آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

توجیه مشحون بابت ناکامی بانوان بسکتبال در مسئله حجاب

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد بحث حجاب بانوان در این رشته و حاشیه هایی که هفته پیش بابت عدم تلاش ایران برای احقاق حق بانوان ایران در عرصه بین المللی انجام داده توضیحاتی داد.

 باز خبر,به گزارش تابناک ورزشی، محمود مشحون با تاکید بر اینکه هیچ مهلت زمانی از سوی فیبا اعلام نشده است، اظهار کرد: حدود پنج سال است که پیگیر حضور دختران با حجاب اسلامی در میادین بین المللی هستیم، در زمان حضور سعیدلو در سازمان ورزش، در بازی‌های ۲۰۱۰ استامبول، جلسه‌ای با رئیس و دبیر کل فدراسیون جهانی مبنی بر گرفتن مجوز قطعی حجاب تشکیل شد ولی بی‌فایده بود و سپس بعد از تغییر رئیس فدراسیون جهانی مجدداً وارد مذاکره شدیم که از ما عکس و نحوه حضور در مسابقات را خواستند که بلافاصله پیگیر شدیم و فیلم و عکس را برای آنها ارسال کردیم اما جواب مثبتی داده نشد. چرا که به اعتقاد فدراسیون جهانی،  لباس رسمی این رشته تنها شورت و پیراهن است. صحبتی از مهلت دو ساله نبوده است.
مشحون با بیان اینکه مگر در دو سال چه اتفاقی قرار بود، رخ دهد ادامه داد: ارائه دادن یک لباس با پوشش اسلامی یک هفته زمان هم نیاز ندارد چه برسد به ماه و سال! اصلا مهلت دو ساله‌ای در کار نبوده است، از ما نمونه لباس خواستند و ما نیز فرستادیم.
او در ادامه افزود: این مهلت دو ساله صحبتی بوده که از سوی رسانه مطرح شده است و روی آن مانور داده شد، برای یک نمونه لباس نیازی به دو سال زمان نبوده است، همیشه تلاش ما جلب رضایت فیبا بوده است و حتی دو هفته گذشته در مسابقات فیبا چلنج در تهران جلسه‌ای با شیخ ثانی برگزار کردیم و او نیز به عنوان رئیس فیبا آسیا متاثر بود که چرا این اتفاق برای بانوان رخ نمی‌دهد و مجوز حجاب گرفته نمی‌شود.
رئیس فدراسیون بسکتبال درباره صحبت یکی از مربیان لیگ برتری در خبرگزاری‌ها ، منوط به این که اگر مشحون رایزنی بیشتری می‌کرد، اتفاقات خوبی رخ می‌داد گفت: متاسفم از این نحوه تشخیص، هر کسی می‌تواند هر جور که دوست دارد، فکر کند و آن را عنوان کند.
مشحون در پاسخ به این سوال که چرا مسابقات برای دختران بسکتبالیست تدارک دیده نشد، گفت: اعلام میزبانی مسابقات کشورهای اسلامی را کردیم ولی هیچ کشوری شرکت نکرد، شهریان اعلام کرد که هزینه حضور تمام نواب رئیس کشورها را پرداخت می‌کند و از آنها دعوت می‌کند در یک جلسه حضور داشته باشند. ولی حتی یک نفر هم حاضر به شرکت در جلسه نشد. در حال حاضر نیز چیزی برای حاشیه‌سازی در بسکتبال گیر نیاوردن به موضوع بانوان چسبیده‌اند، قهرمانی جوانان و قهرمانی فیبا چلنج دیده نمی‌شود و از موضوع بانوان حاشیه‌سازی می‌کنند.
پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *