور با هدف بررسی نظری راهکارهای پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور و تبادل نظر درباره اثربخشی اقدامات انجام شده و بررسی کارنامه دستگاه‌های مختلف و متولی امر مبارزه با قاچاق در شیراز برگزار شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *